Zorgverzekering, welk aanvullend pakket hiervoor?

Discussie in 'De lounge' gestart door JosieJ, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hallo,
    In maart verwachten wij ons tweede kindje. Ik beval met medische indicatie dus dat zit in het basispakket toch? Heeft het dan nog zin om aanvullend te verzekeren? De eigen bijdrage van kraamzorg, haal ik die er wel uit bij een aanvullend pakket? Wat doen jullie?
    O ja, ik ga geen borstvoeding geven (niet mogelijk) dus daar hoeft ik ook geen aanvullend iets voor....

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Kijk even goed wat er verzekerd wordt in de aanvullende verzekering en bedenk of je het nodig verwacht te hebben. Heel veel dingen voor kinderen worden vergoed uit de basisverzekering, dus je moet echt even vergelijken of het nodig is of niet en dat verschilt weer per verzekering. Het is namelijk heel goed mogelijk dat je kindje in het eerste jaar bepaalde medische hulp nodig heeft. Denk hierbij aan afwijkingen van de heupjes, afgeplat hoofdje, eventueel fysiotherapie en zo zijn er natuurlijk nog heel veel dingen te bedenken die niet meteen ernstig zijn, maar wel geld kunnen gaan kosten. Wij hadden altijd een erg uitgebreide verzekering, maar vinden dat nu niet meer nodig. We willen geen kindje meer, dus hebben nu alleen een basisverzekering met fysiotherapie afgesloten. Maar verzekeren is ontzettend persoonlijk, je moet namelijk ook kijken of je de kosten zou kunnen dragen mocht er iets gebeuren als je je er niet voor verzekerd. Kun je dat, dan kun het je het risico nemen, kun je dat niet, dan kun je je beter wel verzekeren.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb het dit jaar bij Menzis niet gedaan mn pakket verhoogd omdat il had uitgerekend dan meer kwijt te zijm dan gewoon de eigen bijdrage te betalen..
    Maar misschien als je extra s erbij krijgt dat het wel voordeliger is??

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Kijk eens bij FTBTO, daar kun je de aanvullende modules aan en uit zetten. Na je bevalling en als de kraamzorg weer weg is, kun je hem dus uitzetten en betaal je niks meer.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Als je vanaf 1 jan bij FBTO zou gaan, heb je geen wachttijd... en profiteer je dus direct!

6. Verox

Verox Niet meer actief

Ik ben van het zilveren kruis naar vgz gegaan omdat Zilverenkruis alleen OF gyneacologie in het zh met medische indicatie OF verloskundigenpraktijk vergoed.
    Ik heb ook medische indicatie maar wil allebei dus ben overgestapt naar VGZ en heb me bijverzekerd.

Deel Deze Pagina