Marin heeft dus vorig weekend in het ziekenhuis gelegen. Ze heeft gehuild van vrijdag 23.00 tot zaterdag 13.00! Echt vreselijk. Bleek dat ze oorontsteking had, antibiotica en zetpillen. Maandag is ze weer mee gegaan naar huis. Maar ze zit nog steeds aan de zetpillen. Vandaag moest ik stoppen met de antibiotica...Dus ik dacht laat mij ook maar stoppen dan met de zetpillen.... Maar 16.00 was het weer drama!!!! Dus toch maar weer zetpil gegeven en HA gebeld. Die zei da het nog een beetje rood was maar hij vind het vreemd dat ze daar nog zo'n last van kon hebben. Als het vant weekend nog zo was moest ze nogmaals weer beoordeeld worden. Maar de zetpil hoort dus 8 uren te werken, maar zonet werd ze huilend wakker.Krijsen! Heb bij dr gezeten en liedjes gezongen maar het krijsen bleef!!! Ze zit nu bij me, en is gelukkgi weer wat rustig, maar ik ben bang dat het zo gaat als vorige week vrijdag. Mocht het zo weer aangaan , zouden jullie dan naar de eerste hulp gaan? Want ik ben het zo langzaam aan helemaaaaal zat!Ze zit al zolang met problemen! En ik denk dat het de slokdarm is..... Dinsdag moet ik naar de KA , maar ik kan haar niet tot dinsdag op de zetpillen houden! Moest nu ook stoppen van de HA en dan haar maar laten schreeuwen Nou ja uit eindelijk mocht ik haar dan nu 120 overdag geven en voor de nacht 240/ Ze krijgt nu 3 x 240., de arts die mij dinsdag belde voor uitslag mex. griep (negatief) zei dat ik het moest afbouwen...
Waarom ga je niet gewoon naar de huisartsenpost? Dat is gangbaarder dan de 1e hulp; mag je toch niet zomaar heen. ZOu haar wel nog snel laten nakijken door een dokter inderdaad.
Ik zou ook de dokterspost bellen! In principe ga je daar eerst naartoe en dan pas naar de eerste hulp inderdaad... Maar als ze zo huilt en blijft huilen, zou ik toch echt willen dat ze haar grondig onderzoeken! Succes en sterkte!
Huisartsenpost is toch hetzelfde als een vervangende huisarts? Daar ben ik vanmiddag geweest, en die vertelde mij dat ze geen para meer mocht en dat ik haar maar moest laten schreeuwen dan. Zat niets anders op, en als het vant weekend niet over was moest ik maar weer laten beoordelen.
@ femke: ZO denk ik dus ook altijd, daar mag je niet zomaar heen. Maar hoor toch wel om mij heen en op het forum dat je er dan toch echt wel heen kunt gaan.En dat ze je misschien dat eens serieus nemen!
Als ze weer zo gaat huilen en jij het niet aan kan gewoon gaan hoor. Heeft mijn moeder ook gedaan met mij vroeger omdat ik 24u per dag huilde. Ze heeft daar toen gezegd dat ze er niet meer tegen kon en ze mij anders wat aan zou doen en dat wilde ze natuurlijk niet. Pas toen zijn artsen gaan onderzoeken bij me! Dus als ze weer zo huilt, en je voelt dat je het niet aan kunt gewoon gaan! Ook voor je dochter lijkt me dat beter. Ik had trouwens ook iets met mijn slokdarm, die was door antibiotica en zooi verbrand... Succes meis, geloof dat het enorm zwaar moet zijn voor je!
huisartsenpost is een post waar huisartsen aan het werk zijn buiten kantoortijden, weekenden en feestdagen. Ik zou daar zeker even heen bellen op internet kan je wel een telefoonnummer vinden, je krijgt dan eerst een assistente aan de telefoon die je het eea zal vragen en aan de hand daarvan maken ze een beoordeling. Je kan er ook naar toe zonder te bellen maar dat is niet de gangbare weg, volgens mij kan je wel zonder afspraak naar de eerste hulp je zal dan eerst contact hebben met een verpleegkundige (triage) om de ernst van de klacht in te schatten aan de hand daarvan weet je ook hoe lang je moet wachten. Gewoon naar de huisartsenpost bellen, daar zijn ze voor! Sterkte en beterschap voor Marin!
als je kind het uitgilt van de pijn zou ik niet eens twijfelen, zeker als moeder zijnde weet je meteen wanneer het menens is toch?
2,5jr geleden was ons 1e zoontje een week of 5....en hij spuugde erg veel, verslikte zich ook vaak. 1x verslikte hij zich zo erg, dat we in de auto zijn gesprongenen naar de ehbo zijn gegaan... denk je echt dat ze je zullen wegsturen? echt niet hoor... dus als jij met je handen in je haar zit, gewoon naar ehbo gaan.... tuurlijk kan je ook 24-u p dag bij de huisartspost terecht...maar ja, dan moet je eerst weer bellen en smeken.... ze zullen je echt niet wegsturen...en een paar tranen doen altijd wonderen... ps..doordat wij naar de ehbo zijn gereden, is ons zoontje opgenomen en daar kwamen ze erachter dat hij een pylorushypertrofie had...moest geopereerd worden...sindsdien nooit meer gespuugd... ik wil niet weten hoelang we anders nog hadden zitten tobben, gezien de ha en cb ons totaal niet serieus nam.... geluk bij een ongeluk dus...
Ik zou met dit verhaal meteen naar de huisartsenpost gaan. Even bellen, je verhaal doen en zeggen dat je zo niet de nacht in wilt. Een huisarts die zegt dat je een baby van 6 maanden die net oorontsteking heeft gehad, moet laten huilen is geen huisarts, sorry hoor, wat een suffe en vooral domme opmerking. Een baby huilt weleens om niks, maar krijst echt geen uren achter elkaar. Ik zou dus naar de huisartsenpost gaan, dat is gewoon een vervangend huisarts. Succes en laat even weten hoe het is gegaan!
Tuurlijk sturen ze je niet weg, maar smeken vind ik ook een beetje overdreven, hier iig nog nooit gehad helemaal niet als het om een baby gaat heb zelf ook al een paar x erheen gebeld en ik kon gelijk terecht! (ga zelf bij een huisartsenpost werken dus weet een heel klein beetje waar ik het over heb) Goed weer verder ontopic.. Weet je al wat je gaat doen?
Helemaal mee eens! Succes! En trouwens als je het echt niet vertrouwt, bij de eerste hulp mogen ze mensen niet wegsturen! Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze boos op je worden omdat je je eerst had moeten melden bij de huisartsenpost! Dat vertelde mijn kinderarts!
Ze is op het moment even rustig! Maar ben benieuwd voor hoelang, zolang ze wat te troosten is zal ik zeker niet naar de eerste hulp vliegen hoor! Maar als het zo gaat als afgelopen weekend! Aan 1 stuk door gekrijst van vrijdag avond tot zaterdag ochtend! Maar goed toen had ik de jiuste zetpillen ook niet. Toen ze die kreeg was het ineens weer een vrolijk meisje! En zo is het nu nog! Zolang ze de zetpillen krijgt valt het mee! Maar ik dacht dus zonet van ojee het gaat dwars door de zetpillen heen! Want die heeft ze 4 uur gehad en die moet 8 uren werken. DUs 12 uur mag ze pas weer 1! Maar ja hoelang moet ik nog doorgaan met die zetpillen? Toch niet normaal? Maar als ik ze niet geef dan weet ik zeker dat ze de hele dagen gaat krijsen! Wij hebben dus een vervangende huisarts, geen huisartsen post. En daar ben ik vanmiddag dus geweest. Ik vertelde dus dat ze 16.00 zetpil had gehad omdat het weer aan ging. Nou dat mocht niet , want ze werd zo overgedoseerd (begrijp ik).Maar ik zei wat moet ik dan??Want ze krijst dan! Nou ja was niet anders dan moest ik haar maar gewoon laten krijsen totdat het avond was en dan voor de nacht een zetpil!! Nou sorry hoor laat mezelf toch ook niet met pijn rond lopen!
@marjolein: dat is dan weer een geruststelling dat ze je niet weg mogen sturen! Ik ben dus altijd voorzichtig met die dingen.... Ik denk dat dat ik me aanstel.. Maar ik heb zo vaak van mensen te horen gekregen ''waarom ga je niet naar de eerste hulp''>
Nee je hebt helemaal gelijk! Als ze echt krijst van de pijn... Dat is echt zielig! ik begrijp die vervangende huisarts dan toch echt niet... Maar als het inderdaad weer heel erg wordt, zou ik denk ik ook naar de eerste hulp gaan! Tja ik ben ook altijd wel een beetje bang dat ze me een aansteller vinden of wat dan ook... Nadat ik ons eerste kindje verloren was en daarna weer zwanger werd zat ik echt bijna wekelijks in het ziekenhuis... Ik heb toen geleerd me er niks meer van aan te trekken wat anderen erover denken. Wat ik belangrijk vind is dat je beter een keer te vaak kan gaan dan te weinig...
als het voor jou niet goed voelt zou ik gewoon heen gaan.. Dan heb je een andere arts en misschien denkt die wel aan heel wat anders. ik hoop voor je dAT t snel beter gaat.
Misschien is die oorontsteking niet weg. Wij kregen bij de oorontsteking van ons ukkie buprofen voorgeschreven, dat helpt een stuk beter tegen de pijn in dit geval. Werkte echt geweldig, vergeleken bij para. Koorts was binnen no time verdwenen en ze had geen pijn. We mochten het 4 dg lang 3x per dag geven geloof ik (wel op recept hoor). kHoop voor je dat het rustig blijft nu...
@debbie: ze krijgt het al sinds zaterdag ochtend..EN antibiotica! Dus je zou zeggen dat de pijn nou toch afgezakt moet zijn!? De zetpillen werkten perfect!Binnen 10 minuten een vrolijk meisje. Maar ze had de zetpil van 16.00 ook weer gedeeltelijk uitgepoept vertelde mijn schoonmoeder zonet! Dus misschien daarom dat ze nou weer eerder pijn krijgt. Ik heb dr in slaap gekregen! Maar houd mijn hart vast! @marjolein: Wat erg dat je je kleintje hebt verloren! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je daardoor extra bang bent! Maar ook veel feller bent geworden! Toch fijn dat ze je serieus namen! Wij zijn nog nooit serieus genomen!! Ja door de dietiste! Die wil ook dat het word uitgezocht!Want ook zij kan zo niet verder met ons! We kunnen nergens mee starten (bijvoeding) want het is altijd onrust....Dat moet eerst maar eens over zijn.. Tsja maandag 7 maanden verder! Ik heb het helemaal gehad!
Wanneer ga ik naar de Spoedeisende (EHBO) of liever naar de huisartsenpost? Wanneer ik denk dat mijn kind zo'n pijn heeft dat er iets aan MOET geboren of natuurlijk wanneer ik denk dat mijn kind in gevaar is. In jouw geval zou ik dus wel gaan maar dan wel naar de huisartsenpost. Het is tenslotte niet levensbedreigend.