Je verzekert je niet om je premie eruit te halen, maar omdat als je ernstig ziek wordt dat je dan de kosten vergoed krijgt die anders niet betalen zijn (chemo's, dure operaties..). Je mag blij zijn als je je premie er nooit uithaald. De ene mens maakt meer gebruik van de zorg dan de ander, ik ben heel blij dat het verplicht is en dat mijn tante nu gewoon de tumor in haar kaak kan laten verwijderen en mijn opa zijn chemo's krijgt. Jammer dat veel mensen het systeem niet begrijpen. Daarbij krijg je als je zwanger bent juist veel vergoed. Al die verloskundige afspraken en echo's die je krijgt, de hulp bij de thuisbevalling en evtueel een bevalling in het ziekenhuis mocht dat nodig zijn. Bijna de volledige kraamzorg op de eigen bijdrage na. Meestal ook nog het kraampakket. Het enige wat ik zelf moest betalen was eigenbijdrage kraamzorg en het bloedonderzoek. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat een kindje je eigen keuze is dus dat je zelf ook wat bij moet dragen vind ik niet erg.
nou ik ben toch blij dat ik die premie betaal. Ik dacht eerst ook zo pffff zoveel geld iedere maand en ik heb nooit niets. Ja tot 2010 ja pffff ik kan je zeggen dat ik me premie wel terug heb verdiend als ik dat zelf allemaal had moeten betalen was ik nu echt failet.. 2010 waren mijn kosten al dik 20.000 euro
Heel goed gesproken. Mooie uitleg ook van het systeem. Vind het nogal apart dat TS zegt 'het leed dat Unive heet' terwijl ze er zelf voor gekozen heeft zich niet te verzekeren voor zorg die de zorgverzekeraar aanbiedt als aanvulling op haar basisverzekering.
ik dacht dat zwangerschapsgerelateerde dingen niet van je eigen risico afgingen? Maar ik weet niet of dat veranderd is. Als je thuis bevalt met de verloskundige krijg je gewoon alles vergoed hoor... alleen de kraamzorg 4 euro per uur niet. En in het ziekenhuis geldt een eigen bijdrage van 300 euro geloof ik. Sja... ik vind dit eigelijk een gevalletje "dat weet je toch?" toe wij voor een zwangerschap gingen hebben wij gelijk een gezinspakket genomen (bij fbto zit ik) en nu ik daar klaar mee ben heb ik die module weer uitgezet.
ik zit bij cz direct. vindt het heel prettig werken, via internet precies zien wat ik vergoed krijg wat er vergoed is wat ik zelf heb moeten betalen ect.
Nou dames, ik ben niet altijd eens met" hoe topje verzekerd ben dat dan alles vergoed wordt". ik had me ook altijd top verzekerd, en had ook de benodigde zorg die helaas niet vergoed werd ondanks mijn hoge verzekering. En nu heb ik ook basispakket, en als ik kijk wat ik jaarlijks aan kosten maakt, dan ben ik veel duurder uit met een hogere verzekering dan dat ik zelf dingen moet betalen. En inderdaad kraampakket krijg je niet en kraamhulp moet je eigen bijdrage zelf betalen. maar je staat altijd positief qua kosten. Zowel in Nederland als in het buitenland ben ik diverse malen opgenomen geweest en met ambulance afgevoerd, en ik heb nooit een factuur gehad. wat ik wil zeggen, we betalen ons scheel voor het geval als??? maar we vergeten dat er in de basispakket al veel vergoed wordt en geen aanvullende verzekering nodig is.