Buurjongens

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Onze buren hebben 3 jongens, waarvan de jongste bijna 3,5 jaar is.
    We hebben niet veel contact met de buren, met de buurvrouw meer als de buurman, maar het contact dat er is is goed.
    Wel hebben we laatst via via gehoord dat ze in scheiding liggen. Erg vervelend voor hun en hun jongens.
    Ik denk dat de jongens daardoor de laatste tijd nog uitbundiger zijn als ze al waren. Bijna iedere dag (muv regen) spelen ze tussen de middag in de achtertuin. Maar ze schreeuwen zo...
    Nu voor de 3 e dag op rij dat mijn zoontje door hun word wakker geschreeuwd. Hij is al geen fan van slapen, dus daarna weigert hij verder te slapen, maar is s avond wel doodop.
    Als het regent of de buren een keer niet thuis zijn slaapt hij ca 1,5 uur langer.

Ergens wil k de buren er eens over spreken, maar tegelijker tijd denk ik: het zijn kinderen, kinderen maken geluid, we wisten dat ze knderen hadden toen we hier kwamen wonen, ze hebben het zelf nu ook zwaar en de jongste gaat binnenkort ook naar school dus misschien veranderd het dan ook wel, het ligt ook aan onze zoon die gewoon jiet verder wil slapen als hij wakkr is. Daarbij vind ik dat het niet echt ouders zijn die goed ingrijpen bij hun kinderen (is mijn mening, ieder voed anders op) bijv. Als de jongste lelijke dingen roept naar mij (uitproberen) dan word er alleen lacherig gedaan. Ik zie dus eigenlijk ook niet gebeuren dat een gesprek echt gaat helpen.

Ik ga het vanavond nog eens met manlief erover hebben, wat wijsheid is, hij is vaak ook tactischer in dit soort dingen.
    Wat zouden jullie doen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Lastig...want als je veel aan je hoofd hebt dan is een "zeurende" buurvrouw echt niet iets waar je op zit te wachten ( ik vind je trouwens niet zeuren hoor...)

Onze kinderen willen ook weleens iets teveel lawaai maken in de tuin...maar daar zeg ik echt wel wat van. Kinderen mogen geluid maken...maar schreeuwen is nergens voor nodig. Dat mogen ze van mij niet. Lachen, spelen en normaal praten.

In dit geval zou ik dus niet naar de buurvrouw gaan...gewoon omdat ze al veel aan hun hoofd hebben. Voor je kind wel vervelend.. dus wel lastig.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Schreeuwen.. wat is schreeuwen. Ik vind dat als kinderen in de tuin spelen en het zijn normale tijden dat ze best uitbundig mogen zijn.. Kijk stel ze spelen riddertje, rennen achter elkaar aan en ze roepen wat kreten.. tja
    Om je kinderen buiten ook nog rustig en stil te laten zijn.. ik denk dan; daar kunnen even lekker uitleven zodat er in huis niet gerend/geroepen wordt
    En natuurlijk als je alleen maar gebrul en geschreeuw hoort van buiten dan zou ik ze even aanspreken maar ik kan me voorstellen van je buurvrouw dat ze ze lekker heen laat doen..

4. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik zou niks zeggen het zijn normale tijden dat ze buiten spelen die van mij schreeuwen ook wel eens. Zeg wel dat ze dan zachter moeten doen maar die moeder heeft wel iets anders aan haar hoofd

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja aan de andere kant...als ze niet.in scheiding lagen was je dan gegaan?? Ik vind die scheiding nu niet echt van invloed.

En nee ik heb er ook een hekel aan als kinderen schreeuwen...die van mij mogen dat ook niet, ook niet buiten.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Is het schreeuwen in de zin dat ze ruzie hebben of is het schreeuwen in de zin van dat ze gewoon buiten aan het spelen zijn, dus gewoon druk spelende kinderen?

Als het het tweede is dan zou ik niets zeggen, bedoel kinderen zijn kinderen en ja die maken geluid. Die van mij mogen ook niet schreeuwen maar kunnen wel druk zijn in de tuin als ze bijvoorbeeld een vriendje mee hebben om een boterhammetje mee te eten.

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Bedoel je tussen de middag (ik denk dan aan lunchtijd) of na schooltijd? Als je denkt dat praten toch niets gaat helpen, zou ik denk ik maar pragmatisch zijn en proberen de slaaptijden wat aan te passen: eerder of juist later naar bed.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Met name van de jongste is het echt schreeuwen. Ik denk ook gewoon een roep om aandacht. De babyfoon hier slaat regelmatig rood uit als hij buiten is. Daarnaast is het spelen soms gewoon zo wild, dat het elkaar aansteekt.
    Het zijngeen gehorige huizen, ik hoor ze binnen allen soms de trap op en afrennen, maar hoor dat eigenlijk alleen als het hier binnen heel stil is.
    Het is met name tussen de middag, maar de jongste is soms bijna de hele dag buiten. Als hij alleen is schreeuwt hij bijna nooit, dan is het echt speelgeluiid, daar slaapt mijn mannetje wel doorheen.

Ik hoop dat mn mannetje gewoon wat beter aan de geluiden gaat wennen zodat hij zoch er niet meer door laat wekken, maar zelfs ik word er wakker van.

9. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Lastig... Omgevings geluid kan heel vervelend zijn en worden. Je stoort je er aan. Ligt het er aan dat ze vaak met z'n drieen buiten spelen? En welk geluid stoort het meest? Ruzie, schreeuwen in een spel, anders?

10. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kinderen die samen spelen maken sowieso meer geluid. Dat geldt ook voor volwassenen op bv een verjaardag.
    Slaapt jouw zoontje aan de kant van de tuin? Misschien kan hij zijn middag slaapje aan de andere kant doen?

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Het is vooral als ze opgaan in het spel, aldanniet aangemoedigd door een volwassene.
    Aan de voorkant slapen is helaas geen optie, ik zou hooguit kunnen proberen hem overdag in onze kamer in een campingbedje te leggen, dat ligt net iets verder van de buren af en dan kan ik hem ook iets meer aan de voorkant van de woning leggen tov nu.
    Enige is dat ik dan zelf niet ook kan rusten, dat heb ik met de zwangerschap wel soms nodig merk ik, maar ik kan het in elk geval wel proberen.
    Ik heb net ook valdispert kids gehaald. Meestal wil zoonlief geen 2e keer slapen, misschien kan dat helpen om hem wel een tweede slaapje te laten doen.

Hij ligt nu trouwens weer op bed, de buurjongens gingenweg, dus heb hem snel op bed gelegd. Hij protesteerde even, maar sliep binnen 5 minuten, dus hoop dat het voor vandaag nog goed komt.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mee eens.
    Hier ook een jongensfamilie, ik merk dat mensen steeds intoleranter zijn wat betreft het natuurlijke gedrag van jongens.
    Die moeten zich gewoon eens lekker uitleven en daar hoort geluid bij.
    Ik zou dus de buren hier niet op aanspreken.
    De optie van je kind aan de andere kant van het huis leggen is wel een goed vind ik, dan ga je zelf toch even lekker op de bank liggen als je moe bent?

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik vind dat kinderen gewoon buiten moeten kunnen spelen op dat tijdstip. Kinderen zijn nu eenmaal luidruchtig als ze op gaan in hun spel.
    Ik vrees toch dat je beter je zoontje aan de herrie moet laten wennen. Het kan niet altijd muisstil zijn als hij moet slapen.

Dus nee ik zou niks zeggen tegen de buurvrouw of buurman.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben hier 2 buurmeisjes die op zaterdagochtend om 7.30 uur onder ons slaapkamerraam aan het gillen, schreeuwen, ruziemaken zijn.
    Daar worden wij niet vrolijk van.
    Anderzijds zullen ze van onze jongens ook vast weleens last hebben.
    Dat is nu eenmaal zo als je in een kinderrijke buurt woont.
    Leven en laten leven.
    Nu even vervelend, maar wie weet hoeveel "last" ze straks nog zullen hebben van jullie belders;)
    Ik zou er dus niks van zeggen en je zoontje evt. Aan de andere kant van het huis laten slapen.

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Herkenbaar.
    Maar ik ga niet zeuren want het enige waar ik aan denk is dat de mijne over een paar jaar dezelfde overlast kunnen/zullen bezorgen ;)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk gedrag?? Is schreeuwen in je spel natuurlijk gedrag van jongens...klinkt als grote onzin. Ik heb een meisje en een jongen en beiden mogen niet schreeuwen buiten...en ook niet binnen trouwens. Je hoeft helemaal niet luidruchtig te zijn als je speelt.

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Pffff 7.30u is wel echt vroeg. Dan mogen ze van mij nog niet naar buiten; )

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Dus als jouw kinderen enthousiast aan het spelen zijn hoor je ze nauwelijks? Wauw dat zou ik hier ook wel eens fijn vinden!
    Hier schreeuwen ze niet hard of zo maar als ze lekker aan het spelen zijn dan gaat hun stem geluid echt wel een tandje harder; )

19. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hier idem! Ik word er zelfs vrolijk van als ik dat drukke en enthousiaste gedrag zie zelfs. Dan is het volume ook wat hoger maar dat vind ik erbij horen. Dat duurt geen uren maar er zijn momenten dat ze gewoon even enthousiast 'losgaan' en ik vind dat gezond gedrag. Het is zelfs zo dat onze zoon gewoon even wil schreeuwen, op die manier zijn energie en enthousiasme kwijt wil/moet. Dat vind ik ook prima, binnen en buiten (behalve als zijn zusje aan het slapen is :D). Het is een jongetje, hij barst van de energie en levenslust en van mij mag hij soms even uit de ban springen, even gek doen en gewoon zijn oergevoel volgen. Dat schreeuwen duurt 10 seconde en geeft hem een heerlijk gevoel dus ik zeg, gaan met die banaan. Verder is hij netjes opgevoed hoor, maar soms even lekker wild zijn, hij houdt ervan, en ik ook :D

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Zolang ze niet gillen in de zin van "AAAAAAAAAAHHHHHH" dan zou ik niet naar de buren stappen.
    Kinderen die op die manier zo gillen vind ik wel erg. Vooral als je dan ook nog een kind hebt met een schelle stem. Als het schappelijke tijden zijn zou ik er ook niet teveel van zeggen. Dit soort dingen heb je nu eenmaal in een buurt met (kleine) kinderen. Je zou die van mijn zusje eens moeten horen als hij een driftbui heeft.

Deel Deze Pagina