zorgverzekeringen 2010

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nou, dat was dus een feestvreugde van korte duur...
    Unive is dus ook geen optie meer.
    En ONVZ zou je dus wel kunnen proberen maar 99% kans dat ze je afwijzen na je aanvraagformulier...
    Tja, die lui die zijn ook niet gek!

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Univé vergoedt toch nog tot 3500 voor de 4e behandeling naar wat ik begrijp uit de link van Annerie? Hoeveel kost een IVF-behandeling eigenlijk... :(

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Alleen maar in 2009 en niet meer in 2010. Helaas!

ICSI behandeling in Dusseldorf kost 2500 euro exclusief hormonen.

4. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Verdorie, nu ik beter kijk zie ik het inderdaad. Bah! Nu maar hopen dat dat niet nodig zal zijn... Bedankt voor de info Sikki. Een 4e IVF is eigenlijk niet betaalbaar voor de meesten van ons... Hormonen zijn ook nog eens superduur!

5. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Maar er staat er toch een sterretje achter IVF? Als je dan de uitleg erbij zoekt staat er dat hiervoor een overgangsregeling geldt.

Dat houdt volgens de uitleg in dat als een behandeling al gestart is in 2009 of als een machtiging voor deze behandeling nog in 2009 is aangevraagd, de behandeling wel wordt vergoed.

Ik heb Unive inmiddels gevraagd wat dit precies (concreet!!) inhoudt, zij komen er nog op terug. Want dat met die machtiging snap ik niet helemaal en ook niet wat ze bedoelen met "als de behandeling al in 2009 gestart is"......

Maar ik heb er ook niet veel vertrouwen in hoor. Wij zijn gelukkig in de positie dat we een 4e ICSI kunnen betalen, maar ik zit er ook niet op te wachten, het moet gewoon vergoed worden verdorie;)

6. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb op internet het een en ander uitgezocht. Bij ONVZ worden er meerdere pogingen vergoed. Op de site was het mij niet duidelijk om hoeveel pogingen het zou gaan. Ik heb hen toen een mail gestuurd en kreeg dit als antwoord;

Op de Vrije Keuze Optifit is geen aanvullende vergoeding voor IVF-behandelingen, wel is er een vergoeding voor de IVF-geneesmiddelen voor de 4e of volgende IVF-behandeling(en)tot een gezamenlijk maximum van € 4540,00 per kalenderjaar.
    Dit geldt ook voor de IVF/ICSI met MESA of PESA behandelingen. De IVF/ICSI met TESE behandeling dient vooraf schriftelijk te worden aangevraagd.

Op de Vrije Keuze Topfit komen de vierde en volgende IVF behandeling(en)ook voor vergoeding in aanmerking. De bijbehorende medicijnen worden vergoed tot een gezamenlijk maximum van € 4540,00 per kalenderjaar. Dit geldt ook voor de IVF/ICSI met MESA of PESA behandelingen.

De IVF/ICSI met TESE behandeling dient vooraf schriftelijk te worden aangevraagd.

Op de Vrije Keuze Superfit komen de vierde en volgende IVF behandeling(en) inclusief de bijbehorende medicijnen volledig voor vergoeding in aanmerking. Dit geldt ook voor de IVF/ICSI met MESA of PESA behandelingen. De IVF/ICSI met TESE behandeling dient vooraf schriftelijk te worden aangevraagd.

Vanaf de vijfde behandeling dient u vooraf een schriftelijke aanvraag in te dienen met een medische onderbouwing.

Bij het aanvragen van een aanvullende verzekering vragen wij u een aantal gezondheidsvragen te beantwoorden, aan de hand van deze vragen bepalen wij of wij u voor een aanvullende verzekering kunnen accepteren.

Ik weet niet of dit geld voor 2010, maar ik denk van wel. Heb het antwoord vandaag gekregen op mijn mail. Als het gewijzigd zou worden dan zouden ze het wel hebben vermeld. In de mail stond wel bij dat indien ik vragen heb ik hun kon bellen. Voor de berekening van de premie verwijs ik naar de website van ONVZ.

Weet iemand of heeft iemand ervaring met de gezondheidsvragen die zij vragen?

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Angellady

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Is het niet zo dat als je al ivf pogingen gehad hebt je niet bij ONVZ geaccepteerd wordt?
    Die gezondheidsvragen zullen wel gaan over je eicelvoorraad.Iemand die bv vervroegd de overgang dreigt in te gaan zullen ze geen poging vergoeden...

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Edit, dat over onvz was dubbelop!

9. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Hallo Zara,

ONVZ deelde mede dat ook al had ik bij een andere verzekering 3 pogingen gehad, ik me kon laten verzekering voor de basispakket. Ik dan geen recht meer had op andere pogingen vanuit de basisverzekering. Voor de aanvullende kon ik dan in aanmerking komen, mits ik geaccepteerd zou worden.

Ik heb bijvoorbeeld al 2 pogingen achter de rug gehad. Mocht ik naar ONVZ gaan, dan zou ik 1 poging vanauit de basisverzekering vergoed krijgen en de andere pogingen vanuit de aanvullende verzekering.

Groetjes Angellady

10. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Daar zeg je het al 'mits je geaccepteerd wordt'...... mij hebben ze gezegd dat ik me niet hoef aan te melden, omdat ik toch niet geaccepteerd word (ik heb helaas al 3 ICSI's gehad).

Vanuit hun eigen oogpunt logisch, ik kan dan misschien een jaartje client zijn van ONVZ, "even" een 4e ICSI doen en dan weer overstappen naar een ander......

Maar vanuit mijn oogpunt bekeken is het f..cking oneerlijk en kl..te.

11. izz vergoed 3 pogingen.

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

wat een nieuws weer allemaal hier. Ik was er idd ook al achter dat unive die 4e niet meer vergoedt.

Ik wilde dan toch een poging gaan wagen bij onvz, maar ik kom er niet uit...
    Ik wilde namelijk zo'n aanvraag doen, allemaal vragen ingevuld enz, maar nu vragen ze bijna op het eind wie je vorige verzekering is enz....en als ik dan aangeef dat ik die per 31-12-2009 wil beïndigen zeggen ze dat dat niet kan, want het moet voor of op 1-12-2009 zijn!
    Maar verzekeringen verander je toch per jaar?!?! Niet per maand?!
    Lijkt wel, als ik dit nu opstuur, dat ik de volgende maand ook daar al verzekerd ben!
    En dan wil ik menzis opzeggen en dan kan dat natuurlijk pas aan het eind van het jaar, dus dan betaal ik een dubbele verzekering!

Maandag dus maar eerst bellen, alles voor niks gedaan! bleeeh!

Ik vind het nog steeds belachelijk dat ze allemaal zo moeilijk doen! Wij kunnen er toch ook niks aan doen, dat dit ons overkomt! Grrr...
    Ik hoop dat iedereen eruit komt en dat niemand zich druk hoeft te maken! Dat kunnen we er niet bij hebben!

Fijne zondag!
    Liefs Loesie

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik baal ook zo dat unive het eruit heeft gegooid! Wij gaan ook proberen of onvz ons wil verzekeren... maar ik wacht nog even tot ik definitief het dekkingsoverzicht van 2010 heb gezien. Denk dat zodra dat op de site staat je ook per 1-1-2010 kan overstappen.

Oja vraagje: gaan jullie dan samen over? Dus jij + partner of alleen jezelf? Want vriend is wel heel tevreden met zijn verzekering. Maar vraag me wel af of je beiden over moet om 100% vergoeding van ivf te ontvangen... Ik hoop trouwens maar dat ze ons willen hebben.. we zijn rond 1-1-2010 nét begonnen met de 2e ivf poging (waarschijnlijk)..

Spannend meiden! Hopelijk worden we allemaal geaccepteerd en hebben we een extra poging!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey Sinja,

jij ook hier...nou, als ik een beetje begrijp wat hier wordt gezegd, krijg je bij een superfitverzekering gewoon onbeperkt vergoed, 4 pogingen sowieso en bij de 5e moet je een brief van je arts krijgen dat het nog zin heeft!
    Volgens mij zijn ze bij ons in het ziekenhuis daar heel mild in, dus hoop dat ik ook word aangenomen.

Wij hebben gekeken wat vriendje dan nodig had en hoeveel ons dat per maand zou kosten en wat het ons nu per maand kost. Bij ons kwam het voordeliger uit dat vriendje gewoon zou blijven zitten waar hij zit. En ik denk ook wel dat dat ook mag. Dat dat geen invloed heeft. Want ik ben toch heeeeeeeeeeeeeel goed verzekerd dan?!

Ik ga morgen maar eens bellen, wil wel graag over!
    ben benieuwd!

Liefs

15. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hihi loesie, ik inderdaad ook al hier :D tis rustig in t andere topic he! :)

Mijn collega heeft paar jaar geleden nog via Unive haar 4e poging vergoedt gekregen dus daar was ik al helemaal mee bezig (het hele jaar) maar helaas las ik hier! Echt balen!

Ja, dat dacht ik ook! dus hooooooop zo dat ik wordt aangenomen bij onvz! pfff wordt weer spannend dus!

16. georgi

georgi Lid

26 feb 2009
    35
    0
    0
    Hoi,

Heb ook even op de site gekeken van onvz...maar zie niets van 2010 staan.
    Dus dat vergoedingenoverzicht maar even afwachten dan..:x zoals iedereen hier ook zegt.
    Grote kans dat zij net als unive die hele vergoeding schrappen.
    Groetjes g.

17. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik zit nu bij Unive en bezig met de 4e behandeling, dus voor mij komt het nog wel gunstig uit, qua verzekering dan, maar volgend jaar heeft het voor mij ook geen zin meer om hier verzekerd te blijven, aangezien Unive dan alleen nog maar de 1e 3 behandelingen gaan vergoeden. Bij alle andere maatschappijen waar ze wel meer dan 3 behandelingen vergoeden, wordt je niet meer aangenomen als je al begonnen bent met behandelingen.

Wij gaan ons nu verzekeren via United Consumers bij VGZ, scheelt veel geld, en voor de behandelingen maakt het ook niet meer uit. Hoe meer mensen zich daar verzekeren, hoe meer korting je op de premie krijgt!!!

18. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Je kan eens kijken bij Deltaloyd en Fortis asr, want voor zover ik nu heb gehoort accepteren zij gewoon iedereen, ongeacht de ziektekosten of behandelingen.
    Ik ben hiernaar aan het zoeken om een hele andere reden (vergoeding van medicatie voor mijn dochter, die de huidige verzekeraar weigert te vergoeden) dus ik weet niet in hoeverre ze vruchtbaarheidsbehandelingen vergoeden.

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    ik zit bij asr (fortis heet t niet meer ;)) en ben heel tevreden (heb nu optimaal pakket) alleen.... maar 3 pogingen vergoedt. Dus helaas :(

20. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb net even zitten kijken, maar je kan bij Asr (zag net dat het idd geen Fortis meer is) nieteens een berekening online maken en ik zie niet of de medicijnen van mijn dochter worden vergoed.
    Als de huidige verzekeraar blijft weigeren haar medicijnen te vergoeden, dan ga ik Asr maar eens bellen.

Deel Deze Pagina