Onze ketel is voor de 3e keer dit jaar stuk. Als het weer rond de 300 euro gaat kosten, is dat 1000 euro in een jaar. Ben het spuugzat! Het is overigens dezelfde storing als de vorige keer, dus we hopen er met weinig geld vanaf te komen. Maar ik denk nu serieus over een nieuwe ketel. Ik hoor van veel mensen dat ze een lease ketel hebben en daardoor weinig kosten voor reparaties en onderhoud. Ik vraag me alleen af, als we de tent te koop zetten, is een lease ketel dan geen nadeel?
Wij hebben in maart een lease ketel gekregen van Essent. We betalen 32 euro per maand voor 12 jaar maar er zit wel 12 jaar garantie op de ketel dat vinden we een voordeel. Verder moet je gewoon vragen of het leascotract over kan gaan naar evt nieuwe bewoners..voor de nieuwe bewoners is het natuurlijk ok fijn dat ze geen gedonder met de ketel hebben..
Ja dat klopt wel over nieuwe eigenaars, maar wij willen toch liever 3 of 5 jaar leasen. Ik zou persoonlijk niet zitten te springen om een leasecontract af te sluiten. Op zich staat het me wel erg aan dat je geen kosten meer hebt als de ketel een keer kapot gaat. Van de week maar eens offertes gaan aanvragen!
Ik zou nooit een ketel leasen, want je betaald hem 4x en vaak is het helemaal niet zo'n goede keter. Je moet kijken naar wat ie moet verwarmen, waterdruk voor de douche e.d. Wij hebben een supergoede ketel gekocht ook voor onze regendouche en waren 2000 Euro kwijt incl installatie, en aansluting op onze zonneboiler. merk remeha. En een goede ketel gaat ong 14 jaar mee volgens mij. @ Mariska,..Ik vind dat wel duur hoor, dat is 4600 Euro. Zitten eventuele onderdelen daarbij? En kome ze dan dag en nacht? Als je een leaseketel neemt zitten eventuele volgende kopers daar aan vast en moet het of overgenomen of afgekocht worden. Succes!
Wij zijn op dit moment op zoek naar een koopwoning. En ik vind het wel een minpunt als de cv ketel geleasd wordt. Je zit als koper dan wel vast aan een extra vaste last. Niet dat ik daardoor het huis niet zou kopen, maar veel minpuntjes bij elkaar zou de verkoop wel belemmeren.
Als je een ketel least heb je iig geen kosten aan reparaties, dus ook niet aan onderdelen. Heb in 10 maanden tijd 1000 euro moeten betalen aan reparaties en de monteurs zeggen dat onze ketel nog goed is. Ik wil niet lange termijn leasen en ik zie mezelf binnen 5 jaar niet verhuizen. Wij hebben niet zo'n groot huis en ik heb al helemaal niet veel waterdruk nodig voor een douche ofzo. Graag zo zuinig en duurzaam mogelijk... Ik ga gewoon wat offertes laten maken. We zouden wel een ketel kunnen kopen, maar dan willen we alsnog een (duur) onderhoudscontract met alle opties erin. Ik vind lease wel een goede optie eigenlijk. En de rente is fiscaal aftrekbaar...
Wij hebben een ketel via gasnet. Hier hadden ze verschillende merken en wij hebben gekozen voor een vailant. We betalen 47 euro per maand en het contract loopt voor 5 jaar. Dit kon ook voor 3 jaar. Via nuon vonden wij niks omdat je dan inderdaad zo'n heel lang contract hebt. Via gasnet bevalt goed en ze komen 1x per jaar voor onderhoudt.
wij hebben gewoon voor een koop gekozen. dit omdat je voor een lease uiteindelijk veel meer betaald en toch een mindere ketel krijgt. wij hebben een ATAG (hoorde van de week dat dit 1 van de beste is) en hebben voor 150,00 5 jaar extra garantie afgekocht. dus de eerste 10 jaar hebben we geen enkele kosten aan de ketel. en daarna zien we wel weer.
Je moet eigenlijk niet gaan leasen! Dan betaal je echt zoveel extra voor je ketel. En mocht je toch je huis eerder willen verkopen dan zitten de kopers echt niet te wachten op leasecontract! Je kunt ook gewoon een onderhoudscontract afsluiten. Dat hebben wij ook, wij betalen 10 euro per maand maar dan komen ze ook meteen bij een eventuele storing. Je hoeft dan geen kosten meer te betalen, ook geen eventuele materiaal kosten!! Daarbij komen ze 1 keer per jaar voor een onderhoudsbeurt. Dus ik zou zeggen kijk of dat mogelijk is bij jou en dan heb je precies dezelfde service als bij een lease ketel alleen scheelt het je duizenden euro's! groetjes
Als wij ons huis gaan verkopen kun je de ketel ook in 1x betalen als de kopers de leas niet willen overnemen (min aftrek wat je al hebt betaald en de rente is trouwens aftrekbaar van de belasting). Verder zit onderhoud en onderdelen ook in de leaseprijs. Per maand betaalde wij 9 euro nog wat voor een onderhoudscontract dat zit er nu bij in. Verder bepaal je zelf welke ketel je wilt hebben hoor... kopen is natuurlijk altijd beter maar ja bij mij gaat altijd alles stuk nadat de garantie is afgelopen..
oh dat klinkt goed, dat je toch nog in 1 keer kan aflossen. Waar leasen jullie bij als ik vragen mag?
Wij hebben dit ook. Wij hebben ook een regendouche en we wilden tegelijk kunnen douchen en in bad kunnen zonder dat er veel drukverlies was. Wij hebben toen een goede ketel uitgezocht en daar het leasecontract op aangepast. Het voordeel van een leasecontract vind ik dat je van de tevoren weet waar je aan toe bent. Je bepaald een vast bedrag per maand (waarvan een deel aftrekbaar is van de belasting) en daar zit alles is. Ze komen 1 keer per jaar de ketel checken en als hij stuk is dan komen ze langs en vervangen eventuele onderdelen gratis. Ik hoef me dus geen zorgen mee te maken over duur onderhoud. Het zal duurder zijn dan kopen, maar daarvoor heb ik wel meer gemak en ik hoef het hoge bedrag van de ketel niet in 1 keer neer te leggen. Als het contract afloopt nemen we gewoon weer een nieuwe ketel.
Mijn oom is werkt met ketels, en hij geeft altijd aan: Leasen is duur en je hebt vaak een ketel van mindere kwaliteit, of alsnog duur in gebruik. Een nieuwe ketel is vaak goedkoper en je kan erbij een onderhoudscontract afsluiten. Dan weet je ook van te voren waar je aantoe bent. Hij werkt trouwens met Nefit ketels.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat 'ie doet, maar dat je als je een ketel gaat leasen, een mindere ketel krijgt, is mijns inziens niet correct! Wij leasen ook en wij hebben gelukkig een prima supergoede c.v.-ketel (of zouden wij het dan zo goed getroffen hebben ) waar wij erg blij mee zijn. Bovendien werk ik zelf op een makelaarskantoor en kopers maken vrijwel nooit problemen over een leaseketel hoor. Dalt valt dus ook al reuzemee. Wat wel waar is, is dat je met een leaseketel duurder uit bent dan dat je gewoon eentje koopt. Maar voor de rest zitten alle kosten erbij in, dus als er iets kapot gaat ofzo, hoef je er niet voor te betalen. En dat heb je met een koopketel dus weer wel. Ik vind leasen een prima oplossing, vooral als je het geld niet voorhanden hebt om een goede ketel te kopen!