Zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes83, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Ik gooi hier op het forum maar even een balletje op, want ik zit al een hele tijd nu achter de computer en word er hopeloos van!

Zorgverzekering 2013.... wij zijn bezig op zwanger te worden. Een jongeren verzekering (CZ of VGZ) zitten in 2013 weer andere vergoedingen voor kraamzorg etc dan in het "gezin" pakket. Wat hebben de meeste van jullie? ook degene die nu zwanger zijn of inmiddels bevallen zijn?

Ik kan morgen ook even bellen naar de zorgverzekeringen, maar misschien word ik al een beetje wijs van jullie reacties.

2. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik ben ook zwanger en ga overstappen naar agis gezinspolis

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Toen ik zwanger was de vgz gezinspolis.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zit nu bij Kiemer en zoek het altijd heel goed uit. Ik had een aanvullend pakket 2x en betaalde 110 euro. Voor 2013 moet ik het nog doen hoor! Kiemer is onderdeel van de Friesland verz. Het is een maatschappij gericht op gezinnen. Over het afgelopen jaar ben ik tevreden.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb destijds wel gekeken naar een uitgebreidere polis, maar toch blijven zitten op de basisverzekering. De vergoeding die ik zou krijgen voor kraamzorg etc. woog niet op tegen de extra kosten per maand aan verzekering.

Zit nu nog steeds op de basisverzekering, alleen tand meer omdat dat gewoon een dingetje is..

6. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben op dit moment niet zwanger, daarom vind ik het lastig. Denk dat ik het maar laat zoals het is. Wie weet word ik pas in 2014 mama (hoop 2013)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kon bij mijn verzekeraar ook tijdens het jaar nog omhoog in pakket. Omlaag mocht niet, maar een pakket hoger was geen probleem. Misschien kan dat bij jou ook?

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Je moet even rekenen wat voor jou handig is en bij wie op de polis je de kinderen wilt onderbrengen aangezien je die niet hoger aanvullend kunt verzekeren dan jezelf.
    Ik ben destijds overgestapt van een CZ jongeren naar een basisaanvullend (en apart tandarts) daar zat iig toen kraampakket en vergoedingen voor prenatale screening onder de 36 en poliklinisch bevallen in het ziekenhuis zonder indicatie bij in. Je betaalt alleen wel 4 euro per uur eigen bijdrage voor de kraamzorg. Vind de gezinnenpolis heel erg duur zeker voor onze situatie. Dan had ik wel die eigen bijdrage kraamzorg vergoed gekregen maar dat was 80 euro voor 24 uur, en al had ik de volle 48 uur afgenomen dan was ik met dat pakket nog duurder uit geweest dan zelf betalen want de rest eruit gebruik ik echt niet. Kinderen zitten bij mijn man op de polis, die is wat uitgebreider dan de mijne (en dan hebben we vooral naar vergoedingen voor dingen als brillen/beugels etc. gekeken).

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb dit jaar interpolis, 2 ster aanvullend. Dit vergoedde eigenlijk alles wat erbij kwam kijken. Zelfs de eigen bijdrage van de kraamzorg.
    Een vriendin van me zit in 2013 bij interpolis, geloof 3 ster aanvullend en dan wordt alles ook vergoed.
    Ik zou sowieso goed kijken wat je vergoed wil hebben en welke verzekeraars dit vergoeden.

Je kan trouwens ook je aanvullende pakket bij een andere verzekeraar afsluiten. Dat kan in sommige gevallen ook nog wel uitmaken

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik had dit jaar het duurste pakket van de VGZ en heb helemaal geen eigen bijdrage hoeven te betalen. Alleen voor mijn medicatie ging het eigen risico eraf.
    Ik ga in 2013 van plus aanvullend naar uitgebreid aanvullend en heb het collectief verzekerd zodat ik nog wat goedkoper uit ben per maand.

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zit bij Zilveren Kruis en had bij mijn zoon aanvullend 2 sterren en nu nog steeds. Willen ook nog een 2e en laat mijn pakket zo.
    Geloof dat ik toen alleen iets van 100 euro zelf moest betalen achteraf vd kraamzorg.

Deel Deze Pagina