He meiden, even een vraagje, momenteel ben ik verzekerd bij de ONVZ. Nu hebben we 2 ICSI pogingen achter de rug en binnenkort gaan we starten met ronde 3. De onvz heeft 2 aanvullende verzekeringen waarmee ook pogingen na ronde 3 vergoed worden. Wat zijn jullie ervaringen? Wordt je geaccepteerd als je nu deze aanvullende verzekering aanvraagt?omdat wij er al volop mee bezig zijn? Hebben jullie andere suggesties qua zorgverzekering en extra pogingen IVF/ICSI en evt met vergoedingen in het buitenland?! Bedankt alvast! Liefs, Lisjeee
Hoi Lisjeee, ONVZ kende ik nog niet als mogelijke optie, goed om te weten. De verzekering die ik vaak langs hoor komen voor een eventuele vergoeding van 4e en 5e poging (ook in buitenland, maar dan meestal niet 100%) is UMC. En volgens mij word je gewoon geaccepteerd, ook al zit je al in een traject. Ik ben ook bezig met uitzoeken van verzekeringen, dus ik lees graag mee hier. Lien4
Alle polissen wijzigen nu voor 2018 dus kijk goed wat je aangaat. Wat in 2017 nog vergoed werd kan in 2018 weer aangepast worden of criteria aan worden gesteld. Begin op tijd met zoeken zou ik zeggen.
Ja precies daarom nu gelijk me eigen er in aan het verdiepen. Gisteren 15 min in de wacht gestaan bij de onvz om info in te winnen, vanavond maar weer eens opnieuw proberen. @ Lien laten we elkaar op de hoogte houden ik ga ook even kijken naar het UMC
Bij ONVZ is er een medische selectie voor de aanvullende pakketten. Als je al bezig bent wordt je niet geaccepteerd. Bij umc vindt geen medische selectie plaats en wordt je geaccepteerd ook al ben je bezig.
Goed plan! Het lijkt erop dat je voor ONVZ, PNOzorg en VvAA zorgverzekering alleen geaccepteerd wordt na medische selectie (volledige gezondheidsverklaring), dus is dat voor ons helaas geen optie. Dan blijft alleen UMC nog over, dus wij gaan daar waarschijnlijk voor. Ook op Freya komt UMC als enige optie naar voren als je al in een traject zit (NB: dit ging wel over 2017: https://www.freya.nl/kinderwens/praktische-zaken/vergoeding-van-vruchtbaarheidsbehandelingen/overstappen-van-verzekeraar/)
Ja dat denk ik ook idd!! Gisteren nog even contact gehad met het onvz, maar het wordt inderdaad niet geaccepteerd de aanvullende verzekering. Ik kan er eigenlijk nog boos om worden ook, ben al heel me leven verzekerd bij de ONVZ en dan wil je upgraden en dan mag het niet.. Maar goed we kunnen er niets aan veranderen, ben ook nog verder op zoek gegaan maar wat jij zegt, ik denk dat UMC enige oplossing is.
Dat klinkt goed. Had jij toevallig ook behandeling in het buitenland? Wij gaan naar Düsseldorf dus ik vrees dat we wel extra kosten zullen krijgen omdat behandeling daar duurder is en we evt aanvullende onderzoeken/ingrepen willen.
Ik zit bij UMC, ben er vorig jaar naar overgestapt. Toen waren we bezig met een cryo van ivf 2, geen selectieprocedure. Ik vind het echt belachelijk Lisjeee dat jij niet mag upgraden bij je verzekeraar, terwijl je daar al jaren zit. Wie gaat er nou bij aanvang van de kinderwens al van uit dat ze meer dan 3 ivf-pogingen nodig heeft??? Dat slaat echt nergens op. Wat een wassen neus zeg. Beetje mooie sier maken met die verzekeroptie, pfff.
Jaa bizar he, jaren lang trouwe dienst gehad en dan nu dit!! Ja precies als je alles van te voren weet, krom hoor dat het zo werkt met de zorgverzekeringen. UMC is dan echt de enige optie dus nog...
Ik lees ook even mee! Mijn vriend heeft volgende week pas de TESE en daarna weten we dus pas of wij überhaupt voor ICSI in aanmerking komen. Ondanks dit gegeven zijn wij ook geweigerd bij ONVZ. Ik ga ook eens even kijken bij UMC.
Ik vind het prijsverschil tussen het UMC-pakket voor 4 pogingen en het UMC-pakket voor 5 pogingen wel groot... daarom hadden wij ons voor 4 verzekerd...
UMC is inderdaad de enige optie zonder medische selectie. Ik was daar ook naar over gestapt ivm een evt 4e poging. Er zit inderdaad flink prijs verschil tussen 4 en 5 pogingen, zoals MLady aan geeft. Dus dan is het slim om even goed na te denken of je er vanuit gaat dat je die pogingen in het komende jaar zult halen of niet, en voor hoeveel je dus verzekerd. En als je toch aanvullend verzekerd bent, ook even slim gebruik maken van de extra opties! Zo heb ik o.a. bril vergoeding en fysio gehad.
Ik heb twee icsi pogingen in NL gedaan , hierna de overstap naar Gent voor een derde . Toen ik bezig wij me de derde pogin was ik gaan shoppen online en kwam bij onvz en umc . Onvz geweigerd en bij umc geaccepteerd . Ik heb wel voor de duurste zorgpakket gekozen zowel pogin 4 als 5. Dacht dan heb ik het maar als vast zwart op wit. Achteraf kunnen ze t toch niet weigeren. Betaal me wel blauw aan de zorgpremie maar aangezien we 5 pogingen hebben gehad hebben we de kosten er uitgehaald. Me zusje zei al t komt door jou dat de premie om hoog is gegaan
hallo dames Wij zijn hier ook aan het oriënteren voor een andere verzekeraar Het viel ons namelijk best zwaar om de vorige behandeling zo in een keer te moeten betalen. Helaas is deze poging ook niet gelukt. Ik lees nu op de website van UMC dat je bij pakket 4 een 4e en 5e icsi poging vergoedt kunt krijgen. Wij lopen inmiddels in Düsseldorf, op de website staat dat er voor behandeling in het buitenland een verwijzing van de arts moet worden opgesteld. Hoe regel ik zo iets? Ik ben al een langere tijd niet meer in Nederland onder behandeling? En ben zonder verwijzing in Düsseldorf behandeld. Alvast bedankt. Groetjes
Hi, ik ben zelf naar mijn huisarts gegaan en deze had mij de verwijzing gegeven. Hij is best redelijk en Gunde ons alle behandelings mogelijkheden.
Zo ik me aanvraag ingediend bij het UMC.. heb gekozen voor aanvullend zorg 3, dus 4e poging die vergoed wordt aangezien we nog aan de 3e poging moeten beginnen. Nu hopen dat ik geaccepteerd wordt..