Kinderwagenzitje en autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunshine88, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me af vanaf wanneer ik mijn kleine meid in haar kinderwagenzitje kan laten zitten want ze zit nu vaak in de maxi cosi omdat we eigenlijk altijd met de auto weg zijn.

Het zitje van de kinderwagen heeft 3 standen ligstand, beetje zittend naar achter en helemaal rechtop zittend. Ze is bijna 7 maanden maar is het niet te belastend voor haar rugje om een paar uur te blijven zitten en ze lijkt nog zo klein om te zitten in dat zitje terwijl ze een flinke meid is.

En vanaf wanneer kan ze in een gewone autostoel gaan zitten want ik vind die maxi cosi zo irritant!

Alvast bedankt!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Autostoel wanneer de oren van je kindje bovenuit gaan steken, en anders vanaf 9 kilo op zijn vroegst met 9 maanden.

In de wandelwagen hadden wij ons zoontje met 5 maanden in de zit (maar niet in de meest rechte stand, alleen liggend en heel soms een paar minuutjes op de 'lounge' stand) omdat hij alles bij elkaar brulde in de wagenbak (hij zag niets meer).

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje zit ook in de buggy inzet sinds hij ongv 5 maanden oud is.
    Eerst alleen in de ligstand, en sinds hij 6 / 6,5 maand is vaak in de zitstand (half zit)
    Hij vind het helemaal geweldig..!

Hij is nu bijna 9 maandjes, 8 kg en zit nog wel in de maxi cosi.
    Hij is ook niet zo heel groot en past er nog makkelijk in.
    Wel vind ik hem ook super irritant in de auto enzo.

Heb wel al geprobeerd om het in het volgende stoeltje te doen.
    Maar daar moeten ze zó rechtop in zitten, vind ik nog niks.
    Dus even weer terug naar zolder...;)

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier in de wandelwagen sinds een maand of 6. In het begin kleine stukjes en vaak in lig omdat hij nog niet zelfstandig kon zitten.

In de autostoel zit hij pas sinds 2 wkn. Net voor zijn 1e verjaardag. Maxi cosi is een onding ja maar wel de veiligste manier van vervoeren. Hij paste op zich nog wel in de mc maar hij was 9 van de 10 keer erg onrustig tijdens het auto rijden omdat hij niks kon zien.

5. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het nu beter om mijn dochtertje nu in het zitje te zetten op ligstand of op de 2e stand 'lounge stand' alhoewel ik die ook best zittend vind.

Vanaf wanneer kan je kindje eigenlijk zelfstandig zitten?

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wij zitten ook met het dilemma. ik lees even mee.
    ons manneke is bijna te groot maar nog lang geen 9 maanden en denk ook nog geen 9kilo denk ik.

7. adi

adi Niet meer actief

Het is eigenlijk hetzelfe als met kruipen, lopen enz. Een baby KAN pas zelfstandig zitten, op het moment dat de baby dat zelfstandig doet.

Dus vanuit een ligstand zich optrekt en gaat zitten. Al het andere is forceren tot zitten en wordt echt afgeraden. (wederom net zoals bij alle andere motorische ontwikkel-stadia)

8. adi

adi Niet meer actief

Oh, en de autostoel gaat nog verder dan alleen de vraag of het nou goed is om een baby in de zitstand te zetten of niet.

Maxicosi is de meest veilige vervoersmiddel omdat die achteruit staat in de auto. De nek van de baby wordt op die manier niet belast bij het remmen, rijden over de drempels enz.
    In een stoel die vooruit kijkt gebeurt dit wel. De rug en de nek moeten dan best veel verdragen, en bij het hard remmen schiet het hoofd naar voren.
    Ik zou alleen om die reden een baby nooit vóór 9 maanden in de stoel nr 2 zetten. Tenzij het kind echt over de 13 kilo weegt, of als het hoofd helemaal bovenuit komt uit de MC.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden in wandelwageninzet omdat ze zich optrok in de kinderwagen en ik bang was dat ze er overheen zou duikelen.
    Maxicosi hier alleen gebruikt als autostoel en niet als vervoermiddel.
    Met bijna 1 jaar ging ze hier naar een autostoel.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn met 6 a 6,5 maand over gegaan naar de wandelwagenzitting. Jammer genoeg hadden we een erg kleine reiswieg en paste het niet meer, anders hadden we haar nog lekker laten liggen. De maxicosi zijn we geloof ik met bijna 11 maanden uit gegaan. Toen zat haar hoofdje toch wel richting de rand en ik wilde het niet er bovenuit laten komen. (hoewel ze zeggen dat dat mag, maar het gaf mij geen veilig gevoel)

De wandelwagen hebben we eerst helemaal plat gebruikt en al vrij snel in de loungestand. Ik denk pas met een maand of 10 helemaal rechtop.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier met 6 maanden over gegaan naar de wandelwagen inzet in ligstand dan..

en met 9 maanden naar een andere autostoel. jay was toen geen 9 kilo maar wel al heel lang.

12. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik haar dan het beste helemaal plat leggen in het wandelwagen zitje?

13. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier mijn lange meid met ongeveer 5.5 maand in de wandelinzet. Eerst gewoon in de Lig/Loungestand.
    Nu doe ik hem gewoon helemaal rechtop, maar ze kan al zelfstandig gaan zitten (vanaf 6.5 maand) en gaat ook al zeker 2 maand mee in t fietsstoeltje!

Wel nog de Maxicosi, maar deze week toch maar de autostoel van zolder halen. Wordt toch wel krap..

Deel Deze Pagina