Wie wil je aanwezig bij je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Saffron88, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Samen met mijn partner volg ik een zwangerschapscursus. De afgelopen keer ging het over het verloop van je bevalling en wie je er eventueel bij zou willen hebben behalve de 'noodzakelijke' mensen zoals je VK enz.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wie jullie er eventueel bij zouden willen hebben en waarom :)

Ik wil tot nu toe alleen mijn partner erbij, we hebben het er wel samen naar aanleiding van de cursus over gehad wie er eventueel nog meer fijn zou zijn om erbij te hebben, maar eigenlijk wisten we het allebei niet zo snel :p We zijn daarom nog steeds van plan om het lekker met zijn tweetjes te gaan doen :)

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Alleen mijn man en de vk..
    Heb de kleine met hem gemaakt en zet hem ook met hem op de wereld.. ;)

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ook alleen mn man het is toch best iets intiems en dat willen we liever samen doen dan

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn man en de vk alleen als ik pers weeen heb om de baby op te vangen

5. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Alleen mijn man. En verloskundige

6. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn man voornamelijk en mijn moeder in de buurt..
    manlief is niet zo van de medische dingen en mams wel
    mocht er dus iets zijn vind ik fijn dat ze in de buurt is ,

en ja de vk en de kraamverzorgende zijn er zoiezo bij
    vorige keer bedacht dat ik liever geen stagaire had.
    maar had die uiteindelijk wel maar absoluut geen last van gehad.
    was wel eentje die niet net begon zeg maar ( scheelde ook enorm

kraamzorg vroeg er nu om en heb nee gezegt wil niet teveel mensen aan mijn bed.
    dus mocht de vk een stagaire meenemen dan geen een van de kraamzorg..
    was al bang

manlief , vk , stagaire kraamzorg, stagaire aan je bed :O

7. Within

Within Niet meer actief

Mijn man en het medisch personeel.

Eventueel als steun voor mijn man hebben we gezegd dat mijn schoonmoeder er eventueel bij mag zijn, mochten we hier behoefte aan hebben.

8. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    alleen mijn man en ik. Vind mijn moeder volgens mij niet leuk.. maar pech gehad dan. We hebben hem samen gemaakt.. ik wil hem ook samen op de wereld zetten! Het is ons eerste kindje, maar het lijkt me zo speciaal met zn tweeen.

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Alleen mijn man. Moet er ook echt niet aan denken om er nog iemand bij te hebben..:)

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had geen partner en had mijn moeder en mijn zus bij de bevalling.
    Had het niet anders gewild... zij zijn toch de mensen die het dichtste bij staan!

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Alleen mijn man (en vk / kraamhulp). Moest er bij mijn vorige bevalling niet aan denken dat er meer mensen waren. Ik zat zo in mijn eigen wereldje / roes, en dat werkt ook weer pijnstillend en ontsluiting ging daardoor heel snel. Dus ik ben bang als ik er meer mensen bij heb ik niet in die roes kom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al merk dat ik steeds minder mensen om me heen wil hebben/ chagrijnig van word. (Overmorgen uitgerekend).

12. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Bij mij zijn m'n partner en zusje aanwezig. M'n zusje is er hoofdzakelijk om foto's te maken van de bevalling (heeft ze bij de eerste ook gedaan)...daar hebben m'n partner, verpleegkundige en gynaecoloog/vk geen tijd voor ;)

13. Mijn vriend en schoonmoeder :) Bij de eerste was ik alleen met vriendlief maar die had geen flauw benul van wat te doen, zat er maar een beetje als een zoutzak bij. Denk dat ik in dat opzicht meer aan mijn schoonmoeder zal hebben, met medische achtergrond, die al meerdere bevallingen mee heeft gemaakt en in dit soort situaties heel goed ieders hoofd koel kan houden :)

14. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen mijn man, vind dit echt een moment voor ons samen. De rest van de familie komt daarna wel.

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Beide keren ben ik alleen met manlief samen geweest(en de gyn/vk natuurlijk)
    Moet er niet aan denken dat er nog andere bij waren!

16. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ook deze keer is weer mijn partner en moeder erbij.
    bij de jongste heeft mijn moeder ook de navelstreng mogen knippen zo bijzonder.

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Bij alle 3 m'n man en moeder.
    Had t ook echt niet anders gewild.
    M'n man aan het ijsberen en m'n moeder met een koel hoofd alles vertolken. Haha.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Alleen mijn vriend. Ik had me echt veel minder op mijn gemak gevoeld met nóg iemand erbij.

Dat de vk erbij was vond ik ook wel fijn :) Het had weinig gescheeld of ze had het gemist (was 10 min binnen toen dochter geboren werd).
    De kraamhulp kwam bij de tweede pas toen onze dochter al een half uur of zo oud was. Ik had haar er liever ook bij gehad op het moment surpreme, maar het ging zó snel. Bij mijn oudste was de kraam er wel op tijd (heb toen ook ruim 1,5 uur geperst, dus tijd zat) en ik vond dat fijner.

19. Derbi

Derbi Niet meer actief

Alleen m'n man en het medisch personeel. Hoef echt niemand anders om me heen dan.

20. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    ook alleen partner en vk enzo. maar wanneer bel je de fam? stel dat het midden in nacht is.... ik vind het eigenlijk zelf wel ver gaan om iedereen wakker te bellen, zeker als alles goed is gegaan. wat vinden jullie?

Deel Deze Pagina