herstel na geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Justy, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben benieuwd hoe bij jullie het herstel van een geplande keizersnede verlopen is.

Na hoe lang was je weer op de been?
    Hoe lang hield je last van de wond?
    Is het je mee of tegen gevallen?

Alvast bedankt!!!

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb in dec. 2010 een geplande keizersnede gehad. Het is me zeker meegevallen, ik was alleen erg bang voor de ruggenprik. Dit viel naderhand ontzettend mee.

Ik liep de volgende dag alweer zelf rond en verschoonde zelf mijn zoontje. Maar echt goed kunnen lopen kon ik pas weer na een maandje ofzo. Dan bedoel ik dagje winkelen ofzo. Ik had ook behoorlijke bekkeninstabiliteit, dus duurt wat langer.
    Ik heb kort last gehad van de wond, In het begin trok het wat, maar daarna heb ik er geen last meer van gehad. Ik heb wel nog heel lang gehad dat de huid eromheen gevoelloos was.

Ik krijg nu weer een geplande keizersnede, dus ben benieuwd hoe die bevalt.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb ook een geplande keizersnede gehad maar wel gebroken vliezen en 16 uur weeen van te voren gehad. Ik vond het reuze meevallen en was snel hersteld. Liep de dag erna ook weer rond en heb toen ook lekker kunnen douchen. Na nog geen week liep ik alweer met de kinderwagen en de kraam te wandelen. Ruggenprik viel reuze mee en ondanks mijn hekwerk wat ik in de rug heb zitten en nog meer was de ruggenprik een eitje. En ook lekker want de weeen waren meteen weg (nou ja ik voelde ze niet meer hahaha...).

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb (nog) geen geplande keizersnede gehad maar wel een spoed keizersnede... En daarvan ging mijn herstel ook vrij snel!
    Woensdag middag 16.09 is onze dochter geboren donderdag stond ik zelf onzer de douche en de kleine te verschonen en vrijdagmiddag 13.00 was ik weer thuis...
    Al moet ik zeggen dat ik ook ontzettend graag naar huis wilde en ik gewoon even doorbeet.. Maar ik vond de pijn enz erg meevallen...

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt voor deze reacties al! En de wond zelf? Bijft die lang pijn doen?

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb namelijk 2,5 week na de keizersnede een bruiloft waar ik graag heen wil en nu vraag ik me af of ik de ceremonie en aansluitend het eten mee kan maken

Wat denken jullie?

7. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik zit nu precies 2,5 week na mijn keizersnee en ik kan zo goed als alles weer! Moet nog wel oppassen met tillen, maar kan gewoon weer flinke stukken wandelen, fietsen etc :) Dus ik denk dat je die bruiloft vast wel helemaal mee kunt maken. Natuurlijk is dit wel een beetje afhankelijk van je herstel, want de een herstelt gewoon sneller dan de ander. Je hebt snel genoeg in de gaten of dit gaat lukken of niet.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Woei! Ben echt blij met je bericht! Dat geeft me echt moed, thanx!

9. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik vond het heel erg meevallen.
    Op donderdag ochtend de keizersnede gekregen, van donderdag op vrijdagnacht wel heftige naweeen gehad.
    op vrijdag mocht ik uit bed, maar mijn bloeddruk was zo laag voel gewoon zo om.
    's Avonds ben ik even uit bed geweest en op zaterdag liep ik weer rond, en deed alles weer zelf.
    Ik vond de pijn goed te doen, de verloskundige en kraamverzorgster stonden met grote ogen te kijken naar wat ik al kon en deed.
    Moet wel zeggen dat ik nu 3 maanden later wel regelmatig nog wat pijn heb, maar het is ontzettend mee gevallen.
    Mocht je nog vragen hebben stuur maar een bericht

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    De wond zelf vond ik niet echt pijnlijk

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Super om al die positieve verhalen te horen!

Hielp de pijnstilling niet tegen die naweeen debke?

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb in februari een geplande keizersnede gehad. Ik vond alles meevallen. Ik was juist een beetje huiverig voor de katheter maar dat viel reuze mee, deed echt helemaal geen zeer, ik vond het juist wel lekker dat ik een hele dag niet moest plassen ;)
    2,5 week nadien een bruiloft pfoe dat is wel snel hoor vind ik. Ik kon toen wel al goed lopen en had vrijwel geen pijn meer maar je moet toch aan je rust komen. Rust is de beste pijnstilling die je kan hebben. En vergeet niet dat je de zorg hebt voor een kindje, die misschien 's nachts ook veel huilt.
    Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Misschien kun je na de ceremonie even naar huis om te rusten? Hopelijk valt het allemaal mee en kan je gewoon de hele dag meelopen. En heb je een droom van een baby natuurlijk :) Succes!

13. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Ha justy ik wil je de moed niet in de schoenen praten maar ik vind het herstel zwaarder dan verwacht. Als je maar incalculeert dat het een buikoperatie is en dat niet ieder mens hetzelfde herstelt. De operatie zelf viel me trouwens erg mee. Zelfs het plaatsen van de catheter.
    Bij mij is tijdens de operatie mijn blaas beschadigd, wat niet veel voorkomt, dus het catheter moet nog even blijven zitten helaas )-:
    Neem in ieder geval de tijd om te herstellen, ook al voel je je vlot beter. Succes!

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt meiden, ben me er zeker van bewust dat het herstel ook langzamer kan gaan en of en hoe lang ik naar die bruiloft ga zie ik dan wel. Hangt er ook van af of de bv lukt bijv, ik weet niet waar ik dan kan voeden en t is een uur rijden naar huis dus tussendoor naar huis is geen optie maar als ik me goed voel is het miss een optie om even naar mn schoonouders huis te gaan zodat ik daar kan voeden en rusten en dat ik er dan bij het eten weer bij kan zijn. Na het eten gaan we dan sowieso weg. Ben al blij als ik dat haal en zeker niet in de illusie dat ik een feest er achteraan ook nog trek, haha

Ik merk wel aan mezelf dat ik er best zenuachtig voor ben.... Ik praat mezelf wel in dat t iets leuks is en dat ik daarna mn baby heb maar jeetje voor t eerst opgenomen in t ziekenhuis en dan idd nog de vraag hoe alles gaat lopen.

Ik vind de ruggenprik griezelig en zie ook tegen het zetten van de catheter op, dat doen ze niet na de ruggenprik, heb ik al gevraagd. Het herstel zie ik daarna wel weer maar ben ik ook erg niuewschierig naar. Sowieso hoe dat zal gaan met het verblijf in het ziekenhuis op zaal met andere vrouwen en hun kind. Volgens mij doe ik gen oog dicht dan....

En dan is er ook nog de verschrikkelijke gedachte dat er iets niet goed gaat met de baby ofzo. Ik weet niet, vind het nog steeds lastig om te bedenken dat er een babytje in mij groeit die het doet en waar alles op en aan zit (ook al was de 20 weken echo goed hoor) maar ik geloof dat een sectio de meest veilige manier voor de baby is he? Dus daar houd ik me dan maar aan vast...

Pfff waarom kan ik nou niet gewoon denken: ach ik zie wel hoe alles loopt en er niet meer aan denken????

Bedankt voor het aanhoren....

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Jawel kreeg wel wat voor de pijn maar die naweeën waren echt heel heftig

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier ook de naweeen echt het vervelendste. Kreeg er morfine voor maar bleek achteraf helemaal niet daar tegen te werken. Weet niet of het komt doordat ik van te voren ook 16 uur weeen heb gehad dat je die naweeen zo heftig krijgt. Ben daardoor ook 3 uur op de verkoever geweest (zonder man en kind) omdat ze maar medicatie bleven geven en het niet hielp. Ik mocht pas weg als die onder controle was.

17. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    even snel via mijn mobiel, als je ruggenprik een keer goed zit (wat meestal zo is) dan is dat echt niet iets om je druk over te maken. Ik vond het verdoven van de huid gevoeliger dan de hele prik zelf. Voordat ik kon bedenken dat het gevoelig was, zei de anesthesist al dat hij zat :)

18. sjak

sjak Niet meer actief

Ik had een spoedkeizersnee, maar heb ook maar een weekje last gehad van de keizersnee, drie dagen wel pijn gehad en daarna ging het herstel heel snel.
    Eigenlijk bijna geen last van de wond gehad, alleen nu soms een steek of jeuk (na zeven weken?!). Maar een hele dag bruiloft heb ik niet gered, (had ik na vier weken) ik heb alleen voor de avond gekozen... (was meer de vermoeidheid, korte nachten)

En ik was heeeeel gelukkig met mijn kathether!! Had er niet aan moeten denken de eertse dan mijn bed uit te moeten om te plassen... Dus die kathether neem dat maar voor lief! (deden ze hier trouwens wel na de ruggeprik.)

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    hmmm die naweeen he, heeft iedereen daar zo veel last van gehad of is dat verschillend????

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Jee, 2,5 week erna had ik nooit gered!
    Ik ging tien dg na geplande keizersnede pas na buiten en heb eerste week enkel bed gezien. Enorme aanslag op lichaam zo'n buikoperatie. En 2 liter extra bloed verloren..
    Mentaal zou ik eerste tijd ook echt niet aan huwelijk denken. Je wilt lekker cocoonen..

Deel Deze Pagina