Progynova voor tp

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sharona92, 10 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharona92

Sharona92 Actief lid

7 sep 2020
    444
    249
    43
    Vrouw
    Dag dames,

ik zoek naar ervaringen met progynova, wel bekend als een kunstmatige cyclus bij terugplaatsingen. Helaas heb ik pcos waardoor de kliniek progynova aanraad.

ik ben nu in de derde ronde wat betreft tp’s met progynova. De 1e x werd ik twee dagen na de tp ongesteld. Embryo heeft dus letterlijk geen kans gehad. 2e tp ging wel goed, alleen leverde geen positieve test op. De tp die ik aanstaande vrijdag zou krijgen, heb ik afgeblazen omdat ik gisteren dus ongesteld werd!
    Afgelopen donderdag nog een echo gehad met een prachtig dikke baarmoederslijmvlies en nu dus een duidelijke menstruatie.

Ze snappen er niks van waarom mn lijf zo tegendraads reageert. Alleen nu merk ik wel op dat het menstruatiebloed paars is. Nu was ik aan de Google en dat zou wijzen op teveel progesteron of te veel oestrogeen. Wie herkent dit en weet wat dit is?
    Hoe gingen jullie tp’s met progynova? Had je ook last van hele vroege menstruaties?

ik hoor het graag!
    Groetjes

2. Knut10

Knut10 Bekend lid

16 mrt 2022
    987
    1.195
    93
    Vrouw
    Ik gebruik dat ook bij terugplaatsingen. Maar het is dan wel cruciaal om ook utrogestan te gebruiken 3-5 dagen vooraf de tp, en erna, om het slijmvlies in stand te houden! (In een echte kunstmatige cyclus). Gebruik je dat ook? En hoeveel?

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb ook progynova gebruikt maar idd ook in combinatie met utrogestan.
    Zodra met de echo werd vastgesteld dat het slijmvlies dik genoeg was moest ik de volgende dag starten met 3x 200mg utro en werd op dag 5 de tp ingepland.
    De utro moest ik dan sowieso 18 dagen gebruiken en bij een positieve test tot de 12e week van de zwangerschap

4. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Bij mij hetzelfde als eerdere comments inderdaad. Progynova icm progesteron. Mocht ik van de tp zwanger zijn, dan beide door blijven nemen tot week 12

5. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

31 aug 2021
    236
    82
    28
    Vrouw
    Ik moest voor de scratching mijn baarmoederslijmvlies dik hebben en moest ook aan de progynova, dan kreeg ik een meting en idd als het dik genoeg is moet je dan utrogestan of in mijn geval duphaston nemen om het in stand te houden. Zonder iets erbij stoot het idd af. Maar lijkt me toch dat ze dat wel weten daar.

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook gek dat je geen progesteron hebt gekregen.

7. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ik ook in combinatie met utrogestan. Kreeg er wel mega stemmingswisselingen van, maar dit had ik er wel voor over.

Deel Deze Pagina