Zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij zitten bij Menzis via FNV. Zeer tevreden. Tot nu toe zeer tevreden over prijs/vergoeding

2. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welke dekt alles goed als je zwanger bent?

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zit nu bij PNO, al 2 jaar terwijl ik normaal elk jaar overstap.
    Vooral vanwege hun hoge vergoeding voor tandartskosten en vergoeding orthodontie.
    Ik heb nu basis met standaard eigen risico en de hoogste aanvullende tandverzekering en betaal 133,54.
    Ga dit jaar wel overstappen omdat ik m´n vergoeding voor orthodontie bijna helemaal gebruikt heb.

4. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik dacht dat alleen bij een doorgaande zwangerschap was (langer dan 10 weken volgens UMC). Dus als je daarna een cryo terugplaatst, is dat weer poging 1.
    Had 't even opgezocht:
    Het terugplaatsen van embryo’s uit een eerdere fase van de behandeling geldt als dezelfde ivf-poging. Maar let op: zijn er nog bevruchte eicellen over als de vrouw zwanger is? Dan hoort het terugplaatsen van deze overgebleven bevruchte eicellen in de baarmoeder niet meer tot dezelfde poging.

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    De aanvullende verzekering voor gezinnen bij het CZ. Ik heb deze verzekering gepakt toen ik zwanger was en alles werd vergoed (kraamzorg 100%, poliklinische bevalling etc.)

Ik ben erg tevreden met mijn zorgverzekering en betaal € 136,50 per maand (voor mijn zoon en ik). Qua nota's indienen gaat het ook altijd erg snel en altijd goede service. Ze moeten wel extreem stijgen wil ik overstappen.....

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Energiek is van salland. Hoge vergoedingen en zwangerschap ook heel goed. Ik betaal 113 euro incl. Tandarts voor het hoogste pakket.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Van veel zorgverzekeringen is nog niks bekend voor 2015 en wat ze in 2014 vergoeden hoeft in 2015 niet zo te zijn... Zou nog even afwachten tot alles bekend is dus.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Bij AnderZorg. Dit omdat het de goedkoopste is. Betalen was in één keer, dan kreeg je korting... Kan ook per maand uiteraard. Komend jaar ga ik overstappen naar CZ omdat ik een bepaalde behandeling moet ondergaan die daar (in een aanvullend pakket) vergoed wordt. Mijn man blijft dan gewoon bij AnderZorg.

9. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland

Ik las het vanochtend nog een keer, je hebt gelijk. Ik had het verkeerd gelezen. Thanx

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Voor de dames die alleen naar prijs kijken, let goed op of er een contract is met het ziekenhuis waar je mogelijk naar toe zou gaan. Meerdere budgetpolissen hebben met een beperkt aantal ziekenhuizen contracten. Als je naar een ongecontracteerd ziekenhuis gaat moet je 20-30% zelf betalen. Dat kan aardig in de papieren lopen. Lees goed door waar je terecht kunt!

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Anderzorg voor ons beide 240€ aanvullend en extra tand.

12. MamavSC

MamavSC Lid

28 sep 2014
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik zit nu bij Stad Holland. Basis pakket plus hoogste aanvullend pakket ivm orthodontie zoon en vergoeding 500 euro van alle tandartskosten volwassenen en een aantal kids met bril. Ik betaal 121.50.

We stappen wel over maar ik moet mij er nog in verdiepen.

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zit bij pzp, dat is een aparte zorgverzekering voor de politie. Zit hier al jaren en blijf hier denk ik ook wel zitten. Kraamzorg wordt goed vergoed lees ik net ;)
    Niet te duur en goede vergoeding. Ik ben even kwijt waar pzp nu onderdeel van uit maakt. Ik geloof CZ, maar zeker weten doe ik het niet.

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zat dit jaar bij PMA (van Menzis). Ik betaal 66,50 per maand voor alleen de basisverzekering (met maximaal eigen risico). Het bedrag van het eigen risico heb ik zelf gespaard en apart gezet.
    Aan het eind van het jaar (nu dus) kon ik iets indienen waardoor ik 1x 66,50 teruggestort krijg op mijn rekening. Helemaal top dus! :)

Voor volgend jaar moet ik het nog uitzoeken, wij willen graag een derde dus ik ga sowieso voor een aanvullend pakket wat kraamzorg etc vergoedt. Maar moet nog even kijken wat het voordeligst voor ons is.

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    FBTO onder 1 polis Basis+aanvulling tand voor 198.
    Ben benieuwd hoeveel we extra moeten betalen, ik denk dat we het gewoon dit jaar ook weer bij laten.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zit bij het CZ en betaal 130pm dat is inclusief een uitgebreide tandarts verzekering en exclusief eigen bijdrage.

Ik ga niet veranderen want ik zit gewoon goed en heb eigenlijk nooit problemen.

17. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Goede tip! Dat is iets waar ik (de prijs checker ;)) idd wel op let. Ik wil idd wel terecht kunnen bij mijn ziekenhuis. Nou is dat het grootste topklinische ziekenhuis in Nederland, dus die heeft tot nu toe met alle verzekeraars altijd een contract gehad.
    Ook overige zorgverleners check ik altijd even.

18. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hier ben ika lleen voor mijzelf en de meisjes 159,94 pm kwijt bij VGZ. Dat is met aanvullende verzekering. Dit jaar betaal ik voor datzelfde pakket nog 145,35. Het wordt volgend jaar dus ruim 12 euro duurder.. tja...

19. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ik zit bij IZZ. Heb mijn polis al ontvangen. Zijn 15euro omhoog gegaan. Ik heb een hoog pakket en ga 161euro per maand zelf betalen. Werkgever betaald ook 10 euro mee.

ik heb dit pakket ivm de fysio behandelingen

20. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    #40 Natja, 12 nov 2014
    Laatst bewerkt: 12 nov 2014
    wij zitten op het moment bij vgz, maar we moeten dus meer betalen vanaf volgend jaar.
    Ik ben nu toch een beetje aan het rondkijken of het wat goedkopen kan.
    Ik heb geen kinderwens meer, dus daar hoeven we geen vergoedingen voor, maar we hebben wel 4 kids met beugels en brillen.
    We willen weg graag zelf blijven bepalen in welk ziekenhuis we geholpen willen worden.
    Iemand enig idee bij welke verzekeringsmaatschappij we dan het beste terecht kunnen?

Deel Deze Pagina