Zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Dit geld ook alleen bij zwangerschap.
    In alle andere gevallen accepteren ze het inderdaad niet.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb net ook ff gekeken. Zit nu bij IZZ, maar daar gaat mogelijk de werkgeversbijdrage vervallen (onderdeel Cao-onderhandelingen) en dan is het een stuk minder interessant.

Ik kom nu op ZilverenKruis Collectief uit.
    Ik zou dan gaan voor twee sterren aanvullend (15 fysio behandelingen, 130 euro bril voor mij en voor mijn zoontje en grootste gedeelte rond kraamzorg en bevalling (al weet ik nog niet of dat in 2015 zal plaatsvinden)) en man niet aanvullend
    Beide tandarts tot 250 euro.
    Totaal 209,75 per maand.

Betaal nu 183 euro, maar dat zou 207 worden met dezelfde dekking bij IZZ. Paar euro meer dus dan wat ik zou gaan betalen bij IZZ, maar voor brillen krijg ik nu niks en ook voor kraamzorg niet en bij IZZ loop ik het risico ineens 28 euro meer te gaan betalen. (werkgeversbijdrage)

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nieuwe polis binnen gekregen en ik zou nu 138 euro per maand moeten betalen en de fysio is terug gebracht van volledig naar max 40 behandelingen. 20 euro per maand meer en veel minder er voor krijgen:(
    voor volledige fysio komt er 60 euro per maand bij. dat gaat hem niet worden.....
    ga mijn tandartsverzekering opzeggen..

4. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Zit bij vgz heb een aanvullend pakket en tandarts uitgebreid betaal 145 pp

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nu zitten ml en ik nog apart.
    Ik betaal nu 110 euro, basis + plus + tandarts bij CZ Direct.
    Maar vanwege de kraamzorg wil ik graag dat dat vergoed word dat zit niet in dat ene plus pakketje maar wel in het gezinnen pakket maar dat is gelijk 42 euro meer! en dan geld dat alleen voor mij, niet eens voor mijn man..

We hebben ook allebei tandarts nodig omdat we altijd wel wat hebben vooral ik.
    Dus bij elkaar komen we dan op ruim 250 euro bij CZ ik ben nu aan het uitzoeken of dat ergens anders goedkoper kan en of het echt nut heeft om een extra pakket te nemen vanwege alleen de kraamzorg...

Zo lastig dit haha

6. Ik zie dat je je hier waarschijnlijk niet meer druk om hoeft te maken.. Gefeliciteerd! :D

Ik zit nu bij PNO, heb 'Compleet' als aanvullend pakket, vanwege de 4e IVF/ICSI-poging en omdat ze 200% van het Nederlands tarief vergoeden en wij in het buitenland onder behandeling waren. Ik kreeg hiermee ook fysiotherapie onbeperkt vergoed, de eigen bijdrage van de kraamzorg hoefde ik niet te betalen, ik had eventuele alternatieve geneeswijzen vergoed gekregen (ik overwoog moxa-therapie toen ons meisje niet wilde draaien, uiteindelijk niet nodig geweest), echt een héle uitgebreide verzekering.. Kost me wel €149 per maand, dus ik ben blij als ik volgend jaar weer lekker basic verzekerd kan zijn ;) Ik wil voor het eind van het jaar nog even langs de opticien, want ik moet natuurlijk wel nog even gebruik maken van de enorme vergoeding voor brillen :D

Ik was van plan om terug over te stappen naar FBTO, waar ik voorheen verzekerd was. PNO blijkt echter, zonder aanvullend pakket, 2 euro goedkoper te zijn dan FBTO. Omdat PNO verder perfect bevallen is, blijf ik dus gewoon lekker bij PNO en gooi ik alleen het aanvullende pakket eruit :)

7. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Wij zitten bij PMA. Ik met basis+extra verzorgd 2+tandarts1 en manlief basis+tandarts1. Betalen nu incl korting 200 euro. De kortingen(bonus) waren dit jaar 15+64+64 euro.
    Ik heb alles vergoed gekregen van de zwangerschap, kraamzorg (eigen bijdrage) en lactatiekundige. Volgend jaar alleen basis+tandarts.

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik bedoel dus als ik 6u kraamzorg per dag wil straks
    is 6x7 = 42 uur x €4,15 = 174 euro

Als ik het helemaal vergoed wil krijgen zou ik bij Cz het gezinspakket kunnen nemen van 42 euro per maand.
    42 x 12 is ruim 500 euro!

Dan is het toch eigenlijk een beetje idioot als ik dat ga afsluiten? dan betaal ik liever die 174 euro.

@Denice wat is PMA ?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    PZP via mijn werk. Aanvullend en tandarts. 81 euro per maand dat wordt ingehouden van mijn bruto salaris. Merk er dus weinig van.

10. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Bij mij was de eigen bijdrage 200 euro en heb er makkelijk uit.
    Incl lactatiekundige, kraampakket etc.

Pma is collectief menzis!

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Kraampakket heb ik al en zal geen gebruik maken van de LK...
    dus gaat mij puur om de kraamzorg eigenlijk.

Oh bedankt dat wist ik niet hihi

12. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wij gaan 20 euro meer betalen bij pma

Heeft er iemand ervaring met overstappen als je al in verwachting bent?

13. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Iemand bekend met een zorgverzekeringspakket waarbij de gehele kosten voor acupunctuur worden vergoed ipv een Max bedrag per dag meestal ligt dat rond de 40 euro terwijl een behandeling 60 of 70 euro kost!?

Deel Deze Pagina