Ooh ik ben zo zenuwachtig voor het inleiden!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hanuna79, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hallo meiden,
    nou ik ben me daar toch zenuwachtig niet normaal meer :$
    ons eerste kindje (zoontje) werd vorige jaar 4 okt 2011 geboren met 38,3 weken, hij was toen 2400 gr, ik ben toen gewoon thuis bevallen zonder complicaties, ons zoontje hoefde ook niet naar het ziekenhuis, maar omdat de VK een foutje had gemaakt met het schatten van het gewicht ;) moest ik dus deze zwangerschap onder controle staan van de gyn in het ziekenhuis, de laatste maanden heb ik vaak een groeiecho gehad, ook deze keer is dit kindje niet groot maar het ziet er allemaal verder weer goed uit, alleen wilde de gyn het toch liever voor het geval dat met 37 weken gaan inleiden. Nu mochten we zelf een datum bedenken pff wat lastig was dat zeg :) ik had het mooi gevonden als dit kindje ook weer zou komen op 4 okt want ze waren beiden op 14 okt uitgerekend :p helaas dit keer een weekje eerder, de aankomende week is mijn moeder en man jarig beide op 27 sep, ze vieren het eigelijk zelde dus dat zou geen probleem zijn, maar ik vroeg mijn man wat hij vond van 26 sep want dan zou mijn vader jarig zijn, dat vind ik eigelijk veel specialer want mijn vader leeft al 29 jaar niet meer, hij overleed toen ik 4 jaar was dus ik heb hem nooit bewust gekend, mijn man vind het ook goed. Nu ga ik dus op 26 sep ingeleid worden om 08:30 dus ik hoop dat het dan ook die dag geboren wordt (de gyn denkt van wel) maarja mocht het de 27e komen maakt het natuurlijk ook niet uit ;) ben erg benieuwd hoe het gaat want mijn zoontje is in 2 uur geboren dus het wordt nog spannend! ik heb geen idee want me te verwachten staat dus ben echt zo zenuwachtig :)

2. Loena12

Loena12 Lid

31 jul 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hanuna,

Ik word morgen om 07.00 uur ingeleid met 40w4. Ook ik ben enorm zenuwachtig!! Gelukkig heb ik al wat ontsluiting dus mag gelijk aan infuus en krijg een ruggenprik vanwege medische indicatie. op zich logisch dat de zenuwen er zijn toch?! Dat gepluk aan je lichaam van de bevalling op zich en dan ook nog ingeleid worden! Hoe lang duurt het? Gaat alles goed? Daarnaast zit je te wachten tot je "mag" terwijl als het vanzelf begint ben je niet voorbereid en zit je anders te wachten denk ik...

Leef met je mee hoor!

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Oooh meis wat spannend !!!! (je wordt ingeleid op mijn verjaardag;))

Hier heeft de inleiding 6dagen geduurd maar dat is uitzonderlijk dus wil je niet nog zenuwachtiger maken :)

Ik ga je in de gaten houden!! Zet 'm op!!

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hoi meid, Tuurlijk is het spannend! Je weet nu van tevoren dat het op die dag zover is! Maar als het eenmaal aan de gang gaat, gaan die zenuwen wel weg hoor. Ik heb twee prima vlotte inleidingen met alleen gel achter de rug en zou het zo weer doen hoor!

5. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    @Loena12
    jeetje jij morgen! whow spannend!
    wel fijn dat je al weet dat je al ontsluitng heb, hier nog geen idee of het al rijp is :( achteraf misschien stom geweest, afgelopen donderdag was ik voor de laatste echo en toen vroeg de gyn of hij mocht kijken, maar toen vertelde ik dat ik liever een vrouwlijke arts had die dat kon doen, ik dacht ik vraag gewoon een vrouw maar zo werkt dat dus niet in dat ziekenhuis helaas, ach dan zien we wel woensdag ;)

@Nikske
    ja dat is waar! ook jou verjaardag :D
    nou wat lang duurde dat he, vond dat zo erg toen voor jou, ben benieuwd kan soms wel 2 dagen duren, maar volgens mijn gyn zal het bij mij wel snel gaan. ooh ik hoop het zo :$

@Collo003
    Ik had met mijn zoontje toen ook gedacht dat ik enorm zenuwachtig zou worden tijdens de bevalling, maar toen eenmaal mijn vliezen gebroken waren werd ik gek genoeg behoorlijk rustig, dus nu hopelijk op het moment weer!.

Hoe snel is snel?

@All
    oja misschien een stomme vraag, maar hoe werkt dat met het omkleden? ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen :( ik heb ook verder geen info gekregen, ja dat ik om 08:30 op die ene afdeling moet zijn.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Zeker spannend!
    Heel veel succes!

7. Little91

Little91 Lid

12 dec 2011
    91
    0
    0
    Cassiere!
    Gelderland
    Spannend hoor..
    Ik ben 5 weken geleden bevallen van een prachtige docher..
    Ik moest ook ingeleid worden.
    Smorgens moest ik om 8 uur in het ziekenhuis wezen.. & ik mocht ook meteen aan het infuus omdat ik al 2 cm ontsluiting had.
    Ik mocht gewoon mijn eigen nachthemd aantrekken op de verloskamers.
    Halverwege wou ik graag een ruggeprik, dus moest toen zo'n gek blauw schortje aan...
    Maar na het bloedprikken was dat blijkbaar voor niets, want de ruggeprik ging helaas niet door.. omdat mijn bloed niet in orde was.

Rond half 9 smorgens, lag ik aan het infuus.. & smiddags om kwart voor 3 is ze geboren!
    Het ging super hard, en was wel even heel heftig.. maar achteraf viel het me reuze mee..

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ooh wat spannend! Qua omkleden, zorg dat je de kleding waar je in wil bevallen aan hebt voordat ze beginnen, als je aan infuus ligt kun je niet echt makkelijk meer omkleden. Bij mij ging het inleiden vlot, in 3,5 uur was onze dochter geboren, als jouw eerste bevalling ook zo vlot ging denk ik dat ze wel kunnen inschatten dat je kindje op die dag geboren zal worden. Ik was ook zo zenuwachtig, maar toen we echt bezig waren zakte dat wel.

Heel veel succes alvast! Hopelijk wordt je kindje gezond en wel geboren op die bijzondere datum. :)

9. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Hopelijk is je kindje er!

10. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    o sorry meiden heb niet veel tijd om te reageren :)
    zal effe snel een berichtje van een ander topic plaatsen over mijn inleiding :D

Ik ben gisterochtend ingeleid met 37.3 weken
    om 09:50 was alles nog potdicht en ik kreeg toen meteen een gel, rond 16:00 had ik 4cm ontsluiting
    toen werd ik naar de verloskamer gebracht, ze zouden toen al mijn vliezen breken maar er kwam iets tussen ofzo dus heb heel de tijd moeten wachten, om 18:30 had ik nog maar 5 cm en hebben ze meteen mijn vliezen gebroken, daarna plaatste ze een draaitje op het hoofdje (CTG) maar rond 18:40 gingen ze ineens twijfelen of mijn vliezen wel gebroken waren en of het wel goed ging met ons kindje omdat haar hartje niet goed te horen was, ze riepen met spoed een andere gyn erbij en ineens om 18:45 had in volledige ontsluiting en had ik enorme persdrang, ik mocht persen en 2 min later (3x persen) was onze dochter geboren, zelfs haar armpje zat klem naast haar hoofdje toen ik haar eruit perste :) na 2 min was ook de placenta eruit en was alles achter de rug.

alles was achteraf allemaal goed, ze was wel 2510 gram en 48 cm maar
    gisterochtend mochten we al lekker naar huis :p

Deel Deze Pagina