Hoi dames, Wij hadden vandaag een 2de afspraak bij de gyn om de uitslagen te bespreken. Eerder hadden wij via onze huisarts zaad ingeleverd, uitslag volgens onze huisarts was heel slecht. We waren erg geschrokken. Vandaag toen we bij de gyn zaten, gaf ze ons gelijk aan dat alle onderzoeken heel goed waren. INCL. de zaadonderzoeken. We wisten niet wat we te horen kregen. Mijn man had 2 potjes ingeleverd en beide waren SUPER GOED! Mijn bloedonderzoek was ook heel goed.. Ze heeft een inwendig echo gemaakt, ook die was goed. Ze zag zelfs een eitje wat aan het rijpen was. Ze heeft ons naar huis gestuurd en mogen pas weer over een jaar terugkomen. Ze zei dat we hartstikke zwanger konden worden.. Natuurlijk zijn wij super blij dat er bij ons niks aan de hand is. Pff, onze huisarts heeft ons erg laten schrikken en zijn daar best boos over. Terwijl alles goed was hebben wij ons 2 weken zitten stressen.. Dachten dat de 2de zaadonderzoek ook super slecht zou zijn. Er zijn bij de eerste 63 miljoen zaadcellen gevonden, waarbij A&B samen zo'n 52% waren. En bij de 2de zijn er 62 miljoen zaadcellen gevonden waarbij A&B samen naar 60% is gestegen. Naar de abnormale vormen hoefden we niet te kijken, omdat dat normaal en niet zo belangrijk zou zijn.. Het is eigenlijk helemaal niet goed om via de huisarts een zaadonderzoek te doen. Helemaal al niet via hun de uitslag opvragen. Zij kunnen niet altijd weten of het goed of slecht is.. Wel ben ik erg van slag nadat ze bij mij een inwendig echo heeft gedaan.. Ik weet niet of dat normaal is, maar als ik terughaal dat ik daar zo lag en wat ze deed, dan voel ik me heel erg raar. Is dat normaal? Hebben meerdere meiden dat gehad? En ik heb nog een paar vraagjes, is het normaal dat wij over een jaar terug moeten komen? Oke, we zijn super blij dat bij beide alles in orde is, maar zijn die onderzoeken voldoende geweest om te zeggen alles is bij jullie goed en kom over een jaar terug als jullie nog niet zwanger zijn? Klinkt zo lang namelijk, natuurlijk hoop ik dat het binnen een jaar WEL gaat lukken en wij helemaal niet meer terug hoeven.. Sorry voor het lange verhaal, maar moet het echt even kwijt..
ernise, ik vond dat in het begin ook heel onprettig. het voelt ook best tegennatuurlijk. maar je moet het wel kunnen plaatsen: dit was nodig om bij jou te kijken hoe jou eitjes aan het rijpen zijn, en staat helemaal los van seks ofzo. maar je gevoel is heel normaal hoor heel fijn dat julli allebei zo vruchtbaar zijn! kan het kindje toch nog op een natuurlijke manier komen, en dat is ook iets om dankbaar voor te zijn, toch? veel succes! rachel
Ik baal echt van die rare huisartsen, die weten er geen hol van! Blij dat alles in orde is met jullie! Wij zijn met een slechtere zaad uitslag (4,3 mil) zelfs nog voor 6 maanden naar huis gestuurd, dus met een goede uitslag snap ik een jaar ook wel, als is het natuurlijk voor jullie een eeuwigheid. Good luck!
Inwendige echo's zijn raar.. maar dat is gewoon omdat je met je benen wijd ligt en zij daar bezig zijn. Maar ja, het hoort erbij. Heb er tonnen gehad
Mooi nieuws! Super! Inwendige echo's voelen vast voor iedere vrouw zo. Je ligt er toch met je benen wijd en voelt toch enige schaamte. Leuk is anders!
Echt, ik adviseer iedereen om gelijk de uitslagen bij de gyn na te vragen. Wij hebben onze lesje wel geleerd. Rach, Het is inderdaad niet fijn, het moest eenmaal gebeuren. Wij zijn zeker dankbaar en hoop echt dat we dit jaar nog zwanger mogen worden zonder nog een keer naar het ziekenhuis te gaan.. We zijn tot nu toe zo'n 5 x heen en weer geweest en heb respect voor mensen die dit al bijna een jaar doen. Echt is echt heel moeilijk om afhankelijk te zijn van het ziekenhuis omdat je niet zelf natuurlijk zwanger kan raken.. Natasja, als je er veel hebt gehad, dan ben je er idd helemaal aan gewend. Misschien had ik er moeite mee omdat ik dit voor het eerst heb meegemaakt..
Hoi Enise, Gefeliciteerd met de goede uitslag! Stomme huisartsen....hier net zo'n ervaring...weken in de stress gezeten om vervolgens te horen dat het zaad niet optimaal maar goed genoeg is! En wij kregen van de huisarts ook te horen dat het slecht was! Een jaar is op zich niet raar, wij hadden slechtere uitslagen en zijn ook nog 9 maanden naar huis gestuurd. Pas als we twee jaar bezig zijn komen we in aanmerking voor IUI. Het lijkt heel lang, maar ik ben er toch wel blij mee. Ik ben nog helemaal niet aan IUI toe, en nu kan ik er (hopelijk is het niet nodig) wel langzaam aan wennen. Ik wens jullie veel succes en hopelijk is het snel raak voor jullie! Groet, Marit
Die van mij was een oud vrouwtje.. Ik stond daar echt te trillen en ze ging mij niet eens geruststellen.. dat vond ik echt erg.. Heel snel douwde ze dat ding erin en ging ze snel snel kijken. Dit is goed, dat is goed. Eruit en klaar was het
Super fijn dat alles goed blijkt bij jullie! De onderzoeken zijn inderdaad niet prettig nee. Op een gegeven moment "wen" je er wel aan maar leuk en relax zal het nooit worden. Het is toch erg prive en je ligt er niet voor je zweetvoeten. Gelukkig zelf nog even klussen! Dat is het aller mooiste! Ik hoop dat het jullie gauw lukt en we jullie kunnen feliciteren met babynieuws! Probeer het incident huisarts en bejaarde echoscopiste te vergeten en ga lekker aan de klus samen! ELmo
Zeker niet! Maar ben blij dat het allemaal achter de rug is.. Heb trouwens een ander vraagje.. Ik vroeg aan de gyn of mijn eierstokken enzo allemaal in orde was, ze zei ja die zien er allemaal goed uit. Toen we onderweg naar huis waren bedacht ik mij opeens dat we niet weten of mijn eierstokken vrij zijn of niet. Dat kan je toch met HSG achterhalen? Ze heeft het daar niet over gehad, moet ik me daar druk om maken?
Ik zou me daar zeker niet druk om maken hoor! Het is inderdaad wel iets wat ze met een HSG kunnen bekijken maar dit zijn niet de leukste onderzoeken (al valt het vaak ook wel mee). Wij gingen meteen voor ICSI (ivm beroerd zaad) en bij mij hebben ze ook niet meer gedaan dan een cyclusanalyse. Ze gingen er vanuit dat het bij mij goed was.... Elmo
Maar zal dat niet raar overkomen omdat ze heeft aangegeven dat alles goed zit en pas over een jaar terug mogen komen?
ik vind persoonlijk niet dat het raar staat hoor. als je toch al een jaar bezig bent, en je moet weer een jaar samen proberen, is dat niet erg, mits je er gerust over bent dat alles goed zit! stel dat dat de bottelnek is, dan ben je blij dat je er nog naar gevraagd hebt!