Temperatuur vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snies, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Nu ben ik sinds een paar dagen na mijn eisprong begonnen met temperaturen. Maar nu vraag ik mij iets af.
    In hoeverre kun je door middel van je temperatuur bepalen dat je wel of niet zwanger kunt zijn?

Ik heb duidelijk mijn eisprong gemerkt vanwege mijn cervixslijm en spotting.
    Mijn temperatuur was toen 36.5
    Nu rond de innesteling week zit ik steeds van 36.2 naar 36.0 naar 36.1
    Kan die daling weer te maken hebben met mijn innesteling?

Nu moet ik wel toegeven dat mijn temperatuur nooit hoog is geweest. Zeer zelden kwam ik boven de 37.
    Als ik ziek ben krijg ik ook bijna nooit koorts.
    Dus als ik daarmee moet vergelijken was 36.5 voor mij "normaal "

Nu weet ik toevallig ook van mijn moeder dat zij vroeger met haar 2 zwangerschappen juist naar beneden ging met haar temperatuur ipv omhoog en toch zwanger was.
    Na lang zoeken kwam de gynaecoloog daar bij mijn moeder achter dat zij juist het tegenovergestelde had.
    Dus hoeveel zekerheid heb je als je afgaat van je temperatuur?
    Mijn NOD is 7 januari. Die wacht ik ook af en mocht ik dan nog niet ongesteld zijn, dan doe ik een test.

Verder heb ik momenteel zeer gevoelige borsten die ik normaal gesproken niet heb wanneer ik ongesteld ga worden. Ook de moeheid is nu veel erger als wanneer ik niet zwanger kon zijn. Daarnaast veel last van hoofdpijn dagelijks waar ik dat eerder eens in de paar dagen had voordat ik ongesteld moest worden.
    Ook merk ik dat ik nu veel minder puistjes heb dan normaal voor de menstruatie.

2. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Ja lastig..
    Ben zelf ook deze maand begonnen met temperaturen. Ik zit nu op cyclusdag 7 en mijn temperatuur was 1 ochtend 35.9 en de rest steeds 36.0 graden. Lijkt mij ook laag eigenlijk.

3. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Ik zelf zat voor de eisprong(zonder clomid) altijd rond de 36.2 en daarna rond de 36.7. Je temperatuur zou hoog moeten blijven na de eisprong, als die tijdelijk omlaag gaat i.v.m. een innesteling of start aanmaak gele lichaam is dat geen probleem natuurlijk. Maar als ie omlaag gaat zo rond je NOD kun je vaak rekenen op je ongesteldheid.

Voor wat betreft je verhaal over tegengestelde temperaturen heb ik nog nooit van gehoord. Dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Voor wat betreft je symptomen kan het van alles zijn. Als je bezig bent met zwanger worden let je gewoon veel meer op je lichaam, dus kun je daardoor "meer" voelen als normaal. Ik heb zelf altijd pijnlijke borsten na de eisprong, dat komt door de aanmaak van progesteron. Als ik dan ongesteld wordt gaat mijn progesteron omlaag en stopt dat gevoel. Maar dat is bij jou wellicht heel anders.

Succes!

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik kan het vaak wel uit de temperatuur afleiden dat ik niet zwanger ben.
    Het is netjes 36.1 tot 36.3. Eisprong zit vaak op 35.7, dan een weekje weer 36.3, weer een fikse dip van 35.9 en tot de dag voor mijn menstruatie zit het op 36.5. Bij menstruatie dipt 'ie gelijk weer naar 36.3.
    Bij de zwangerschap bleef temperatuur hoog en liep tot 6 weken nog hoger en werd toen weer normaal.

5. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Dankjewel dan kijk ik het gewoon nog even aan.
    Ik ga er gewoon vanuit dat ik ongesteld ga worden, om zo de teleurstelling te voorkomen mocht dat inderdaad zo zijn. Blijk ik toch zwanger is dat natuurlijk hartstikke fijn! Maar daar ga ik mezelf niet gek mee lopen maken.

Deel Deze Pagina