Cyclus na duphaston regelmatig(er)? (Pcos)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Doublemom, 26 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hoi dames,

Ik heb pcos en krijg een kuur duphaston. Zijn er dames bij wie dit ervoor zorgde dat je cyclus weer regelmatig werd? Ik hoop namelijk zo dat na een menstruatie mijn lichaam de boel wel weer weet op te pakken...

liefs

2. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Hoi!

Nog geen ervaring, maar wil ook graag even volgen. Ben zelf ook net aan de Duphaston na diagnose pcos. Kreeg advies van de gyn om telkens na anderhalve maand menstruatieloos een kuur van 10 dagen te nemen, dus ging er al van uit dat het niet zou normaliseren, maar ben benieuwd...
    Dacht dus ook dat het diende om het teveel aan eventueel opgebouwde baarmoederslijmvlies af te voeren en niet om echt te regulariseren.

3. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Klopt het is idd om menstruatie op te wekken. Maar het hormoon bootst het hormoon na van de laatste twee weken van je cyclus dus daarom dacht ik ‘wellicht probeert mijn lichaam daarna weer een normale cyclus op te starten’. Ben benieuwd of die gedachte klopt nav ervaringen :)

4. Pioenne

Pioenne Bekend lid

5 mrt 2019
    640
    746
    93
    Vrouw
    Ben mee benieuwd dan! Zal je over een dikke maand hopelijk al meer kunnen vertellen, maar volg ook graag voor andere ervaringen.

Doublemom vindt dit leuk.
  5. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Ik heb ook duphaston gehad maar dan in combinatie met clomid om ook een eisprong op te wekken. De clomid moest in dan 5 dagen innemen nadat er een bloeding op de duphaston ontstond. Ik heb ook pcos.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In principe heeft Duphaston/Primolut alleen als doel om een onttrekkingsbloeding op te wekken. Het kan zijn dat je lichaam daarna als het ware gereset wordt en het zelf weer oppakt. Maar als er iets meer speelt, zoals PCOS, dan heeft Duphaston/Primolut over het algemeen geen langdurige werking. Hier wekte het alleen een bloeding op. Ik had daarna aanvullende medicatie nodig om tot een eisprong te komen (Clomid, hormooninjecties en Pregnyl). Ik had PCOS. Succes!

Doublemom vindt dit leuk.
  7. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Bedankt voor alle reacties meiden. Ik ben inmiddels in wat medische teksten terecht gekomen waarin inderdaad staat dat het alleen inwerkt op je baarmoederslijmvlies. Het houdt echter dus niet je ovulatie tegen, maar door de pcos zal ik die niet gaan krijgen. Ik hoop dat mijn lichaam er toch iets van gaat doen na de bloeding, maar houd er rekening mee dat het verder niets zal uithalen :(

Deel Deze Pagina