Zou dit dan het vruchtzakje zijn geweest? Miskraam compleet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MevrouwH, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Goedenavond allemaal,

    Vanavond ben ik na dagen af en aan bloeden en na een pil mifegyne waarschijnlijk ineens al het weefsel verloren. Morgen zou ik met cytotec starten maar dat is gelukkig dus niet meer nodig waarschijnlijk.

    Ik zou vandaag tussen de 9 en 10 weken zijn en kindje is niet verder gegroeid dan 7 weken. Gisteren nog een echo gehad bij de gyn en te zien dat de vruchtzak 2 cm was. Volgens mij ben ik de vruchtzak verloren met placenta eraan en eromheen gevouwen zeg maar.in totaal een cm of 8 lang. Vruchtzak is een geleiachtig zacht bolletje van een cm of 2, het is alleen niet doorzichtig maar lijkt wel alsof het met bloed gevuld is. Kan er niet doorheen kijken. Ik hoor overal dat het doorzichtig zou moeten zijn maar het kindje leefde al een geruime tijd niet meer dus en lijkt het me niet vreemd als dat er anders uitziet toch?

    Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Bij nader inzien lijkt het alsof het vruchtzakje bedekt is met placentaweefsel, denk daarom dat je er niet doorheen kunt kijken.
     
  3. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Allereerst heel veel sterkte!

    Ik heb bij mijn 6 miskramen nog nooit een doorzichtig vruchtzakje gezien. Het waren altijd 2 vleesachtige dingen, de placenta en de vruchtzak. Volgens mij is de vruchtzak alleen doorzichtig als er nog vruchtwater in zit, bij mij was hij blijkbaar al leeg voor hij eruit kwam en ziet het er dus vlezig uit.

    Zachte geleiachtige dingen zijn stolsels, daar verlies je er vaak meerdere van.
     
  4. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Het zijn geen stolsels. Dat weet ik zeker. Dat zijn inderdaad gladde donkere geleiachtige dingen. Stolsels heb ik heel weinig gehad, echt alleen kleintjes, geen grote. Dit is een ovaal bolletje wat een klein beetje stuk was en een soort lichtroze vloeistof uit kwam. Hij was verder niet gescheurd of open gegaan. Het zakje was ook al kleiner aan worden en niet meer rond. Het is ook bedekt met weefsel en het voelt zacht aan. Alsof er vloeistof in zit als je erop drukt. Daaraan vast aan de onderkant zit een soort buis en daar aan vast de placenta.

    Ik heb in eerste instantie heel voorzichtig geprobeerd om het een te verwijderen vlies was om de vruchtzak. Je ziet weleens vaker dat er echt een mooie helder gevulde blaas is met een kindje erin. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou willen zien maar blijkbaar dus toch wel. Het lukte niet en de zak is erg donker. Het was al een tijd geen vitale zwangerschap meer. Ik heb het zo gelaten. Ik ga het verder niet openmaken oid, dat gaat me te ver. Ik denk niet dat er meer een kindje in is te herkennen en dat laat ik het toch liever zo.
    Ook al zagen we dinsdag nog wel een vruchtje erin.

    Wat erg 6 miskramen. Allemachtig
    Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Ik zie dat je tussen je miskramen nog een gezond kindje hebt gekregen. Hoe is het nu met je?
     
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Dan zal het idd het vruchtzakje zijn gevuld met bloed. En de buis aan de onderkant de navelstreng.
    Ik zou het verder ook niet open maken, je vindt vaak niet wat je zoekt.
    Heb zelf eigenlijk maar 1 keer het kindje gezien, die had de grootte van 10 weken en kwam apart van de rest. Zat dus niet meer in de vruchtzak. Verder heb ik nooit het kindje echt gezien.

    Heb je binnenkort een controle om te kijken of je alles kwijt bent?
    Hopelijk kan je snel weer verder!

    Met met mij gaat het goed, ik kan elk moment gaan bevallen van de 2e, dus hoop daarna alle ellende achter ons te kunnen laten en het een plekje te geven.
     
  6. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113

    Wat fijn dat je nu weer zwanger bent maar kan wel me wel voorstellen dat het niet echt een zorgeloze Zwangerschap was na zoveel miskramen of viel dat mee?
    As dinsdag had ik al een belafspraak staan en die kan blijven staan. Dan zal ik daarna wel voor een echo moeten komen. Ik heb wel sinds gisteravond af en toe het idee alsof er nog iets zit in de vagina. Soort gevoel alsof je tampon niet ver genoeg zit. Alleen heb ik geen pijn en bloed minimaal dus denk niet dat er iets vast zit of geblokkeerd is aangezien ik nog wel baarmoederslijmvlies verlies. En iets vast in de baarmoedermond oid is volgens mij pijnlijk en bloederig. Herken jij hier iets van?
     
  7. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik herken dat gevoel eigenlijk niet. Bloed je wel ongeveer zoals na je menstruatie? Je kan de gyn vandaag altijd nog even bellen om te overleggen.

    En nee, mijn zwangerschappen zijn niet echt zorgeloos na die miskramen. Zeker niet de 1e doorgaande. Heb wel medicijnen gebruikt bij deze 2 goede zwangerschappen, dat gaf nu wel wat meer vertrouwen dat het ook goed kan blijven gaan.
     

Deel Deze Pagina