zorgverzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kuona, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hier ook eentje bij Unive verzekerd en ze hebben gezegd dat het wel mogelijk is, maar je moet dan wel geen achterstand hebben, maar dat lijkt me dan wel logisch he... Dus ik ga ervoor...

Liefs Jeanney

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb alleen een basis verzekering puur omdat ik het onzin vind mezelf voor ongeveer een 500euro per jaar extra te verzekeren als mij iets over komt krijg in de zor die ik nodig heb uit het basis pakket.om mij nu alleen voor wat als te gaan verzekeren of voor de kraamzorg etc. vind ik kolder je bent verplicht om 1 jaar de extra polis te betalen en je moet hem voor een bepaalde datum weer op zeggen anders loopt hij nog een jaar.ik spaar liever dat geld op om daar dan de kraamzorg van te betalen etc.dan hou ik per jaar meer geld ik de zak.

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Tja ik vind 20-30 euro per maand nogal wat eigenlijk. En bij CZ is kost het meest uitgebreide pakket 90 euro bovenop de basispremie :confused: Dat vind ik dan weer bizar. En met een jongerenpakket ben je in principe niet onderverzekerd alleen wanneer je dan zwanger bent is het niet de meest handige. Ik wist vorig jaar eerlijk gezegd nog niet dat ik nu zwanger zou zijn, en daar zal ik niet de enige in zijn.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij mij was het de vorige keer ook een aardig gedoe en pas een jaar na de tijd was alles in orde. wij zijn toen ik 6 mnd was verhuisd naar dld. nu moest ik ineens bij mijn verz in ned 450 per mnd betalen (dat is met kind toen ik nog zwanger was was het 150 minder) ik ben er toen steeds maar weer achteraan gegaan en uiteindelijk ben ik toen verzekerd via cvz. ik heb een duits kaartje en de duitse vergoedingen (moet pil dus zelf betalen) maar betaal premie in ned. hier ligt de verz voor en vrouw op 250 euro. en als je dus niet werkt is dit een hoop geld. ik heb alles met trug werkende kracht vergoed gekregen van de duitse daarmee heb ik de nederlandse betaald. en alles wat meer was heeft de nederlandse mij vrij gescholden (dit was meer dan 1000) omdat het hun fout was. volgens hun was het door nieuwe wet niet meer mogelijk om via cvz verzekerd te zijn nou wel dus.

weet niet of iemand hier wat aan heeft maar zag dus dat er ook iemand was die naar belgie ging. dan zou ik als ik jou was contakt opnemen met de cvz want als je niet werkt in ned. dan kun je dus via hun verzekerd zijn.

wel een nadeel als ik nu zou gaan werken met een verzekering erbij en ik zou stoppen dan heb ik geen recht meer op deze regeling. en noet ik dus een normale duitse verzekering dus die 250 p m

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja je komt er vanzelf achter wanneer het te laat is denk ik dan, als je chronisch ziek bent bv en dat soort dingen kan je nu eenmaal niet van te voren inschatten.

Kan je beter een paar drankjes bij een keert uitgaan laten staan per maand, of een biosje of uit eten en WEL een goede verzekering nemen..

Je komt er namelijk altijd achter wanneer het te laat is en dan denk je bij jezelf had ik maar...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het verschil tussen de basisverzekering en de basis- + aanvullende verzekering bij mijn zorgverzekeraar is 6,90 euro per maand, oftewel 82,80 per jaar. Daar kan ik dit niet van betalen, mocht mij in het buitenland iets overkomen:
    - Repatriëring bij ziekte of ongeval: Geen vergoeding
    - Repatriëring na overlijden: Geen vergoeding
    - Opsporing en redding: Geen vergoeding
    - Vaccinaties: Geen vergoeding.

Verder heb ik bij lange na niet genoeg aan 9 behandelingen fysiotherapie.

En nog het belangrijkste: Poliklinische bevalling zonder medische noodzaak: Geen vergoeding.

Ik ben dus erg blij met mijn aanvullend pakket voor die 82,80 per jaar!

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    In Duitsland is het dus nog duurder dan in Nederland?
    Ik ben dus degene die in België woont en werk nu in Nederland waardoor ik in Nederland verzekerd moet blijven. Maar ik moet ook verplicht verzekerd zijn in België. Als ik straks niet meer werk ben ik alleen nog verzekerd in België en dat is voor mij alleen maar voordelig. Hier betaal je namelijk maar 4 euro (!) per maand. Je moet dan bij doktersbezoek e.d. wel altijd een eigen bijdrage van 20% ofzo doen, maar zolang je niet te ziek wordt (helaas heb je dat niet in eigen hand natuurlijk) blijft het wel voordelig. (verder krijg ik via die verzekering ook nog eens een geboortepremie van 260 euro en allerlei cadeaus zoals een meegroeistoel enzo)

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb heel bewust voor alleen een basisverzekering (en aanvullend voor tandarts) gekozen, omdat ik in die 5 jaar dat ik zelf een zorgverzekering moest afsluiten, nooit iets uit de aanvullende heb gehad. Als iets spoedeisend is, zit het sowieso in je basispakket. Waarom zou ik voor iets betalen, als ik het toch niet gebruik? Mocht ik het wel nodig hebben, dan moet ik er zelf voor betalen en dan ben je soms net zo duur uit.....

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid ik ben chronisch ziek.ik heb 24 uur perdag pijn.ik weet ook wel dat het ook anders kan maar ik krijg nu nog steeds de zorg die ik nodig heb uit mijn basis verzekering.ik ben in januarie mijn eigenrisico alweer kwijt. ik ga pas kijken voor een aanvulling als het erger word.ik heb aanvulling gehad maar wat ik toen nodig had werd ook niet vergoed dus betaalde ik 40 euro meer in de maand en ik moest de volle pond betalen waar ben ik dan aanvullend voor verzekerd?

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit zit bij mij gewoon ik mijn standaard pakket ik krijg 15 behandelingen fisio vergoed

11. zogelukkig

Dat klopt niet: de basisverzekering is bij iedere verzekeraar en voor iedereen hetzelfde, die is wettelijk vastgesteld!

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wat ik niet snap......Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over iets wat je zelf niet aan gaat? Waarom moeten wij persee maar een aanvullende zorgverzekering hebben, terwijl wij die niet gebruiken? Als wij genoeg hebben aan een aanvullende verzekering...dan is dat toch goed? Of zie ik het verkeerd?

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Als je bedeld dat iedereen zelf moet weten hoe hij zich vergoed en voor hoeveel ja dan ben ik het met je eens. Mensen maken meestal een keuze met het afsluiten voor iets wat ze nodig zijn. Is ook nog zo dat je daarna er niet meer bij nadenkt waarvoor je precies verzekerd bent alleen als je iets overkomt.

Ik zie elke maand een heleboel geld van de rekening wegvliegen voor ziektekosten die ik niet allemaal gebruik. maar goed lager kan ook niet want dan zijn dingen die ik wel vergoed moet hebben niet meer vergoed.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik krijg er toch 15 vergoed hoor ik heb er 18 nodig per jaar en ik moet er 3 zelf betalen.dan kan het wetelijk vast gesteld zijn maar dat wijkt mijn verzekering dus iets af.

15. zogelukkig

Oke, dat zal dan wel! ;)
    Je hoort mij trouwens niet zeggen dat je je aanvullend moet verzekeren hoor, dat is uiteraard je eigen keuze. Wel denk ik dat het voor minder dan 500 euro per jaar kan. Ik kwam bij mijn verzekeraar dus uit op een verschil van ruim 80 euro tussen basis en aanvullend.

16. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Lekker makkelijk om te zeggen een biosje laten gaan om je aanvullend te kunnen verzekeren. Ik heb toen ik net op mijzelf kwam wonen niet bepaald kunnen kiezen, het was voor mij gewoon geen van beiden. En ik kan me voorstellen dat er veel meer mensen zijn die die keuze helemaal niet hebben.
    De jaren daarna zat ik al snel financieel een stuk beter, maar ik heb alleen een basisverzekering, ik vind het verschil niet echt groot.. voornamelijk is het voor psychologie of kraamzorg en dat soort dingen waren voor mij nog niet van toepassing. Ik vind 90 euro per maand al veel te veel! Daarnaast heb ik wel eens achterstanden, dus ben benieuwd of ik hem in januari wel kán verhogen :)
    Nou ja, we zullen zien.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is niet waar, er is een minimum vastgesteld, maar een verzekeraar mag daar wel van afwijken in zijn basisverzekering, daarom is de ene basis ook de andere basisverzekering niet en is de ene duurder dan de ander. Dat zit bijvoorbeeld in het aantal behandelingen.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Persoonlijk zou ik het goed vinden als er WEL een wachtperiode op zit.. Op deze manier wordt er namelijk toch misbruik gemaakt van de verzekeringen.. Bij de tandarts is er bv wel sprake van een wachtperiode/keuring..
    Ik ben al vanaf mijn 15e het meest aanvullend verzekerd en heb daar dan ook altijd de volle prijs voor betaald.. Ik heb dan, logischerwijs, ook recht op de vergoedingen die daarbij horen...
    Maar door de regeling dat je op januari van een jaar kan wijzigen gaan er mensen ineens een duurder pakket afsluiten.. Dit omdat ze dan al weten dat ze zwanger zijn en dan ineens wel vergoedingen krijgen.. Ik vind dat niet eerlijk en ik vind het misbruik maken van de verzekering ( tis eigenlijk een lichte vorm van oplichten).. Door dit soort grapjes van mensen gaan de premies elk jaar omhoog en ga IK meer betalen..

Tis overigens geen persoonlijke aanval op iemand hier hoor.. simpelweg mijn mening

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is een fout van de maatschappijen, niet van de klanten. Ik ben ook altijd maximaal verzekerd en helaas worden die topverzekeringen nu uitgekleed omdat mensen er misbruik van maken, maar dat zou ik in hun geval ook doen. De verzekeraars laten misbruik van hun aanvullende pakketen toe, want ze zijn niet verplicht iemand aan te nemen.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

toch kan ik hier het helemaal meer eens zijn.er word veelste veel misbruik van gemaakt.maar dat doen de maatschapijen ook zelf en dat vind ik erg dom

Deel Deze Pagina