echo met 5weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Senna, 9 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hoi ik heb afgelopen maandag een echo gehad om te kijken hoelang ik al zwanger ben.
    Op het verwijsbriefje stondt vaginale echo maar toen ik daar kwam zei ze, ik ga eerst kijken of ik het zo zie zitten. (alleen maar beter natuurlijk ;) )

    ze zag een vruchtzakje en aan de afmetingen daarvan ging ze ervan uit dat ik 5 weken en vijf dagen was. maar ze zag alleen nog maar een vruchtzakje, is dat normaal met 5 weken? misschien stomme vragen hoor, maar ik weet het dus echt niet. de 23e heb ik weer een echo dan ben ik 8 weken, wat kan ik dan verwachten??

    Ik zal onder behandeling van een gynacoloog komen te staan, (ivm medicijngebruik) moet ik dan ook nog naar een vroedvrouw?

    Bedankt alvast!!
     
  2. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    Belgiƫ
    Dacht het wel !!! Ik had een echo op 6 weken
    en toen zag ik een sneeuwvlokje (zo noemde ik xanthe) in een vruchtzakje... dus is volgens mij wel normaal hoor.... je ziet zo pril ih begin nog niet
    zoveel ! .. Veel succes !
     
  3. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Hoi Senna,

    Ja hoor, dat is normaal. Volgens mij kunnen ze de hartslag pas zien vanaf week 7 a 8 tijdens de zwangerschap.

    Toen ik 8 weken zwanger was hebben ze bij mij zelfs nog een inwendige echo gedaan omdat ze het uitwendig niet kon zien.

    Groetjes en geniet van je zwangerschap.

    Doortje D.
     

Deel Deze Pagina