Tuurlijk concurreren ze ook met elkaar, maar als iedereen dure behandelingen steeds declareert.. Dat geld moet ook ergens van betaald worden.. En uiteindelijk betaalt de klant daar voor.. dus ja
Dat is toch het hele idee van een zorgverzekering? Dat je daar, juist voor dure behandelingen, terecht kan? Ik heb al een paar jaar 1200 euro premie betaald waarvan ik bijna nooit iets gedeclareerd heb. Ik ben blij dat ik nu eindelijk eens iets terugzie van die premie die ik al jaren betaal. Maar ik merk al dat wij er op een hele andere manier naar kijken. Verder begint het ook aardig offtopic te gaan dus laten we het hier maar bij laten. En no hard feelings mag ik hopen?
In mijn herinnering, is dit tijden lang het stokpaardje betreft reclame geweest voor de verzekeringe, met pakketten die je af kunt sluiten met wat je specifiek nodig hebt? En als je wat anders nodig hebt dat je dan van pakket kunt wijzigen? Los daarvan vind ik het enorm irritant dat je alleen maar in januari kunt wijzigen. Als dat niet zo was geweest was ik afgelopen februari al verzekerd geweest voor een eventuele zwangerschap en bijbehorende kosten, omdat het niet eerder mocht moet ik wachten tot aanstaande januari......terwijl ik nu dus zwanger ben. Ik vind het hele verzekerings wezen trouwens maar irritant, het is een heel gereken om erachter te komen wat voor jou het beste is qua verzekering. Wat ik dan inderdaad niet vind kunnen is een verzekering afsluiten omdat je weet dat je je gebit gaat renoveren (even dat voorbeeld weer ter hand nemend) en dan vervolgens daarna weer terug te zetten. Wij nemen nu een ander pakket omdat ik zwanger ben, maar dat houden we de komende 18 (waarschijnlijk zelfs wel meer) jaren ook aan. Gewoon omdat dan het kind ook goed verzekerd is.
Nou mijn premie is vorig jaar met 30 euro per maand omhoog gegaan en de dekking is naar beneden gegaan, alleen maar omdat er misbruik van de verzekeringen gemaakt werd. (iedereen die het nieuws een beetje gevolgd heeft weet wat er bij ONVZ gebeurd is) het is nog steeds een erg goede verzekering, maar door misbruik moeten de vaste klanten dus meer betalen voor minder dekking en daar maar ik me terecht druk om denk ik.
oh ik zeg ook niet dat er geen mensen zijn die er misbruik van maken hoor, daar ben ik het volledig mee eens dat zulke dingen niet kunnen en dat anderen daar de dupe van zijn Ik bedoel alleen maar dat alleen het wisselen van pakket omdat je het nodig hebt niet gelijk misbruik maken van betekent