Thuis hartje luisteren (wie heeft ervaring)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Keira86, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keira86

Keira86 Lid

14 mei 2013
    51
    0
    6
    Friesland
    Hallo ladies,

Wie heeft er ervaring mee om het hartje thuis te luisteren met een doptone? Ik kan van iemand een happytone doppler overnemen. Maar ik zit in dubio of ik het wel zal doen.
    Kan je echt het hartje horen? Wat zijn jullie ervaringen?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ja je kunt echt het hartje luisteren :) ik vond en vind het een geweldige uitvinding, kon zelf het hartje al vinden met 10 weken. Jij bent 16 weken zie ik, dan moet je het zeker kunnen horen. Weet alleen niet of ik hem dan nog zou aanschaffen aangezien je de baby over enkele weken ook al gaat voelen?

3. Keira86

Keira86 Lid

14 mei 2013
    51
    0
    6
    Friesland
    Heb jij niet meer geluisterd zodra je je kindje ging voelen?
    Want vraag me af of ik dan ga luisteren om te checken of
    ik het hartje nog hoor, of gewoon omdat het fijn is om gewoon eventjes te luisteren. :)

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik kon onze meid horen met exact 12 weken zwangerschap. Ik vond het een héél geruststellend. Voelde op 17 weken voor het eerst plopjes, dus was blij dat ik van te voren het hartje kon horen, zodat ik gerust was dat alles nog in orde was daarbinnen :D.

Ik denk dat ik het heb gebruikt tot 19 à 20 weken ofzo. Nadien vond ik het niet meer nodig. Kleine was héél beweeglijk en als je nog eens luisterde dan deed het pijn aan de oren, omdat ze constant tegen de doppler stampte. Heb hem ook geen één keer meer gebruikt nadien, omdat ik de kleine elke dag meerdere keren voelde. Als ik nu een momentje heb dat ik ze niet voel, dan begin ik wel te "stressen" en wil ik hem nog eens boven halen, maar eer ik het wil gaan doen, dan laat ze weer van zich horen. Dus hier ligt hij nu al 17 weken in de kast.

MAAR ik vond het geweldig zolang ik haar niet voelde :D! Heb er geen spijt van!!

5. Snokkie

Snokkie Lid

2 sep 2013
    73
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hadden een angelsounds en ik vond het geweldig! Vanaf een week of 10 bijna elke avond eventjes samen naar de baby luisteren <3. In mijn ervaring luister je wel veel minder vaak als je de uk eenmaal regelmatig voelt, maar ook dan blijft het mooi omdat je dan ook schopjes kunt horen :).

6. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook de angelsounds!

ik had hem aangeschaft aangezien de oma van mijn man blind was geworden en waarschijnlijk de geboorte niet mee ging maken (wat ook zo was helaas) ik ging dan eventjes langs en kon ze naar het hartje luisteren en daar genoot ze volop van!!

zelf hebben we ook in bed voor het slapen gaan even geluisterd en opgenomen met de computer! ik merkte ook dat toen ik het eenmaal ging voelen dat vele malen mooier vond en de angelsound niet meer ging gebruiken

7. gusto

gusto Niet meer actief

Ik hoorde het hartje rond de 12 weken en kon zo elke dag even luisteren. Ook ik heb m na de 20 weken niet meer gebruikt, omdat ik het kindje toen elke dag voelde. Omdat jij al 16 weken bent zou ik het misschien niet doen, of ligt eraan wat ie kost ;)

8. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Ik heb ook een angelsound.

Vond t eerst heel moeilijk om t hartje te kunnen vinden. Maar t werd op een gegeven moment steeds makkelijker :)

Heb hem een poosje niet meer gebruikt en sinds kort wel weer.
    Vind t heerlijk om afentoe even te luisteren.

9. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Het is niet zeker dat je hem met 16 weken vindt.... 3 dagen geleden stootte ik heel erg mijn neus. Ik vond hem niet en raakte helemaal in paniek eigenlijk. Het was de eerste keer dat ik hem gebruikte, met de reden: Bijna 16 weken dus dan vindt je hem wel.

Vk gebeld en zij kwam gelukkig en hebben we het hartje gehoord. Ze vertelde dat het vaker gebeurd.

Dus hou er rekening mee dat je hem niet vindt. Ik heb echt een uur gezocht.
    Ik wacht dus nog paar weken voor ik weer probeer haha.

10. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik heb ook een angelsounds!
    Ik vind het geweldig, en luister elke dag, soms ook 2x...
    Heerlijk om de hartjes te horen, en ze te horen schoppen en blubben in t water hihi. :D

11. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Ik heb de angelsound en hoorde deze week voor he eerst het hartje (8+5) :)
    Wel soms met tussenpozen, omdat de kleine nog zoveel ruimte heeft en soms dan ineens weer wegzwemt. Maar het blijft fantastisch om te horen.

12. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Hier vanaf 9 weken iedere dag hartje geluisterd, totdat ik de beeb ging voelen. Daarna vond ik het niet meer nodig.

Dus vraag me af of het voor jou nu nog veel zin heeft?

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben ook een angelsound en het is me nu 1 keer vluchtig gelukt om het hartje te horen. Heel bijzonder!!
    Ik word er trouwens niet zenuwachtig van als het even niet lukt, maa ik kan niet wachten tot het straks wat makkelijker te vinden is. Samen met papa in bed even luisteren naar ons kleintje. :D

14. Keira86

Keira86 Lid

14 mei 2013
    51
    0
    6
    Friesland
    Ik heb net de happytone toch maar opghaald.
    Ondanks dat ik al 16 weken ben. Maar ik voel de beeb zelf nog niet.
    Gelijk even geprobeerd en na een oaar minuutjes al het hartje gevonden. Toch elke keer weer bijzonder! Als ik de baby straks goed voel zal ik de doppler wel minder gebruiken denk ik, maar nu kan mijn man ook eventjes luisteren!
    Ik hoor trouwens verschillende verhalen over de doppler. De 1 zegt dat het totaal geen kwaad kan en de ander zegt juist dat de baby er wel last van heeft. Weet iemand hoe dit zit?

15. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het werkt echt, ik kon hem pas met 14 weken vinden. Je moet het trouwens ook niet te vaak doen, er komt wel een soort straling vanaf. Ik doe het bijna nooit omdat je bij de verloskundige ook elke keer luisterd, dus alleen als mensen het willen horen. Mijn binkie schopt zo veel dat ik het hartje niet echt nodig heb.

16. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    Volgens onze gyneacoloog kost "luisteren naar het hartje" energie aan de baby: ze laat het hartje zelf ook max. enkele seconden horen om die reden.
    Verder krijgen ze geregeld mensen over die vloer die in paniek zijn omdat ze het hartje niet meer horen, en blijkt dan toch alles in orde te zijn. Ze raadde het dus af...
    Hoe leuk wij het ook zouden vinden om het hartje te kunnen horen, we hebben dan toch maar besloten van ons geen Angelsound aan te schaffen... :)

17. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Onze vk zei ook dat het niet goed voor de baby is om het te vaak te doen, een keer per week moest op zich wel kunnen zei ze, maar zeker niet te lang. Vijf minuten vond ze echt al te lang en raadde ze sterk af. Elke dag luisteren of en uur zoeken vind ik dan ook best shocking, maar ik lees af en toe dat andere vk heel andere adviezen geven? Ik heb hem van m'n zus geleend en het vier keer gebruikt vanaf 16 weken, nu ik de baby elke dag voel gebruik ik hem niet meer. Ik vond het vanwege het advies van mijn vk ook niet heel prettig om te doen, maar wel heel bijzonder natuurlijk als je lekker samen thuis in je eigen omgeving naar het hartje van je kindje kunt luisteren...

18. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb een angelsound en ik hoorde sinds gisteren voor het eerst weer het hartje.
    Bij mijn dochter had ik hem rond de 12 weken binnen en kon toen ook haar hartje horen. Ik heb hem nog wel regelmatig gebruikt na de 20 weken. Gewoon om te horen of het nog snel genoeg ging als ze zich wat rustiger hield.
    Ik vind het echt een uitkomst. Ik luister ook meestal niet lang. Zodra ik het hartje heb gevonden luister ik een half minuutje en laat het kindje dan weer met rust :)

Bij mijn dochter heb ik het ook bij de gyn verteld en die reageerde alleen maar prettig. Het feit dat ik daardoor rustiger was en me minder zorgen maakte, was al genoeg.
    Bovendien weet ik ook dat het soms moeilijk kan zijn om het te horen en dat ik niet meteen in paniek moet raken als ik het hartje even niet hoor. Gewoon de volgende dag weer eens proberen en meestal gaat het dan wel goed.

19. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ik vind het echt geweldig. Mn dochter van 6 zoekt nu elke avond even het hartje op. Ik kon het hartje horen vanaf 9 weken.
    Hele geruststelling vond ik dat elke keer en maakte dat ik toen al kon genieten ipv in zorgen te zitten.

20. Boeffie2013

18 dec 2012
    34
    0
    0
    Werk en me schatje
    Den Haag
    Je kan het gewoon rustig doen , als je maar niet heel de dag ligt te luisteren want kindjes vangen toch er iets van op maar als je een paar keer luistert , hebben wij ook gedaan !!!! is onwijs super super gaaf

Xxx

Deel Deze Pagina