Ik heb mijn zoontje af en toe in de draagzak (van Baby Bjorn), nu nog steeds met zijn gezicht naar mij toe. Ik vroeg mij af wanneer hij met zijn gezicht van mij af kan zitten, dus met zijn rug tegen mij aan. Het lijkt me voor hem een stuk leuker want dan kan hij wat meer zien.
Ik doe het nu al, maar dan hou ik wel mijn hand bij (op) haar hoofdje zodat die niet heen en weer wiebelt. Ze vind het prachtig hoor.. haha en die oogjes blijven nu teminste open, want als ik haar met haar gezicht naar mij toe draai is het enkel slapen en nog eens slapen. Ze is trouwens nu 2 maandjes oud.
Op zich wordt het sowieso afgeraden hoor om een baby met het gezicht naar voren te dragen. Een baby wordt zo heel erg blootgesteld aan allerlei prikkels en kan zich daar niet van afschermen. Als ze naar je toe kijken, dan kunnen ze met hun hoofd opzij best wat zien en eventueel kunnen ze zich ervoor afsluiten als het ze teveel wordt. En zeker een baby die nog niet eens zijn hoofd rechtop kan houden, kun je beter naar je toe laten kijken. Dan wordt dat hoofdje ook wat er beter gesteund door de achterkant van de BB.