Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje aan jullie: Onze dochter Evy is vandaag precies 6 weken oud. Sinds gisteren is er een duidelijke verandering bij Evy te zien. Evy slaapt ineens bijna de hele dag en is, als ze wakker is, wat huilerig en wil eigenlijk helemaal niks! Beetje tegendraads zeg maar. Nou moet ik wel zeggen dat onze dochter echt een slaapkop is, en na iedere voeding lekker naar haar bedje gaat en daar zo een paar uurtjes slaapt. We hebben al wel een mooi ritme voor Evy, eerst luier verschonen, dan flesje en even knuffelen en dan lekker naar haar eigen bedje. In de namiddag ligt ze tussen twee voedingen in in de box te slapen om te wennen aan geluidjes enzo. Het werkt echt super!! Ook is sinds gisteren haar drinkpatroon anders. Als ik haar het flesje(flesvoeding) geef dan drinkt ze eerst heel rustig en op het laatst gooit ze er met de pet naar en smeert ze de hele boel onder, oa melk uitspugen en kliederen met de melk. Ook laat ze het laatste beetje staan. Ik neem d'r dan op de arm voor een boertje en hup...ze slaapt al weer. Vannacht meldde ze zich ineens om 3 uur, terwijl ze eigenlijk als twee weken lang iedere nacht van 23.30 uur tot 06.30 uur doorslaapt.( Lucky us ) Zou ze nu haar eerste "sprongetje" hebben? Ik lees alleen maar dat de meeste baby's juist heel veel wakker zijn tijdens een sprongetje. Greetz Eri
Sprongetje of clusteren, kan heel goed ja, zo klinkt het wel! Heb je dat boek toevallig van Oei Ik Groei? Staan alle sprongen in, ik vind het vaak toch wel herkenbaar, ook de tijd. Laatst de sprong van 3 maanden gehad (iets eerder), was echt heel duidelijk te merken ineens niks meer willen, sneller huilen, alleen maar bij je willen liggen of je in de gaten houden, als je even wegloopt het op een brullen zetten enzo.. haha. Gaat vanzelf weer over!