Borstvoeding en 's avonds werken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door RAppel, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu een maand en krijgt volledige borstvoeding.
    Na een paar probleempjes (overproductie) lijkt het nu goed te lopen.

Maar vanaf december moet ik terug gaan werken en daar maak ik me een beetje zorgen om.
    Ik zou 's avonds werken, van 19 uur tot 22 uur. Nu is het zo dat m'n dochter 's avonds bjna om het halfuur drinkt. Clusteren dus.
    Maar als ik ga werken, is dat natuurlijk niet mogelijk, en ik heb ook niet de mogelijkheid om te kolven.

Gaat mijn meisje hier geen last van hebben? En zal dit mijn productie niet doen kelderen?
    Ik ben van huis van 18.30 tot 22.30, dus zal ook zonder clusteren een voeding missen.

Heeft er iemand tips? Is het mogelijk om borstvoeding te combineren met een job in de avonduren? Of zoek ik beter een job overdag? (die job in de avonduren zou ook een nieuwe job zijn, heb nog geen contract getekend, dus zit nog niet vast)

RAppel

2. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Mijn ervaring is dat mijn dochter vooral de eerste weken heeft geclusterd. Dat werd steeds minder.
    ook kregen wij steeds meer ritme,zelfs zo dat ze rond de 3 maanden om 19.30 u in bed lag en doorsliep...
    er kunnen nog wel momenten voorkomen dat ze wil clusteren/regelen, dat zal ze dan inhalen op de momenten dat je thuis bent.

Je zou thuis kunnen kolven (bijv. s'ochtends) en dan de gekolfde melk laten geven door diegene die thuis is met haar.
    in principe is vier uur goed te overbruggen.

3. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik ben inderdaad vanplan om 's ochtends 1 borst te kolven (ze drinkt 's ochtends maar 1 borst) zodat m'n man haar kan voeden.
    Maar als mijn kindje ook zou gaan doorslapen vanaf 19.30 of 20 uur(zoals mn oudste deed) dan kan ik haar laatste voeding niet geven. Dus dan zou ik kunnen voeden om 18 uur, mn man een flesje geven om 19.30 ongeveer en wat dan? Als ik thuis kom haar wakker maken of kolven?

4. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ik doe nog een droomvoeding,voordat ik ga slapen.
    Heeft zij een extra'tje voor de nacht en hoef ik niet te kolven (slaap toch liever met 'lege' borsten)

En..Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

5. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Oke, dan zou ik dat inderdaad kunnen doen.

Bedankt, het contract is nog niet getekend, vooral omdat ik dus eigenlijk zeker wou zijn dat het te combineren valt met m'n gezin en de borstvoeding, maar ze zeiden dat ik normaal gezien mocht beginnen.

6. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Ik werk ook in de avond onder andere, wij hebben daarom ervoor gekozen om de bedtijd voorlopig nog laat te houden. Ik ben rond 22u thuis en dan begint ook ons avondritueel. Hij ligt dan rond 22.30u ongeveer in bed. Ik vind het een voordeel dat ik hierdoor in de ochtend juist wat tijd over heb. Dus clusteren gebeurt hier voornamelijk in de ochtend als hij het nog doet in elk geval. In de namiddag ben ik vaak ook weer werken en rond het avondeten ben ik weer thuis.

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Waarschijnlijk haalt je dochter het wel op een ander moment in. Als je thuis bent gewoon op verzoek blijven voeden. Bovendien heb je tot je kind 9 maanden is recht om een kwart van je werktijd te kolven. Dus je zou ook nog één keer kunnen kolven onder werktijd. Moet je wel even melden van tevoren.

Deel Deze Pagina