Wie legt me dit uit? Wil aankomende cycles beginnen.. Heb nu bruin verlies, nog geen rood gespot, maar verwacht dat dit vannacht of morgen door gaat zetten. Hoe werkt het tempen? Elke ochtend, zelfde tijd en in rust tempen las ik al.... En verder? Alvast bedankt iniedergeval
Zoals je al zegt: *Thermometer (rectaal is het betrouwbaarst) op nachtkastje leggen *Zodra je wekker gaat eerst meten voor je je bed uitstapt. Het liefst elke dag zelfde tijd. Als t niet anders kan iig altijd voor je je bed uitstapt (ook niet eerst naar de wc gaan dus) *Temp bijhouden, bijv in fertility friend of weet ik t. (FF heeft ook een app voor je telefoon) Eventueel kun je bij FF ook ovulatietesten, slijm en heel veel andere dingen bijhouden
Nou dat was het eigenlijk al hahahaha. Je kunt je temp bijhouden in een grafiek. De meeste meiden hier gebruiken Fertility Friend. Is een engelse site, maar zo makkelijk dat je geen engels hoeft te kunnen. Deze berekend vanzelf je eisprong als die hem herkent dus lekker makkelijk. Heb je nog vragen, gewoon stellen meid, we zijn allemaal een keer begonnen. Oh ja en de meter in je bips.....
oeh das een goeie!!! Inderdaad niet 2 of 3 keer ofzo om te kijken wat je temp doet, gewoon 1 keer. Je temp is betrouwbaar vanaf het moment dat je 3 uur vast hebt geslapen.
Aaaaah thanks dames!! Tsja, groentje he Ik ga eens even kijken naar zo'n grafiekje! Klopt het dat je temp daalt wanneer je ovulatie nadert?
Je temp zal voor je eisprong relatief laag zijn. Dan kun je nog een dip erbij krijgen, maar het kan ook zijn dat "gewoon" je temp opeens begint te stijgen. Als je temp 3 dagen hoger is dan de temp voor je ei dan zet FF (als voorbeeld) je kruis op je eisprong dag. Dit komt door het hormoon progesteron. Dat komt vrij vanaf de eisprong. Mocht je ongesteld worden zal je temp weer zakken op het eind van je cyclus. Dit kan op nod zijn, maar ook 1 dag erna ofzo, maar zakken zal die zeker. Mocht je zwanger zijn zal je temp hoger blijven. Tempen is eigenlijk echt bedoeld om je cyclus te leren kennen. Je kunt pas achteraf echt zien of je ei is geweest namelijk, maar hoe langer je het doet hoe meer je leert herkennen van jezelf. Je kunt je grafiekje in je handtekening plaatsen zodat de dames hier met e mee kunnen kijken en denken. Je bent welkom om te kletsen in het "algemene temperatuurkaartjes" gedeelte meis. We helpen je graag en buiten dat is het gezellig. Geen verplichting natuurlijk maar gewoon een uitnodiging.
*breekt even in* dames ik heb een vraagje ivm FF Ik heb één dag aangegeven dat ik niet goed geslapen had, dit gaf een open bolletje... helaas zijn de twee volgende temps ook een open bolletje geworden maar daar geef ik helemaal niet aan dat ik niet goed geslapen heb of iets dergelijks?! iemand een idee wat het kan zijn? thanks meiden !
Kijk eens even bij "specific" of daar toevallig het vakje "sleep deprived" staat aangevinkt. Bij mij staan er 2 dingen altijd standaard aangevinkt, slaat nergens op, maar is nu eenmaal zo. Of anders of het tijdstip van invullen wel klopt.
ok het tijdstip was op één of andere manier veranderd nu aangepast en weer volle bolletjes !! thanks Es !!