Pril zwanger en koorts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lucendi, 9 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucendi

Lucendi Lid

9 dec 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag iedereen,

Ik ben 5 weekjes zwanger en nogal ziek.
    Het zijn nu al drie daagjes dat ik rondloop met koorts. Gisteren had ik 39.3 graden koorts. Vandaag al iets beter, maar nog steeds te hoog (38.7 graden). Ik ben vandaag naar mijn huisarts geweest. Zij zei dat het een griep was en ik om de 4 uur paracetamol mocht innemen. Zo gezegd, zo gedaan.. Maar het werkt al gauw uit en zit dan alweer met een hoge koorts. Op het moment heb ik 37,6 graden, wat nog goed meevalt...

Hoewel dat mijn huisarts zei dat koorts geen kwaad kan, lees ik hier en daar dat het wel gevaarlijk is voor het vruchtje..

Heeft iemand hier ervaring mee?? Kan het echt geen kwaad?
    Ik ben zo bezorgd...

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

3. Lucendi

Lucendi Lid

9 dec 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik dus ook...

Dank je wel voor je reactie, Adrianna. En veel beterschap!

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Koorts is inderdaad niet zo goed, maar ik zou me er niet al te veel zorgen om maken. Het gaat echt niet zomaar fout hoor.

Goed de paracetamol slikken, niet te warm in bed liggen, en toen ik zelf een keertje koorts had nam ik heel vaak een lauwe douche om mijn warmte kwijt te raken.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij 37,6 zou ik me geen zorgen maken dat is geen koorts..
    Boven de 38 is koorts. Idd paracetamol nemen en uitzieken. Zorg dat je lijf niet onnodig warm wordt.

6. Lucendi

Lucendi Lid

9 dec 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koorts heb ik gelukkig niet meer, maar de griep is nog steeds niet overwonnen. Neemt iets meer tijd in dan normaal, zal wel normaal zijn met een verlaagde immuunsysteem. (;

Dank jullie wel voor jullie gerustellende reactie!

Deel Deze Pagina