Zorgverzekering!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lisjeee, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Toevallig deze week gebeld met zilveren kruis Achmea, in 2018 hebben zij ook een contract met Gent en vruchtbaarheidsbehandelingen hier worden volledig door hen vergoed. Als je bij de zoekfunctie op hun site ziekenhuis buitenland intikt krijg je de lijst met gecontracteerde (buitenlandse) ziekenhuizen voor 2018. Succes!

2. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Daar zitten wij nu ook mee, gaan we voor pakket 3 of pakket 4, tis best een groot prijsverschil. Wij gaan ook aan de derde poging beginnen, maar ik acht de kans wel behoorlijk groot dat we ook een 4e en 5e poging nodig gaan hebben (met laag AMH). We wachten nu eerst de intake in DD af volgende week, kijken hoe ze er daar over denken.

Zou er een gegronde reden kunnen zijn waarom ze jullie niet zouden accepteren eigenlijk? En weet je hoe lang je moet wachten voordat je hier duidelijkheid over hebt?

3. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Dat is mooi. Ze vergoeden zeker niet meer dan 3 pogingen?

4. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Klopt :( niet meer dan 3 ivf. Ik weet toevallig dat mijn collega met 1 ivf en onderzoeken in Gent niet meer dan €3000 kwijt was. Weet niet wat de kosten hiervoor in Nederland zijn, maar misschien kun je dit vergelijken.

5. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    Ik heb me pasje binnen gekregen vandaag!!! Blij blij blij... toch nog iemand die niet aan medische acceptatie doet!! :)

MLady vindt dit leuk.
  6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Meiden, hierbij dè tip die bijna niemand weet en de meeste verzekeraars je niet vertellen...
    Ik mijn zoektocht afgelopen jaar met twee pogingen in NL op de teller en een derde poging op komst in DD, wilde ik een verzekering die zonder medische selectie een derde en vierde poging in het buitenland zou vergoeden. Dat leek onmogelijk, tot iemand vd helpdesk mij tipte dat je je aanvullende verzekering los, bij een andere maatschappij, dan je basisverzekering kan doen..!

Voor mij was de formule:
    Basis bij PNO met module buitenland, waardoor ik de derde poging in DD 100% vergoed heb gekregen.
    Aanvullend bij UMC 3, waardoor ik een eventueel 4e poging voor NLs tarief vergoed zou krijgen. Bijkomend voordeel dat het een luxe pakket is, waar ik ook zonnebril op sterkte en uitgebreide fysio van vergoed heb gekregen.

Ik was zo blij met deze oplossing; aanrader!!

Lien4 en nizzie86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina