Zorgverzekering, Wie helpt me?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Wij zijn de premies allemaal aan het uitzoeken maar eerlijk gezegt kom ik er niet uit haha!

Ik zit nu bij Salland met een aanvulling voor tandarts 75% vergoed, en betaal 120,- per maand.

Ik wil mijn tandarts naar 100% hebben maar niet al te veel geld extra betalen.. willen jullie met me mee kijken? Verder hoef ik niets in de aanvulling.. gelukkig nooit iets aan de hand behalve bij de tandarts, *klopt af!

2. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

fbto. daar kan je het bedrag zelf kiezen wat je vergoed wil krijgen per jaar. je kan de aanvullende modules ook elke maand uitzetten.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Heb je elk jaar hoge kosten bij de tandarts omdat je er extra voo verzekerd bent?

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    en voor welk bedrag wil je verzekerd zijn? het scheelt nogal of je tot max 250 verzekerd wilt zijn of tot 500 of zelf 900

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja elk jaar hoge tandarts kosten inderdaad.. max 500,- is genoeg! Thnx voor het mee denken :)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Misschien Ditzo? Die vergoedt 100% tot €750 voor iets van € 24 per maand

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    FBTO: 113.82 (basis + 800,- vergoeding tandarts)
    Ditzo: 123,- (basis + 750,- vergoeding tandarts)

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik heb me nooit zo bezig gehouden met die polissen, maar zijn alle basis verzekeringen het zelfde of zit daar ook weer verschil in?

9. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vind ik op internet: Ook in de basisverzekering is er weinig te kiezen. De basisverzekering is overal gelijk: elke aanbieder biedt dezelfde vergoedingen aan, maar de prijs van het basispakket verschilt per zorgverzekeraar. De enige dingen waar je echt op kunt letten bij het kiezen van een goede basisverzekering zijn dus de prijs, en ten tweede kun je letten op het feit of je de kosten eerst zelf moet betalen en ze dan later terugkrijgt of dat je van tevoren alles al vergoed krijgt.

10. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou er wel rekening mee dat Tandartsen vanaf volgend jaar zelf hun prijzen mogen gaan bepalen en de verzekeraars dan niet meer klakkeloos alles vergoeden.

Op de website van de consumentenbond kun je in de zorgvergelijker invullen wat je vergoed wilt krijgen.
    Dan komt anderzorg als goedkoopste uit.

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dat had ik gehoord inderdaad dat ze zelf hun prijzen mochten bepalen, hoe vind ik welke verzekeraar welk bedrag betaald dan?
    Ik neig nu heel erg naar FBTO toe omdat je daar de aanvulling aan en uit kan zetten. 2 weken geleden ben ik bij de tandarts geweest voor controle en in januari is een afspraak gepland voor de behandeling(en) (is veel mis met me gebit namelijk)

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee, ik denk op de site van de verzekeraar zelf. Maar dan moet je ook weten wat die behandelingen gaan kosten.

13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Ik ga ook naar FBTO omdat daar gezin paket zit en tandarts 100% vergoed word mits je boven het bedrag uit gaat;).

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hou er wel rekening mee dat Anderzorg geen materiaal- en techniekkosten vergoed... Ik vond ze ook goedkoop lijken maar dit was voor mij een reden om niet voor hun te kiezen!

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

FBTO is een aanrader vind ik...je kunt vanaf volgend jaar je modules zelf aan- en uitzetten elke maand. Wij zitten al jaren bij de FBTO en zelfs met aanvullende modules (wel verhoogd eigen risico) zitten we allebei nog onder de 100 euro.

TIP als je je verzekert bij de FBTO; wordt lid van Vereniging Eigen Huis *ongeacht of je een eigen huis hebt of niet, dat doet er niet toe* dan krijg je per POLIS ongeveer 12 euro korting per maand!! Dat scheelt heel erg veel! (lidmaatschap kost 1 keer per jaar 30 euro)

Als je de module Buitenland kiest hoef je geen reisverzekering meer af te sluiten. En met bijvoorbeeld de module Gezinsplanning van de FBTO heb je heel voordelen als je zwanger bent, 1 gratis pretecho tot 100 euro, een nannycare slaapmatje gratis, een EHBO cursus voor kinderen bijna gratis, vergoeding van bevalling in ziekenhuis of eigen bijdrage kraamzorg. anticonceptie....

En nee ik krijg geen commissie, helaas ;) . Maar we zitten al jaren bij FBTO en ze hebben echt goede dienstverlening

16. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Er zit wel degelijk verschil in de basisverzekeringen. Sommige verzekeraars hebben een basisverzekering waarbij je voor zorg alleen naar gecontracteerde zorgaanbieders mag. Als je vrije zorgkeuze wil, dan moet je goed kijken of dat wel het geval is bij de basisverzekering die je kiest. Is namelijk niet altijd het geval.
    Bij sommige zorgverzekeraars kan je kiezen (ze noemen het dan geloof ik een natura-polis of een restitutie-polis).

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik dacht dat FBTO bij sommige modules wel een wachttijd heeft? O.a. bij de tandarts module? Of was het nou zo dat je de tandartsmodule wel meteen kunt gebruiken als je 'm tegelijkertijd met de basisverzekering afsluit?
    Iig wel de moeite waard om even na te kijken...

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dat was een goeie, heb het nagekeken.. in combinatie met de basis verzekering geldt die direct.:)

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat zag ik ook, maar als ik bijvoorbeeld de zorgvergelijker van de Consumentenbond bekijk staat daar dat er voor kronen en bruggen wel degelijk een wachttijd is van 6 maanden. Misschien staat dat in de polisvoorwaarden van FBTO maaqr ikheb nu weinig zin de kleine lettertjes door te lezen :) Misschien is hier iemand die weet hoe het zit?:p

Zorgvergelijker 2012 | Consumentenbond

20. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    In de polisvoorwaarde staat dit:

Lid2 Wanneer u de Module Tandheelkundige hulp volwassenen niet gelijktijdig met de Zorgverzekering of Ziektekostenverzekering (Basisverzekering) afsluit, is er voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Voor eenvoudige behandelingen (o.a. consult, verdoving en tandsteen verwijderen) geldt geen wachttijd. Voor verzekerden die 18 jaar worden en de module tandheelkundige hulp vanaf de eerstvolgende maand volgend op hun verjaardag afsluiten, vervalt deze wachttijd. Voor hen geldt een gereduceerde premie (zie premietabel op fbto.nl).

[FONT=Frank Medium,Frank Medium][FONT=Frank Medium,Frank Medium]lid 3 [/FONT][/FONT]De maximale vergoeding voor tandheelkundige hulp is op de polis vermeld. Bij het tussentijds verhogen van het verzekerd bedrag geldt er voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Wanneer u bijvoorbeeld per 1 mei de dekking verhoogt van € 400,- naar € 800,- dan geldt vanaf deze datum dat u de module bijverzekert voor het bedrag boven de € 400,- een wachttijd van 6 maanden voor kronen, bruggen, inlays, enkele implantaten en parodontologische behandelingen.

Deel Deze Pagina