Ik ben bijna 16 weken zwanger van een tweeling en heb de afgelopen 2 weken veel en vaak last van hoofdpijn. Herkent iemand dit? Het verdwijnt eigenlijk niet echt maar blijft op de achtergrond sluimeren. Ik neem dan ook regelmatig paracetamol omdat ik ook een beetje moet functioneren (werk, bij vrij zijn een dochter van bijna 2). Ik drink voldoende daar let ik juist op, en eet ook niet ongezond en wel regelmatig. 8 januari moet ik weer op controle bij de gynaecoloog. Tot nu toe is steeds alles goed en ook een keurige bloeddruk. Misschien is het gewoon een typische zwangerschapskwaal?
Typisch zwangerschapskwaal denk ik. Kijk uit met hete douches, bij mij is de hoofdpijn dan een feit. Vind het rot voor je. Bij mij werd het rond de 18/19 weken minder en nu is het er weer in volle heftigheid
Ik kreeg nare hoofdpijn van bloedarmoede. Iets wat geloof ik bij tweelingzwangerschap sneller en vaker optreedt. Ik zou even de huisarts bellen en vragen of je dit mag prikken. Is zo gedaan.
vervelend zeg! ik had tussen 12-17 weken ook meerdere keren meerdere dagen hoofdpijn die niet uit zichzelf weg wilde, moest dan echt paracetamol nemen om de dag door te komen en van het zeurende gevoel af te zijn. Mijn bloedwaardes waren perfect, bloeddruk ook en de vk kon geen medische reden vinden, behalve dan dat ik last zou hebben van de hormoonwisselingen in mijn lijf. Bij mij hielp meer rust nemen vooral goed, ik had echt ontzettend veel behoefte aan slaap en rust. Gelukkig is het na 18 weken weggetrokken en (nog) niet terug gekomen.
Ik heb ook veel hoofdpijn gehad in het begin van mijn zwangerschap. Kan inderdaad bloedarmoede zijn. Bij mij was het spanningshoofdpijn. Dit houd in dat je spieren (monnikkapspier) gespannen en overbelast is. Deze spier loopt ook in je hoofd (achter/voorhoofd) na een paar keer therapie gevolgd te hebben ben ik er bijna vanaf