zorgverzekeringen 2010

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Sinja, heb je op het aanmeldingsformulier ingevuld dat je al een ICSI hebt gehad? Tegen mij zeiden ze dat je dan echt niet in aanmerking komt voor behandelingen via hun aanvullende verzekering (omdat de 'kans groot is dat jij een volgende behandeling gaat doen en hen dit geld kost'...):( Maar misschien is het het proberen waard.

2. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meiden,

Ik zit hier een beetje mee te lezen. Begrijp ik nu goed dat je bij ONVZ 4 x ICSI vergoed krijgt en de 5e ICSI als je gyn/ferti-arts het nog zinvol vindt??

Liefs Maaike

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    hey maaike,

Ja dat blijkt uit de telefoongesprekken en die brief die iemand had gekregen wel...

Ik ga ze binnenkort even bellen over hoe en wat!

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zit te denken.
    Ik heb inmiddels 2 ivf pogingen achter de rug.Alleen de 1e poging is betaald door het ziekenhuis (in kader van een onderzoek) en de 2e poging is afgebroken.Ik zit in Dusseldorf dus de verzekering weet van niks.(rekeningen gaan via ons en niet via de verzekering)
    Dus op papier heb ik alleen nog maar iui pogingen gehad.
    Maar is dit al geen reden genoeg om je niet te accepteren?Immers, als je iui gehad hebt is de kans groot dat je ook ivf gaat doen.

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meiden,

ik heb vandaag een mail terug gehad van ONVZ...er verandert niks in 2010....da's op zich goed nieuws!
    Tenminste qua ivf/icsi niet!

Ik heb net het aanvraagformulier opgestuurd. Ik hoop ZOOOOOOO dat ze mij accepteren, maar ik ga er maar niet vanuit! Maar goed, nee heb je, ja kun je krijgen!

Zag wel dat hij €1,- duurder is geworden, vergeleken met vorig jaar! NOU JA ZEG! haha! Grapje, dat mag nog!

Ik ga het afwachten, hou jullie op de hoogte!

Liefs

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Ik had ze ook een mail gestuurd en kreeg dit terug:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De Basisverzekering vergoedt 3 IVF-pogingen per te realiseren zwangerschap. Een poging telt pas als een poging bij een geslaagde follikelpunctie (het verkrijgen van rijpe eicellen). De terugplaatsing van (alle) embryo's, al dan niet ontstaan uit
    cryopreservatie, maakt deel uit van de poging waarmee de embryo's verkregen zijn.

Op de Basisverzekering komen de eerste drie zwangerschapspogingen IVF en bijbehorende medicijnen voor vergoeding in aanmerking
    Alleen vanaf onze aanvullende Topfit verzekering geldt vergoeding vanaf de vierde behandeling. Dit moet wel vooraf schriftelijk worden aangevraagd.

Op onze aanvullende verzekeringen vanaf de Optifit geldt een medische selectie.

U kunt een zorgverzekering bij onze maatschappij aanvragen via Home - ONVZ Zorgverzekeraar voor uw zorgverzekering.
    Uiteraard is het ook mogelijk om een aanvraagformulier te downloaden. Het aanvraagformulier kunt u volledig ingevuld en ondertekend sturen naar:
    ONVZ Zorgverzekeringen
    Postbus 392
    3990 GD Houten

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    En heb je ook het aanvraagformulier ingevuld?!

Ik heb nog niks terug gehoord...ga er vanuit dat het niet wat wordt, maar nee heb je, ja kun je krijgen!

Liefs

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik heb em vorige week ook ingevuld.... ben benieuwd wanneer we wat horen!

9. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Meiden,

Ik heb mij twee weken geleden bij ONVZ ingeschreven en kreeg gisteren - zoals verwacht - een afwijzingsbrief.

Wat is het toch een rare business. Alleen gezonde mensen kunnen zich verzekeren. De omgekeerde wereld dus.

10. anoniempje2004

anoniempje2004 Nieuw lid

29 nov 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

De meeste verzekeringen vergoeden in 2010 de 1e, 2e en 3e pogingen van IVF opnieuw, als jullie verzekering het niet vergoed, overstappen op een andere zorgverzekering, heb het e.e.a. nagevraagd en als je overstapt van zorgverzekering voor 2010 er opnieuw de IVF pogingen worden vergoed bij AGIS en VGZ.
    ONVZ is een van de zorgverzekeringen die met het aanvullende pakket de eventuele 4 en volgende IVF pogingen vergoed, alleen moet je een medische verklaring invullen en aan de hand daarvan word je eventueel toegelaten, als je al met IVF bezig bent moet je dit ook invullen en dan word je waarschijnlijk niet toegelaten tot ONVZ.

Veel succes met alles.

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik snap je verhaal niet zo goed anoniempje!
    Bedoel je dat als je overstapt naar agiz of vgz je weer opnieuw 3 pogingen vergoed krijgt?!

Of nog eentje extra?! En laten ze je daar wel toe dan, als je er al 1 of meer hebt gehad?!
    Moet je daar ook een medische verklaring voor invullen?

Ik heb nog niets gehoord van onvz, maar zal me niks verbazen als ik ook gewoon afgewezen word!

Liefs

12. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik denk niet dat jouw verhaal klopt Anoniempje.

De 3 verzekerde IVF vergoedingen die in de basisverzekering zitten, worden voor iedereen vergoed. Wil je daarna nog meer pogingen ondernemen, zul je ze zelf moeten betalen. De weinige verzekeringen die poging 4 (of meer) nog vergoeden, vereisen een medische verklaring.

En zoals al meerdere meiden hebben ervaren, word je afgewezen als je je aanmeldt bij 1 van deze verzekeringen, omdat je al 1 of meerdere IVF pogingen hebt gehad.

Dat de teller weer op nul komt te staan als je overstapt naar een andere verzekering, dat klopt niet.

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Annerie, hoe is het met jou???

14. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ha die Sikki,

Het gaat op dit moment wel aardig met mij. De urologische onderzoeken bij m'n man hebben niets opgeleverd helaas, maar we hebben wel weer vertrouwen gekregen. Het is en blijft op veel momenten moeilijk maar momenteel hebben we wel weer het gevoel van 'het komt goed, hoe dan ook'. Het is wel even lekker rustig zo zonder behandelingen.

Jij bent zo te zien alweer met ICSI 4 bezig..... bijna de punctie, meid wat een spanning weer. Laat het nou deze keer eens gaan lukken en dat je nog voor de Kerst een positest in je handen mag houden, woooowww ik duim hoor!!

Moeten jullie deze poging nu zelf betalen trouwens?

liefs, Annerie

15. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik kom toch nog even terug op Anoniempje, ik werd vanmorgen namelijk na drie weken wachten teruggebeld door IZA.

De dame aan de lijn wist (eindelijk) goed waar ze over sprak. Bij IZA hanteren ze geen medische selectie! Je hoeft dus niets in te vullen en kunt zonder problemen naar IZA overstappen.

IZA laat het aan haar clienten over hoe zij omgaan met het laten vergoeden van meer dan 3 pogingen. Met andere woorden: 3x wordt binnen de basisverzekering vergoed, maar stap je over naar IZA en je ondergaat weer 3 behandelingen, dan worden deze toch vergoed.
    Het is natuurlijk wel krom en fraudegevoelig. Hoe zien jullie dit?

Je maakt dan toch misbruik van je recht op 3 vergoedingen? Je hebt deze al ondergaan, maar kunt (omdat IZA niet mag vragen naar je verleden) toch weer 3 pogingen ondergaan.

Alleen gaf ze wel aan dat het ziekenhuis (als je dus in hetzelfde ziekenhuis alle pogingen doet) hier niet aan meewerkt omdat ze dus meer dan 3 x declaraties moeten indienen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh, Annerie, dat klinkt wel goed...toch?!?!
    Ik ben best bereid om een beetje fraude te plegen. Komen ze erachter, dan betaal ik wel terug...komen ze er niet achter, dan hebben we geluk!
    We hebben toch al zoveel pech, dat we toch ook wel een beetje een oogje dicht mogen knijpen!
    Het gaat niet om een dure villa in een buitenwijk waarvoor we 'fraude' plegen, het gaat om een kindje!!!!

En wij willen misschien ook overstappen naar dusseldorf, dus dan kunnen we toch ook opnieuw declareren?!
    Zei die vrouw ook nog, wat ze gaan doen als ze erachter komen dat je al meer pogingen hebt gehad?!

Fijn dat je dit met ons wil delen!

Liefs Loesie

17. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Nee dat zei de vrouw niet Loesie, maar daar kunnen ze ook niets mee want zij hebben er geen recht op te weten wat jij aan zorg hebt gehad in het verleden.

De grote hamvraag is of het/jouw ziekenhuis er aan mee wil werken. Want blijf je bij je huidige ziekenhuis, zullen ze misschien de factuur automatisch naar jou sturen ipv naar de verzekeraar, omdat je al 3 pogingen hebt gehad. Mocht je naar een ander ziekenhuis gaan, zullen ze ook je verleden willen weten (medisch dossier laten opvragen wellicht). Dan moet het ziekenhuis natuurlijk wel meewerken aan 'fraude' of hoe je het ook wilt noemen.

Ik heb er nog te weinig info over om iets zinnigs over te kunnen zeggen. Het klinkt zoooo aantrekkelijk, maar wie weet ben je straks weer terug bij af en moet je alles terugbetalen.... geen idee....

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Annerie, fijn te horen dat het goed met je gaat.
    Meer dan goed zelfs denk ik, gezien je strijdlustige houding die ik hieruit lees!
    Wij hoeven gelukkig deze poging niet zelf te betalen. Omdat bij de eerste poging geen punctie heeft plaatsgevonden heeft het ziekenhuis dit niet gedeclareerd als ICSI.

Hmmmm, moeilijke kwestie die je hieronder beschrijft.
    Ik ben eigenlijk ook wel een beetje zoals Loesie schrijft. Wat niet weet, wat niet deert en anders betalen we het wel terug. Maar aan de andere kant. Fraude...
    Wij gaan er gewoon vanuit dat we een volgende poging zelf moeten betalen. We kunnen dat ook en willen dan ook. Ik (en m'n mannetje al helemaal) ben niet zo van de boel bewust oplichten. Zou ik me toch niet zo lekker bij voelen.

Trouwens, als je in DD de hele behandeling doet, dan moet je die gewoon zelf voorschieten en declareren bij je verzekering. Dus dan heb je niets met het lijntje ziekenhuis - verzekering te maken.

19. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hoi meiden,

volgens mij heb ik een verzekering gevonden die in 2010 de vierde IVF/ICSI vergoed. Kijk maar eens op www.pnoziektekosten.nl
    Je moet dan wel een verklaring hebben van je arts, maar dat lijkt me geen probleem.

20. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Nee, je moet ook hier geaccepteerd worden Miepje1 en daarnaast ook een gezondheidsverklaring invullen. Maar het staat of valt met die acceptatie en die is nou eenmaal niet zo makkelijk gedaan als je al 3x ICSI hebt gedaan....

Sikki: ik ben het met je eens hoor, het klinkt zo makkelijk maar het is in feite oplichten. Gelukkig zitten wij ook in de positie dat we een 4e ICSI kunnen betalen, maar het is wel erg veel geld en je hebt geen zekerheid.

Deel Deze Pagina