Ik heb 4 sterren aanvullend van zilverenkruis en ik hoef niets te betalen, meeste wordt vergoed of wordt vergoed uit mn aanvullende verzekering. Hier inderdaad ook bekkenproblemen, krijg gewoon fysio. Moet zeggen heb verder nooit een rekening gezien.
Ik ben aanvullend verzekerd bij Delta Lloyd, betaal rond de 105 euro en hoef straks niets te betalen aan kraamzorg. Ook bevalling in ziekenhuis zonder medische indicatie wordt helemaal vergoed.
Ik betaal bij PNO pakket 3 ook niets voor de kraamzorg bijdrage. Over ziekenhuis opname en kraamzorg, ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en 10 dagen kraamzorg gehad. Wel tweeling, misschien is dat anders? En heel heftige complicaties en fouten na keizersnede, ik ben er bijna geweest.
Ik zit bij Energiek. Is speciaal voor vrouwen. Betaal niks voor kraamzorg en bevalling en krijg 100 euro voor cursus en ik geloof 80 voor lactatie deskundige.. premie valt me mee weet het niet eens precies.
Ik ben ook verzekerd bij Ohra. Ik heb destijds alles uitgerekend tot op de cent. Ik heb mijn bundel verhoogd naar Ohra Uitgebreid. Ik wilde ook in het ziekenhuis bevallen als er geen medische indicatie zou zijn. Verder wilde ik geen eigen bijdrage hebben voor kraamzorg etc. Ik was zelf voor de zwangerschap ook alleen aanvullend verzekerd. Ik was goedkoper uit als ik me Uitgebreid zou laten verzekeren. Einde van dit jaar stel ik dat weer naar beneden bij. Alles is geheel vergoed. Ik heb geen rekening gezien. Ook als je Fysio nodig hebt voor je bekken of andere zorg is dit veel beter gedekt. Bij aanvullend krijg je maar 5 behandelingen vergoed en mij uitgebreid 18!! Ook alternatieve zorg is zelfs 750 euro vergoed per jaar! Als je het goed uitzoekt kun je zelfs nog ontspanningstherapie nemen in je zwangerschap dat allemaal vergoed wordt. Uiteindelijk had ik bij mijn bevalling wel een medische indicatie waardoor een ziekenhuis bevalling geheel vergoed werd (ook al was ik niet uitgebreid verzekerd) maarja dat weet je niet van tevoren. Maak even een berekening voor jezelf maar ik weet dat veel zwangere vrouwen het naar uitgebreid zetten omdat je dan goedkoper uit bent en geen eigen bijdrage hebt.
Vergeet ook niet dat per nieuw kalenderjaar ook de voorwaardes veranderen, dat is elk jaar zo, binnenkort zullen de nieuwe voorwaardes en dekkingen wel weer bekend worden net als de premies In 2012 had ik ook een eigen bijdrage bij de kraamzorg van 4,15, ik heb nu niks noppes nada, dat terwijl ik niks veranderd heb. ( ozf royaal, onderdeel van Achmea
Uitrekenen aan het einde vh jaar welk pakket voor jou het voordeligst is. Ga ik ook weer doen en heb ik afgelopen jaar ook gedaan. Door deze k. Zwangerschap heb ik het pakket er dik uit dit jaar. Voor volgend jaar ga ik weer rekenen. En de de dames die bij zilveren kruis 4 sterren verzekerd zijn. Heb je de kosten wel eens weggezet tegen wat je vergoed krijgt en ook tov wat in een lager pakket zit. Volgens mij haal je die er nl. nooit uit en is minder sterren voordeliger. Ik zit nu bij IZA maar een collectieve versie via mans' werk. Veel uitgebreider dan anderen, maar als je niet collectief zit is dat weer heel anders.