Ik heb nu een ouderwetse pedaalemmer voor het restafval en een bakje op het aanrecht voor gft tijdens het koken. Maar dan verzamel ik naast dat bakje ook nog het plastic en het oud-papier en voor ik het weet ligt mijn hele aanrecht vol afval Dus ik zoek een ander systeem om afval te scheiden. Hoe doen jullie het en hoe bevalt dat?
Wij hebben alleen een gft bakje op het aanrecht. De rest breng ik direct weg naar de klikos, die staan naast ons huis. Heb een hekel aan prullenbakken in huis, vindt het geen gezicht. In ons vorige huis deed ik het ook zo. Had alleen een vuilniszak voor rest afval in de bijkeuken staan, omdat dat in de ondergrondse moest. Owja, glas en lege flessen staan hier in de kelder. Gaat elke week mee met de wekelijks boodschappen
Ik heb een normale prullenbak voor het restafval. Gft gaat in een bakje die ik dagelijks in de kliko leeg. Naast de koelkast (uit zicht) ligt een zak voor het plastic. Onder het keukenmeubel (uit zicht) staat een doos voor het oud papier.
Wij hebben een peperdure bak van Joseph Joseph met bovenin voor restafval en een uitneembaar bakje voor gft. Onderin doen wij glas. We hebben een rieten mand van Ikea voor oud papier. In de kelderkast hangt een zak voor kunststof.
Ik heb een dubbele prullenbak met 1 kant voor rest afval en een klein bakjr voor gft. Verder heb ik een mand waar papier in gaat. En buiten een tas met glas. Plastic leveren wij niet apart in
Wij hebben een GFT bakje in het kastje onder de wasbak staan, dan een gewoon prullenbak voor het rest afval. Ik heb een leuk rieten mandje gekocht waarin ik het oud papier verzamel en die leeg ik om de dag in de grote prullenbak buiten en daarnaast heb ik een plastic zak hangen aan de verwarming waar ik het plastic in verzamel, die laat ik iedere dag of om de dag door de kinderen weg brengen ( heitje voor een karweitje ) naar de gemeentelijke plastic bak.
Ik heb een (ruime) voorraadkast. Zo’n trapkast. Daarin staan 2 grote boodschappentassen; 1 voor papier en 1 voor pmd. Die leeg ik 1 x per week (wij hebben geen kliko’s aan huis). En ik heb nog een kratje voor glas in de voorraadkast. Die leeg ik 1 x per maand.
Ik heb een afvalscheidingsprullenbak van JosephJoseph. Bovenin een bakje voor gft, onderin papier plastic of glas. Wij doen onderin alleen plastic en hebben buiten naast de keukendeur een grote bak staan voor papier. Ik woon in de stad en dus geen kliko’s enzo Er zijn ook prullenbakken nu te koop van startups voor afvalscheiden. Zou dat eens checken!
Onder de wasbak hebben wij een geïntegreerde afvalemmer. Daar hebben we plek voor groen en rest. In de garage heb ik het plastic en papier. In ons vorige huis hadden we het in de bijkeuken.
Hier in keukenkast onder de spoelbak, twee prullenbakken. Voor plastic en voor restafval. Voor papier loop ik gewoon naar de berging en groen gaat gewoon bij restafval.
Wij hebben in het gootsteenkastje een prullenbak met 3 emmers. 1 voor PMD, 1 voor gft en 1 voor restafval. Erop staat een mandje voor papier. Regelmatig leeg ik alles in de juiste bakken buiten. Zo hoef ik niet voor ieder dingetje naar buiten te lopen, maar blijft het aanrecht wel netjes.
Deze hebben wij ook, maar dan met twee vakken: voor plastic en restafval. Hele fijne bak! Papier gaat in een mandje in een la en als dat vol is door naar de papierkliko. Glas gaat even op de vensterbank in de keuken, tot ik tijd heb om even naar de glasbak te lopen (of de kinderen te sturen). In de winter staat het dan langer dan gewenst eigenlijk. Dus ik denk dat ik dat binnenkort in een kratje in de tuin ga zetten oid. Gft doe ik niet meer apart. Ik werd gek van de fruitvliegjes en in de zomer ook nog maden in de kliko.
Wij hebben een vuilnisbak voor plastic afval in het gootsteenkastje en daar hangt een klein bakje aan voor gft. Restafval gaat gelijk buiten naar de kliko, dat zijn maar 1 of 2 dingetjes per dag. Oud papier leg ik op een stapeltje bij de achterdeur en elke keer als ik naar buiten ga aan die kant of als mijn man gaat roken dan brengen we dat naar de schuur. Glas verzamel ik in de trapkast en neem ik eens in de zoveel tijd mee naar de glasbak.
Waar laat je gft dan? Als het ergens anders laat komen daar toch ook fruitvliegjes? Ik word ook altijd gek van die beesten in de zomer.. ik breng het gelijk naar de groene container achter het huis. En in de winter een kleinere bak bij de achterdeur, hoef ik niet helemaal naar buiten.
We hebben de kippenren langs de keuken gezet. Nou doe ik het raam open en de kippen komen meteen aanrennen om al het gft afval op te eten. Verder het glas en oud papier in de bijkeuken, pmd en rest in een pedaalemmer in de keuken
Ik dacht dat ik de enige was zonder prullenbak in de keuken. Visite vindt het maar raar dat ik geen afvalbak heb . Gftbak staat net om de hoek buiten bij de keukendeur.
Wij hebben een gft prullenbak onderin een keukenkastje, papier gaat in de kelderkast in een kartonnendoos en plastic en restafval in een duo prullenbak.
Restafval gewoon in de prullenbak. Wij hebben ruimte achter de kastenwand/koelkast en daarachter ligt de zak voor plastic en een krat van de appie voor papier en een voor glas. Gft gooi ik gewoon in de prullenbak moet ik opbiechten.