zorgverzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kuona, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, dat klopt.,. ze zijn niet verplicht iemand aan te nemen dus ik vind ook dat ze strengere maatregelen moeten nemen.. Zoals dus een wachtperiode, of dingen uitsluiten voor een bepaalde tijd...

Maar ik vind OOK dat het de verantwoordelijkheid is van de klanten.. Waarschijnlijk ben ik weer te eerlijk ofzo maar ik zou dus nooit overstappen zodat ik dan ineens meer vergoed krijg.. Zou me er niet prettig bij voelen... Ik voel/vind het een vorm van oplichten...
    Er zijn ook mensen die, bij een diefstal bijvoorbeeld, opgeven dat er veel meer gestolen is dan dat er daadwerkelijk is... Dat vind ik ook niet kunnen!

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als ik niet zou overstappen om meer vergoed te krijgen, waarom zou je dan overstappen. Verzekeraars trekken liever veel klanten dan dat ze hun huidige klanten kwaliteit bieden.

Ik ben een paar jaar geleden ook overgestapt van De Friesland naar ONVZ (toen nog particulier) omdat DF gewoon te weinig vergoede.

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Overigens gaan wij in januari ook overstappen van verzekering... Maar LET OP!!! Dat is ivm het feit dat wij dan onder een collectieve verzekering gaan vallen van mijn man zijn werk..
    We blijven ook gewoon bij dezelfde maatschappij (CZ)..

Om te kiezen welke verzekeringen wij wilden bij het collectieve pakket (dan zijn het weer andere samenstellingen) heb ik wel 2 weken uitgebreid onderzoek gedaan en onze huidige pakketten en het collectieve verzekeringen vergeleken... Nu weet ik dat ik per januari goed ben verzekerd voor dingen die passen bij MIJN situatie..
    Uiteindelijk gaan wij bijna 50 euro per maand minder betalen omdat wij het ook met een minder pakket kunnen doen en omdat het collectief goedkoper kan.. Das toch weer een lekkere besparing op onze maandelijkse kosten..:D *is trots*

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Uiteraard stap je over om meer vergoed te krijgen omdat je, althans in de gezondheidszorg, DENKT het nodig te hebben.. Ik vind het jammer als mensen het met voorbedachte rade doen... Dat ze dus al weten dat ze het gaan gebruiken en het doen om er beter van te worden.. Dat is niet de bedoeling/insteek van een zorgverzekering,..

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is echt een heel ideaal beld dat je schetst, maar zo werkt het niet, ook niet bij de verzekeraars.

Iets declareren bij je inboedel dat niet gestolen is is fraude.Iets verzekeren omdat je het nodig hebt is iets anders, daar is niets verkeerds aan, maar helaas is de controle door de maatschappijen niet goed genoeg.

Het is net een school, de directie kijkt liever naar het aantal leerlingen dat ze binnen halen dan het soort leerlingen. Want het gaat om de aantallen en niet meer om de kwaliteit.

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Jammer he? dat het tegenwoordig zo werkt...
    Soms wens ik dat 50 jaar geleden leefde toen veel dingen nog konden gebaseerd op vertrouwen.... 8)

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dan zou iedere aangeboren afwijking/handicap/ziekte onverzekerbaar zijn. :( Ik wist al voor de geboorte van mijn dochter dat ze in de toekomst een bril nodig zal hebben, als je dus niet kunt verzekeren wat je van te voren aan ziet komen, dan zou een bril voor haar onverzekerbaar zijn. Dat zul je toch niet bedoelen.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    En wat voor mij ook telt... voor ik zwanger was interesseerde mijn gezondheid mij niet echt.. Ik betaal netjes (nou ja meestal) mijn 90 euro per maand en ik ben misschien 1 keer per jaar naar de huisarts geweest... Ik had eigenlijk nooit wat. Ik heb lenzen, maar die betaal ik zelf, dat hoeft niemand anders voor me te doen...

Nu komt er een kindje waar ik me wél verantwoordelijk voor voel.. net als dat ik nu een stuk voorzichtiger ben met mijn eigen lichaam.
    Daarom wil ik mijzelf ook beter verzekeren, ik zou het NU erger vinden als er iets is dan 2 jaar geleden.
    Daarnaast wil ik mijn kindje natuurlijk wel de allerbeste verzekering geven... volgens mij valt die automatisch onder mijn verzekering?

Dus omdat ik nooit iets nodig had heb ik nu geen recht meer op een goede uitgebreide verzekering?
    Dat vind ik toch ook een beetje krom...

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Nee.. dat bedoel ik uiteraard niet... maar denk aan mensen die bv weten dat ze het jaar erop kronen nodig hebben in hun mond, of mensen die nu al zwanger zijn en op deze manier hun kraamzorg/behandeling vergoed willen krijgen.. of mensen die bv het jaar erna op vakantie gaan (ver weg) en weten dat ze medicatie/prikken daarvoor nodig hebben...

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Toevoeging: als een verzekeraar dan een minimale termijn van een aantal jaar stelt vind ik dit overigens ook geen probleem..
    Het gaat mij dus niet alleen om alles vergoed te krijgen, meer om goed verzekerd te zijn voor als er iets is.

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dat is ook helemaal de bedoeling van aanvullend verzekeren.. dus dat ben ik ook met je eens :D
    Het gaat mij er persoonlijk meer om als mensen al weten DAT ze iets nodig hebben en dan pas gaan verzekeren..
    *** klinkt als een brandverzekering afsluiten als je huis al in de brand staat, zeg maar ***

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik vind het ergerlijker dat mensen de aanvullende verzekering stoppen als ze het NIET meer noig hebben.

Mijn schoonmoeder nam de meest uitgebreide tandartsen verzekering, liet haar hele gebit trekken en een kunstgebit aanmeten en toen ze alles vergoed had gekregen heeft ze de verzekering opgezegd DAT vind ik pad irritant

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, dat is ook niet netjes...
    Dat is bij ons niet de insteek hoor...
    Ik heb gewoon gekeken van wat betaal ik nu per jaar aan verzekering extra voor een aanvullend pakket en gebruik ik wel eens iets uit het pakket..

Zo is mijn man nu verzekerd voor tandarts en dat kost 150 euro per jaar extra.. Hij heeft echter nooit iets aan zijn gebit dus krijgt zijn controles twv 70 euro per jaar vergoed..
    Die gaan we dus wel opzeggen want dan houd ik 150-70= 80 euro per jaar over.. dan betaal ik die 70 euro per jaar zelf wel...
    Hij heeft in al die jaren niets geks gehad namelijk dus de verzekering heeft absoluut aan ons verdiend

Hetzelfde wat betreft mijn lenzen.. Omdat ik een aanvullende top verzekering heb betaal ik 60 euro per maand meer ( 720 euro per jaar).. Ik gebruik van mijn aanvullende verzekering eigenlijk alleen mijn lenzen.. Dan krijg ik max 200 euro per 2 jaar vergoed.. 100 euro per jaar dus.. en daar betaal ik 720 voor.. Verder heb ik nooit iets gebruikt uit de aanvullende verzekering.. dus ja... dan is de keuze snel gemaakt voor mij.. ik spaar wel 720 euro per jaar en betaal die 100 euro voor die lenzen wel zelf..

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik krijg voor mijn lenzen 300 per jaar (was tot 1-1-08 onbeperkt) en bijvoorbeeld ook onbeperkt fysio, voor mij ook heel belangrijk

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Effe inhaken: ;) Niet voor de basisverzekering. Ik heb een goed gebit, nooit wat aan gehad, maar had tot vorig jaar al een paar jaar geen tandarts (geen een kunnen vinden in de regio). Toen er een nieuwe praktijk in de buurt kwam, wou ik weer naar de tandarts en nam een basisverzekering per 1 januari die 2x per jaar controle vergoedt, 4x foto's, gaatjes vullen, tanden sealen, kleine gebitsreiniging, maar geen kronen en bruggen en die verwachtte ik ook niet.
    Ik vind het niet meer dan logisch dat voor toppakketten wachttijden of acceptatie geldt om misbruik van het systeem te voorkomen. Je hoort het veel van mensen die voor een rugoperatie uitwijken naar het buitenland, ze stappen dan over naar een nieuwe verzekeraar die vervolgens meteen de hele bups kan vergoeden. Zo gaat het hele systeem naar z'n grootje en gaan wij steeds meer betalen/wordt er steeds minder vergoed.

Op independer. nl kan je heel makkelijk invullen wat voor zorg je wenst en dan rollen er een aantal pakketten uit. Kan je prijzen en voorwaarden vergelijken. Misschien een tip.

16. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Nou sorry hoor, maar als ik ruim 1200 euro premie betaal, en vervolgens als ik dan iets moet laten doen (naar de gynaecoloog bijvoorbeeld) eerst nog eens een eigen risico moet betalen dan ga ik me nu niet schuldig voelen omdat ik van pakket verander zodat ik tenminste nog iets vergoed krijg.
    Ik vind het wel erg ver gaan om dit te gaan vergelijken met fraude :confused: Het is namelijk geen fraude, het is gewoon mogelijk en volgens de regels. Als ik 31 december zou bevallen dan had ik ook gewoon pech gehad. Nu komt het toevallig zo uit. En het is ook niet zo dat mijn pakket nu veel goedkoper is, volgens mij is de aanvullende jongeren verzekering even duur als de aanvullende basisverzekering. Ik zou toch een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik niet zou veranderen? In de ene fase van je leven (student) past het ene pakket nou eenmaal beter bij je dan in de andere fase van je leven (aanstaande moeder). En daarom is het ook mogelijk om van pakket te veranderen.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik vind een wachttijd voor aanvullende verzekeringen niet mer dan normaal, maar als de maatschappijen het toe staan ben je idd een dief van je eigen portemonnee.

Helaas hebben klanten weinig inspraak, ik zou er bijvoorbeeld voor zijn om een aanvullende verzekering bijvoorbeeld voor minimaal 5 jaar vast te leggen. Zo kan het niet gebeuren dat iemand zich EVEN verzekerd als het hem uit komt en als de vergoeding dan uitgekeerd is gaat ie er weer vandoor.

18. katie25

katie25 Actief lid

20 jul 2007
    101
    0
    0
    Ik was in maart uitgerekend en heb in januari gewoon zonder problemen mijn verzekering verhoogt.Bij unive zit ik trouwens.

19. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Helemaal mee eens... ik zou ook een wachttijd willen maar helaas laten de maatschappijen zich "naaien"... jammer

20. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik snap eerlijk gezegd niet zo waarom je je zo druk maakt? Ik weet er echt het fijne niet van maar mij lijkt het dat de verzekeringsmaatschappijen concurreren met elkaar. Als consumenten dus steeds overlopen naar een andere verzekering omdat het daar goedkoper is dan zal de verzekeraar de premie toch eerder verlagen om zijn klanten bij zich te houden ipv verhogen?

Deel Deze Pagina