Hand eczeem

Discussion in 'De lounge' started by aardbei1707, Dec 9, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Ik heb sinds aantal maanden snel last van eczeem op me handen.

Heb nu 3 weken een hormoon zalf gesmeerd en sinds van het weekend gestopt. Maar ik merk dat het alweer terug begin te komen. Het gaat pijn doen en het wordt rood.

Huisarts is dicht vandaag. Wilde vragen of ik weer met die hormoon zalf kan beginnen.

Iemand die ook regelmarig last heeft van eczeem en wat gebruiken jullie?

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

Jan 16, 2022
    2,890
    4,161
    113
    Female
    Ik heb al vanaf de puberteit last van eczeem.

Als ik hormoonzalf gebruik als het weer opvlamt dan gebruik ik een schema voor 8 weken, niet voor 3. Als je zomaar stopt is je lichaam nog teveel gewend aan de zalf, dat moet worden afgebouwd.

week 1: 2x per dag
    week 2: 1x per dag
    week 3: 2 dagen niet, 5 wel
    week 4: 3 dagen niet, 4 wel
    .. en dan helemaal afbouwen tot 0 dagen, elke week een dag minder.

Als het alleen je handen is, heb je al gekeken of het een allergische reactie op iets is? Schoonmaakmiddel, afwas, dat soort dingen?

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,245
    681
    113
    Dank je wel voor je reactie. Ik had wel afgebouwd naar 1 keer per dag en toen gestopt. Maar ja ik denk dan niet goed genoeg afgebouwd.

Ik denk wel dat het gekomen is omdat ik te vaak me handen ging wassen. Dat ben ik nu wel aan het minderen (mja lastig) en gebruik er ook een vette zalf bij maar helpt niet genoeg dat het weg blijft nu

4. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

Jan 16, 2022
    2,890
    4,161
    113
    Female
    De winter is ook wel een irritante periode hoor :), van vochtig naar droog en dan weer koud van buiten dan weer warm naar binnen.

Share This Page