Wie heeft er een keizersnee gehad en natuurlijke bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door dreamcatcher, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik ben met 38 weken zwangerschap ingeleid in verband met een veel te hoge bloeddruk en sporen van eiwitten in mijn urine. Tijdens het inleiden heeft de verlosk. mijn vliezen doorgeprikt toen ik nog maar 0,5 cm ontsluiting had. Vervolgens zijn de weeenopwekkers aangezet. De ontsluiting wou na de 5cm niet vorderen en ik heb uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad.

Nou vroeg ik me dus af als wij voor een tweede kindje zouden gaan, of ik dan ook een keizersnee zou moeten..
    Zijn er hier ook dames die bij een eerste een keizersnee hebben gehad en bij een tweede wel gewoon vaginaal zijn bevallen?

2. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ja je kunt gewoon vaginaal bevallen als de situatie dat toelaat. In sommige ziekenhuizen kun je weer kiezen voor een keizersnede. Ik mocht dat niet maar de natuurlijke bevalling van de tweede is goed verlopen.
    Er is iets meer risico dus ze grijpen wat eerder in als de bevalling niet goed vordert waardoor de kans op wederom een kz iets groter is.
    Maar mijn dochter is er met ruim 4600 gram toch natuurlijk gekomen.

3. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Bij onze eerste ging het zo super snel, binnen 2 uur bevallen met uiteindelijk een spoedkeizersnede onder algehele narcose ivm harstlagdaling van onze meid.
    Toen bij de nacontrole zie de gyn. dat ik bij de volgende gewoon zou kunnen bevallen.
    Nu ben ik zwanger van de 2e en heb bij de gyn. aangegeven dat ik het absoluut niet zie zitten om hetzelfde als vorige x te ondergaan. Gyn. zei nu dat het waarschijnlijk toch weer een KZ wordt ivm de vorige bevalling.

Deel Deze Pagina