Hallo allemaal, Ik ben bijna 7 weken zwanger en heb al vanaf het begin veel last van hartkloppingen. Ook overdag, maar ik heb er vooral 's nachts last van. Ik slaap hierdoor erg slecht en voel me opgejaagd. Herkent iemand dit en hebben jullie tips? Ik hoorde al van iemand dat het aan caffeïne kan liggen, maar ik drink dat al weken niet meer. Ben zelfs zo'n freak dat ik thee zonder theïne drink sinds 3 weken. Dus daar kan het niet aan liggen. Hoop van jullie te horen, alvast bedankt!
Ik heb het ook gehad zo rond de 7 weken, ongeveer een week lang. En nu bij 19 weken heb ik het ook zeer regelmatig... best angstig af en toe. Ik heb navraag gedaan en dit komt omdat je lichaam meer bloed aanmaakt voor je kindje, dus geen enkele zorg! Ik heb het nu vooral als ik fiets of trap loop en houd mij heel rustig.
Als je er echt heel veel last van hebt zou ik toch voor de zekerheid even langs de huisarts gaan. Meestal is het normaal om wat hartkloppingen te hebben, maar er kan ook iets achter zitten wat nu pas naar boven komt (niet meteen zorgen maken, maar het zou theoretisch kunnen). Wat voor een hartkloppingen zijn het? Voel je je hart slaan? Is het harder? Of slaat je hart ook onregelmatig? Slaat hij soms een slag of een paar slagen over? Dat zijn allemaal dingen die belangrijk zijn. Maar bel maandag gewoon de huisarts even, beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig.
Ik heb snel last van hartkloppingen maar voor mijn zwangerschap al een tijdje niet meet. Nu heb ik er weer zeer regelmatig last van. In mijn geval heb ik het eerder al laten checken en het komt waarschijnlijk door spanning of stress. Wat bij mij helpt is om vlak voor het slapen geen tv te kijken of thrillers te lezen. Gewoon even rustig aan doen, lekker douchen, je buik insmeren, even de dag doornemen in je hoofd. Misschien mijn vorm van meditatie. Als ik dat doe dan heb ik vlak voor het slapen er minder last van.
Hoi meiden, Bedankt voor jullie reactie! Blijkbaar had ik toch geen abonnement op dit onderwerp en zag ik jullie reacties pas laat Ik ben op advies van de verloskundige ook naar de huisarts gegaan en hij kon geen onregelmatigheden ontdekken. Wel bleek mijn bloeddruk veel te laag en na bloedprikken bleek ook bloedarmoede. Ik ben nu goed bezig met ijzer en het gaat iets beter, maar met vlagen is het nog steeds heftig. In de nacht gelukkig wel wat minder. Volgens de huisarts is het dus een combinatie van de hormonen, lage bloeddruk en bloedarmoede. Vervelend dat jullie het ook hebben. Ontspannen helpt inderdaad ook!