Zorgverzekering, Wie helpt me?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krki

krki Lid

9 nov 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je zegt ivm de reisverzekering klopt niet helemaal want een reisverzekering sluit hè ook oa voor schade aan bagage enz. Als je een reisverzekering sluit met verschillende modules zou je ziektekosten dan misschien weg kunnen laten.

2. krki

krki Lid

9 nov 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja en ik ga trouwens wel even kijken bij fbto! Klinkt goed, had hem beter dit jaar al kunnen hebben ivm zwangerschap.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bedankt!!
    Dan is FBTO toch ook wel aantrekkelijk...
    Ik moet binnenkort FBTO en Ditzo eens goed vergelijken, denk dat het een van deze twee gaat worden voor ons :)

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is waar, maar dat doen wij nooit :). Voor die paar kledingstukken ga ik geen premie betalen. Alle kostbare dingen gaan toch in de handbagage.

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij gaan per 1 jan 2012 ook over naar FBTO, scheelt enorm met Agis.
    vooral dat je zelf kan kiezen wat je in je pakket wilt hebben scheelt een hoop. bv kraamzorg....hebben we niet meer nodig, dochter is geboren en een 2de zit er niet in (medisch).
    Alternatieve geneeswijze....onzin.
    psychiater/psycholoog ook onzin......
    zo opgeruimd staat netjes en scheelt een hoop geld hahaha.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Kijk ook eens naar collectieviteiten! Dat kan je zo 8% schelen!
    Ik kan collectief verzekerd worden bij Zilveren Kruis via mijn werk. Ben toen overgestapt van De Friesland naar Zilveren Kruis. Scheelde 20 euro per maand...
    TOen kwam De Friesland met een goed tegenbod....nu scheelt het 2 euro per maand, terwijl De Friesland 80% vergoed en ZK 75%...en daarbij, zat mijn hele leven de DF en heb er nooit problemen mee.

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik las hier net ook al dat je bij een lidmaatschap voor de vereniging eigen huis dus veel kan besparen bij FBTO.
    Ik heb het alleen voor ons op een rijtje gezet en dan scheelt het dus helemaal niet zoveel?

Wanneer ik FBTO basis + tand + gezin hebben betaal ik per maand €113,25

Wanneer ik FBTO basis + tand + gezin heb mét de collectiviteitskorting van VEH betaal ik per maand €111,60 en dan krijg ik module calamiteiten er gratis bij (die in mijn geval dankzij andere verzekeringen echt onzin is).

Dan is het toch de moeite niet waard om dat lidmaatschap van de VEH aan te vragen? :(
    Voor die €1,65 korting per maand ga ik natuurlijk geen lidmaatschap van €29 per jaar betalen.

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Voor mij niet van toepassing, ben zelfstandig ondernemer. Maar voor andere wellicht een goede tip!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het kan ook via FNV, Eigen huis, Jonge Gezinnen (!!), waddenvereniging, Fryske Gea, Drentsche Landschap.

En nog veel meer hoor!:D

10. meemee

meemee Lid

12 dec 2009
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben ook rond aan het kijken en wij hopen volgend jaar zwanger te raken.

Zijn er dingen/vergoedingen waar ik op moet letten? Want volgens mij zit niet alles in het basispakket. Ik ben er niet zo in thuis, maar moet me er nu toch even in verdiepen.

Ik zie al FBTO met een soort gezinspakket. Zijn er meer van dat soort verzekeringen? Of is de extra premie soms net zo veel als dat je 't gewoon zelf zou betalen?

11. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik zou als ik jou was niet nu een polis nemen voor evt bevalling, kraamzorg etc.. (maar is echt mijn mening). Je bent nog niet zwanger namelijk.. zoizo 9 maanden verder, zit je al zowat op het " nieuwe zorgjaar".

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet hoe het zit maar ik en mijn man krijgen allebei 12 euro korting per maand op het totaalbedrag voor de ziektekosten, via VEH. En wij zijn bassiverzekerd met aanvullend gezinsplanning (alleen ik), therapieen, calamiteiten en buitenland. Dus wij hebben het er na 1 maand al zowat uit.

13. meemee

meemee Lid

12 dec 2009
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!

En hoe zit het dan met echo's? Zitten deze gewoon in het basispakket? Ook als je eventueel meer echo's nodig hebt?

Groetjes, meemee

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja echo's krijg je gewoon vergoed.. de 12 weken en de 20weken en volgends mij is het nu ook de 30weken (groeiligging), mocht er om wat voor reden dan ook meer echo's nodig zijn dan worden die ook vergoed (mits het door de vk wordt gezegt)

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hoi, ik kom even meekijken hoor want ik ben nu aan het rondneuzen voor een nieuwe verzekering.
    Maar parodontologische (wat een woord) behandelingen zijn toch gaatjes? Dat zou dan inhouden dat je 6 maanden voordat het gaatje geboord moet worden, je die aanvullende verzekering moet activeren? Of zeg ik het nou helemaal fout :)

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hmm daar ben ik ook wel benieuwd naar!

17. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja als je hem niet tegelijk met je basis verzekering afsluit dan wel.. maar ik stap over.. dus ook met basisverzekering ;)

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zit nu bij CZ. Dus als ik ook overstap en de basisverzekering pak, dan kan ik gewoon gaatjes laten boren zonder eerst 6 maanden te moeten wachten? Ik zeg het niet helemaal duidelijk maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier nu net ook maar es ff de boel geregeld. Ben overgestapt van Zilveren Kruis naar FBTO.

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee volgens mij niet hoor! Heeft met tandvleesproblemen te maken volgens mij :)

Deel Deze Pagina