Eigen vernevelapparaat

Discussie in 'De lounge' gestart door woez, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Hey lady's

Al vaker een topic geopend over de vele ziekenhuisopnames van onze jongste zoon.
    Nu heb ik al vaker gehoord dat mensen met Astma(heeft onze jongste) zelf een vernevelapparaat hebben.
    Zijn er hier meiden met ervaring? De longverpleegkundige wuift het namelijk iedere x weg vanwege de kans op bacteriën in het apparaat bij niet juist schoonmaken. Ik heb zelf het idee dat een eigen vernevelapparaat voor ons wel een uitkomst zou zijn omdat we dan eerder kunnen starten met vernevelen en er sneller resultaat is dan wanneer we enkel alleen de pufjes gebruiken. We hebben inmiddels 11x in het ziekenhuis gelegen in minder dan 2 jaar en zou zo graag zien dat we dit kunnen verminderen.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Geen ervaring voor mijn kind maar wel in de thuiszorg. Het komt regelmatig voor een vernevelapparaat. Wekelijks alles goed reinigen uitkoken en voor de rest dagelijks de mondstukjes enz. Clienten hebben er wel baat bij.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Moet inderdaad goed schoongemaakt worden, maar het is zeker de moeite van het proberen waard. Dagelijks reinigen en dan niet zelf laten drogen, maar met een schone handdoek zelf afdrogen. Wekelijks uitkoken.

Dus schuif de verpleegkundige in dit geval op zij en bespreek dit met de longarts. Of wees duidelijk naar de verpleegkundige toe: 'Luister eens, ik voel me niet gehoord. Ik geef nu aan dat ik het wens te proberen. Dus regel me zo'n apparaat.'

Ik ben zelf verpleegkundige en ze behoort je in elk geval aan te horen in plaats van het meteen aan de kant te schuiven. Blijft ze star, regel dan zelf een gesprek met de longarts. Maak afspraken over wanneer je op het apparaat over schakelt.

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ik heb een vernevelapparaat. Inmiddels ligt hij op de zolder. Kosten: 300 euro en 16 euro per maand.
    Vaak wordt in het ziekenhuis weliswaar verneveld maar is thuis vernevelen niet nodig.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    Mij moeder heeft er een gehad, scheelde heel wat ritjes naar het ziekenhuis.

Sinds ze alvesco gebruikt gaat het veel beter met haar astma en heeft hem teruggestuurd.

6. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ik lees positieve reacties en dat doet me erg goed. Ik ga met jullie reacties aan de slag als ons kleine mannetje weer een beetje beter is.
    Op dit moment zit ie al 3 dagen vol aan de pufjes(lees iedere 3 uur 3 pufjes) en ben van mening dat ik met een vernevelapparaat op dit moment verder was geweest dan waar we nu zitten

7. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn zoon was 3 maand toen ik een pari boy via het ziekenhuis kreeg de gewone puffer kreeg hij niet binnen zo extreem benauwd was hij heb de pari boy 1.5 jaar gebruikt

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik neem aan dat je ook bij de longarts komt. Ik zou het daar bespreken. En niet goed reinigen is onzin. Je moet je gewoon aan de instructies houden

9. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier ook een vernevelapparaat. Gelukkig al 2 jaar niet meer gebruikt. Gaat nu retour. Succes met je zoontje!

Deel Deze Pagina