Dit heb ik gevonden op de site: Als u profiteert van een collectiviteitskorting bij PNO Ziektekosten worden u én uw gezinsleden onvoorwaardelijk geaccepteerd, dus zonder medische keuringen. Hierbij maakt het niet uit welke aanvullende verzekering u kiest. Als u zich op individuele basis aanvullend wilt verzekeren - dat is het geval als uw werkgever geen collectief contract met PNO Ziektekosten heeft afgesloten - en u kiest voor een aanvullend tandartspakket en/of zorgpakket uitgebreider dan de AV Jong, dan verzoeken wij u bij aanmelding voor een aanvullende verzekering een gezondheidsverklaring in te vullen en mee te sturen met uw aanmeldingsformulier Dus alleen voor de dames onder ons van wie de werkgever een collectief contract heeft met PNO is dit interessant.
Natuurlijk hou ik er ook totaal niet van om de boel op te lichten en wij zouden het ook wel kunnen betalen, maar ik vind het gewoon zo oneerlijk. Wat de andere in hun vrije tijd voor hun plezier even gratis doen (bij degene bij wie het spontaan lukt dus) moeten wij zoveel hindernissen nemen en dan moeten we ons ook nog eens druk gaan maken over de betaling...We kunnen het wel betalen, maar het is niet zo dat het bij ons aan de boom groeit! (wij gaan in juni ook trouwen, grote bruiloft, dus eigenlijk zijn we daarvoor aan het sparen) En we zijn van plan om naar dusseldorf te gaan, dus dan zouden we kunnen declareren...maar ben er nog niet over uit hoor... Liefs
Niks mis mee hoor met de boel 'oplichten'. Ze laten dit toch zelf toe? Beetje onzin dat ze niet in je dossier mogen kijken, je gegevens worden toch gewoon door je oude verzekering aan hun doorgestuurd? Ik ga meteen ff een kijkje nemen op hun site haha.8) Vind het eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn, er moet een addertje onder het gras zitten.
Heyyy meiden, Ik kwam toevallig op deze topic terecht, en misschien hebben jullie wat aan deze informatie....zie link; F R E Y A (rubriek; nieuws-nieuws-catagorie financieel-24/11/2009). Hier wordt duidelijk vermeld dat er slecht 3 ivf/icsi vergoed worden vanuit je basisverzekering. Het goede nieuws is van definitie van ivf/icsi per 1 januari 2010 is bijgesteld. Een ivf/icsi behandeling wordt dan pas geteld nadat een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden. Iedereen suc6 en sterkte ermee....! Liefs
Duivinnetje...dat wisten we al! (toch lief dat je het kwam vertellen hoor) Maar bij die andere verzekering gaan je jou medische geschiedenis niet na...dus ze weten daar niet dat jij er dan al meer hebt gehad. Dus als jij overstapt eind van het jaar en dan weer opnieuw 3 pogingen indient, zullen ze dat vergoeden. Omdat zij niet weten dat jij al 1 of meerdere pogingen hebt gehad. Daar ging de discussie over... maar fijn dat je even wat hebt opgezocht!! Liefs
Deze reactie kreeg ik (na vele telefoontjes die ik jullie verder zal besparen) van IZA: ...Ik begrijp dat het erg vervelend voor u is dat u verschillende signalen van meerdere IZA medewerkers krijgt. Zoals ik in mijn eerdere mail aangegeven heb worden slechts de eerste drie behandelingen vanuit de Zorgverzekering vergoed. Overstappen naar een andere zorgverzekeraar geeft u geen recht op vergoeding van de kosten van een extra IVF behandeling. Mevrouw xxx heeft aangegeven dat de mogelijkheid bestaat dat IZA niet naar uw eerdere IVF behandelingen vraagt. Dit is inderdaad juist, echter de mogelijkheid bestaat dat er controles plaatsvinden. Ook loopt u het risico dat u de kosten van extra behandelingen (wanneer deze ondergaan zijn) later terug moet betalen wanneer blijkt dat u eerder al drie behandelingen vergoed hebt gehad. Het is absoluut niet correct om dit zo naar (potentiële) klanten te communiceren. Ik heb mevrouw xxxx hier dan ook op aangesproken. Daarnaast heb ik deze gang van zaken bij het management van het callcenter aangekaart. Mevrouw xxx, ik ga ervan uit dat ik u voldoende uitleg gegeven heb. Als u nog wilt reageren op deze brief belt u mij dan gerust. U kunt mij bereiken via telefoonnummer 0900-8024 (lokaal tarief).
Beste allemaal, Hier nog even een reactie, ik heb vgz en agis gebeld met de vraag over de ivf vergoeding. Mijn vraag aan beide verzekeraars is heel duidelijk en eerlijk geweest. Mijn vraag dit jaar 2009 heb ik 3 ivf behandelingen via mijn huidige verzekeraar gehad. Als ik per 01-01-2010 overstap naar VGZ of AGIS vergoeden jullie dan opnieuw 3 IVF behandelingen vanuit de basisverzekering. Het antwoord heb ik zowel telefonisch als via email gekregen. Hier het antwoord van AGIS via de mail. Wanneer u zich bij Agis verzekerd per 01-01-2010 zal de vergoeding voor IVF weer opnieuw ingaan. Deze vergoeding is vanuit de Basispolis bij Agis als volgt: Vanuit uw Basispolis worden per te realiseren zwangerschap de kosten van de eerste , tweede en derde IVF/ICSI-poging volledig vergoed tot maximaal het in Nederland geldende marktconforme bedrag. Veel succes.
Hallo... Ik word helemaal gek hier...want ik heb dezelfde vraag gesteld als anoniempje en dit kreeg ik van Agis via de mail terug: Geachte mevrouw ............ Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u informeert naar de vergoeding voor IVF/ICSI behandelingen bij een eventuele overstap naar Agis. Bij IVF/ICSI behandelingen houdt het ziekenhuis bij hoeveel behandelingen u reeds hebt gehad. Dit betekent dat het aantal behandelingen bij een eventuele overstap gewoon doorgeteld worden. Als u bij uw huidige verzekeraar reeds 2 IVF/ICSI behandelingen vergoed hebt gekregen, worden er bij een eventuele overstap helaas 1 behandeling vergoed. Als u naar Agis wilt overstappen moet u geen medische verklaring invullen voor alle verzekeringen met uitzondering van onze TandComfort polis. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Hebt u nog vragen? Dan kunt u hiervoor terecht op onze website Uitstekende zorgverzekering met de beste zorg - Agis Zorgverzekeringen. Met vriendelijke groet, Agis Zorgverzekeringen Dit slaat toch nergens op?!?! Anoniempje, als ik je mijn emailadres pb, zou je mij dan jouw mailtje willen sturen?! (je mag je namen er wel uit halen) dan wil ik eens bellen of jouw mailtje erbij in sturen! Je moet ook zelf overal achteraan! Liefs Loesie
Ik vind het echt ten zot voor woorden dat je enkel maar 3 behandelingen vergoed krijgt :x :x :x... Hebben wij meiden hier om gevraagd??? Sorry meiden, ben NIET boos op jullie hoor , maar kan me echt mega boos om maken dat je verdorie maar beperkingen hebt om een evt. wondertje te krijgen. Je hoeft de tv maar aan te klikken, of er wordt tegenwoordig pasgeboren baby's gedumpt als oud grofvuil. Laat de regering daar maar meer voor optreden, en ook voor kindermishandeling! Zulke mensen verdienen GEEN kinderen!!! En wij als meiden, moeten verdorie door allerlei bochten heen wringen om een evt. baby te kunnen krijgen. Hoe corrupt is Nederland....?! Sorry meiden...ik moest dit ff kwijt .
heb net VGZ aan de lijn gehad. leek me opzich wel een goede partij.. of niet? ze schijnen niet in je medische geschiedenis te kijken.. ook wel een beetje fraudegevoelig zeg!
hhhmmm VGZ dus...daar heb ik ook al 2x een mail naar toe gestuurd. idd maar even de reactie afwachten!
ik blijf maar waar we nu zitten..... heb ik toch maar besloten. zou al niet weten hoe ik aan moet komen met die 8 cryoos die nog geTPt moeten worden bij een nieuwe verzekering. en ik weet niet, overstappen... dingen verzwijgen... misschien als 2010 niet succes heeft gegeven, dan ben ik vast meer in staat tot fraude