Samen met mijn partner volg ik een zwangerschapscursus. De afgelopen keer ging het over het verloop van je bevalling en wie je er eventueel bij zou willen hebben behalve de 'noodzakelijke' mensen zoals je VK enz. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wie jullie er eventueel bij zouden willen hebben en waarom Ik wil tot nu toe alleen mijn partner erbij, we hebben het er wel samen naar aanleiding van de cursus over gehad wie er eventueel nog meer fijn zou zijn om erbij te hebben, maar eigenlijk wisten we het allebei niet zo snel We zijn daarom nog steeds van plan om het lekker met zijn tweetjes te gaan doen
Mijn man voornamelijk en mijn moeder in de buurt.. manlief is niet zo van de medische dingen en mams wel mocht er dus iets zijn vind ik fijn dat ze in de buurt is , en ja de vk en de kraamverzorgende zijn er zoiezo bij vorige keer bedacht dat ik liever geen stagaire had. maar had die uiteindelijk wel maar absoluut geen last van gehad. was wel eentje die niet net begon zeg maar ( scheelde ook enorm kraamzorg vroeg er nu om en heb nee gezegt wil niet teveel mensen aan mijn bed. dus mocht de vk een stagaire meenemen dan geen een van de kraamzorg.. was al bang manlief , vk , stagaire kraamzorg, stagaire aan je bed :O
Mijn man en het medisch personeel. Eventueel als steun voor mijn man hebben we gezegd dat mijn schoonmoeder er eventueel bij mag zijn, mochten we hier behoefte aan hebben.
alleen mijn man en ik. Vind mijn moeder volgens mij niet leuk.. maar pech gehad dan. We hebben hem samen gemaakt.. ik wil hem ook samen op de wereld zetten! Het is ons eerste kindje, maar het lijkt me zo speciaal met zn tweeen.
Ik had geen partner en had mijn moeder en mijn zus bij de bevalling. Had het niet anders gewild... zij zijn toch de mensen die het dichtste bij staan!
Alleen mijn man (en vk / kraamhulp). Moest er bij mijn vorige bevalling niet aan denken dat er meer mensen waren. Ik zat zo in mijn eigen wereldje / roes, en dat werkt ook weer pijnstillend en ontsluiting ging daardoor heel snel. Dus ik ben bang als ik er meer mensen bij heb ik niet in die roes kom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al merk dat ik steeds minder mensen om me heen wil hebben/ chagrijnig van word. (Overmorgen uitgerekend).
Bij mij zijn m'n partner en zusje aanwezig. M'n zusje is er hoofdzakelijk om foto's te maken van de bevalling (heeft ze bij de eerste ook gedaan)...daar hebben m'n partner, verpleegkundige en gynaecoloog/vk geen tijd voor
Mijn vriend en schoonmoeder Bij de eerste was ik alleen met vriendlief maar die had geen flauw benul van wat te doen, zat er maar een beetje als een zoutzak bij. Denk dat ik in dat opzicht meer aan mijn schoonmoeder zal hebben, met medische achtergrond, die al meerdere bevallingen mee heeft gemaakt en in dit soort situaties heel goed ieders hoofd koel kan houden
Beide keren ben ik alleen met manlief samen geweest(en de gyn/vk natuurlijk) Moet er niet aan denken dat er nog andere bij waren!
ook deze keer is weer mijn partner en moeder erbij. bij de jongste heeft mijn moeder ook de navelstreng mogen knippen zo bijzonder.
Bij alle 3 m'n man en moeder. Had t ook echt niet anders gewild. M'n man aan het ijsberen en m'n moeder met een koel hoofd alles vertolken. Haha.
Alleen mijn vriend. Ik had me echt veel minder op mijn gemak gevoeld met nóg iemand erbij. Dat de vk erbij was vond ik ook wel fijn Het had weinig gescheeld of ze had het gemist (was 10 min binnen toen dochter geboren werd). De kraamhulp kwam bij de tweede pas toen onze dochter al een half uur of zo oud was. Ik had haar er liever ook bij gehad op het moment surpreme, maar het ging zó snel. Bij mijn oudste was de kraam er wel op tijd (heb toen ook ruim 1,5 uur geperst, dus tijd zat) en ik vond dat fijner.
ook alleen partner en vk enzo. maar wanneer bel je de fam? stel dat het midden in nacht is.... ik vind het eigenlijk zelf wel ver gaan om iedereen wakker te bellen, zeker als alles goed is gegaan. wat vinden jullie?