Zou dit het begin zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolanda, 28 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lieve Jolanda, ik heb er gewoon geen woorden voor... ik vind het zo ontzettend lullig voor je...
    Heel veel sterkte, en als je erover wilt praten doe dat vooral.
    Je mag me ook wel toevoegen aan je MSN contactpersonen als je het fijn vindt om op een wat persoonlijker niveau erover te praten. Mijn MSNM gegevens staan onderaan mijn bericht.

    Knuf, Wendy
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Iedereen bedankt voor jullie medeleven erg lief!

    Het gaat goed met me hoor.
    Ik heb me erbij neergelegt.
    Het enige was dat ik me gistermiddag knap rot voelde, maar eigenlijk meer omdat het zo'n pijn deed en dat had ik niet verwacht.
    Ik had graag van te voren geweten hoe zoiets verloopt.
    Anders had ik gister morgen niet tevroeg gejuigt, dat alles eruit was.

    Maar nu ben ik er klaar mee.
    Ik had het vruchtje en vlies bewaard, zodat mijn vriend ermee kon doen wat hij wilde, als hij het wou zien dan was dat in ieder geval mogelijk.
    En hij wou het wel zien, en daarna was het ook wel klaar eigenlijk.
    We hebben een mooi plekje in de tuin, en daar begraven we het, mooi boompje erop en dan is het goed.
    Dit vruchtje heeft nooit geleefd, het hartje heeft nooit geklopt, het is gewoon gestopt met delen.
    Daarom heb ik hier geen moeite mee, wanneer het hartje gestopt zou zijn dan word het denk ik een heel ander verhaal.
    Plus dat mijn gevoel is , het is beter zo, liever nu dan met een aantal weken.

    Ik heb alles vrij gedetailleerd opgeschreven zoals ik mij voelde en meemaakte.
    Hiermee hoop ik dat iemand anders er misschien ook wat aan heeft.
    Want als je in afwachting bent heb je natuurlijk geen flauw idee wat je te wachten staat.
    Ik ben zo iemand die dat toch wel graag wil weten, daarom hier zo uitgebreid verteld.

    Nu wacht ik op de echo 9 december en dan neem ik Denk ik, een paar weekjes rust,en dan gaan we er weer voor.
    Ik heb zowiezo veel voor mijn kiezen gehad de laatste weken, dus even geen stress rondom menstruaties en clomid pillen en temperaturen is wel even lekker.

    En dat tweede kindje?
    Nou vroeg of laat zou ons ook wel een tweede gegunt worden.

    En tot die tijd ben ik vastbesloten om me niet meer druk te maken elke maand maar gewoon rustig afwachten.
    Dat is toch het beste denk ik.

    Liefs
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik vind je erg dapper, Jo!
    Sterkte met het weer oppakken van de draad van het 'normale' leven. Mocht je toch je hart willen luchten, dan weet je ons wel te vinden (maar dat wist je toch al).

    Knuf, Wendy
     
  4. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Knap dat je zo kunt relativeren. Ik hoop dat jullie beiden snel tot rust komen en dat door die rust een nieuw wondertje mag ontstaan!
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dapper van je!

    Heel veel rust en kracht toegewenst voor de komende weken.

    Pim
     
  6. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Hoi Jolanda Als eerst heel veel sterkte met dit verlies. Het is niet niets omdat je erzo lang mee bezig bent.
    Vind het heel knap dat je er zo over denkt, en hhop voor je dat het jullie snel weer wordt gegunt.
     
  7. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    knap hoor dat je het zo kan relativeren. Hoe gaat het nu met je???

    dikke knuffel van hieruit...
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik lees nu pas je verhaal, heel veel sterkte toegewenst, jolanda!
     
  9. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Jolanda,

    Goh meid, ik vind het echt superrot en akelig voor je. Mijn gedachten gaan even naar je uit en ik wil je echt sterkte wensen.

    Veel liefs,
    Anouk.
     
  10. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    Hoi Jolanda,
    ik zit netje verhaal te lezen en voel de rillingen over me heen lopen.Ik vind het zo naar voor jullie.
    Veel sterkte samen.
    groetjes janine
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    lief van jullie allemaal hoor!
    Tja nou ik ben vanavond weer begonnen met vloeien, afgelopen nacht en deze dag had ik helemaal geen bloedverlies meer en nu ineens wel weer.
    Beetje vaag maar het zal er wel bij horen denk ik.

    Hopelijk is vrijdag alles weg en hoef ik er niet ook nog een currettage achter aan.
    Ik heb nu zo langzamerhand mijn portie wel weer gehad.
    Maar goed, even afwachten wat de gyn nu gaat zeggen.
    En dan wil ik kijken of ik door de hormonen die nu nog in mijn lichaam zitten misschien uit mezelf een eisprong ga krijgen en anders toch nog maar weer eens clomid proberen denk ik.
    Ik heb ook homeopatische tabletten daarvoor, maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil.

    We wachten eerst maar vrijdag af.

    Groetjes
     
  12. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    jeetje..... wat een verhaal, je denkt altijd dat t zo vanzelf sprekend is dat er ergens weer een kindje wordt geboren maar helaas dat geldt niet voor iedereen. heel veel sterkte XXXXXX
     
  13. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Pfff... wat vervelend allemaal Jolanda. Hopelijk is een curretage niet nodig. Ik wens je nog veel sterkte de komende tijd en hopelijk is jullie over een tijdje een nieuwe zwangerschap gegund.

    Mriek
     
  14. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zit met tranen in mijn ogen dit te lezen. Heb hetzelfde meegemaakt en het is vreselijk!
    Meis ik wens je ontzettend veel sterkte met dit verlies en als je wil praten dan hoor ik het wel.
    En begraven in de tuin is heel mooi. Hebben wij ook gedaan bij mijn moeder. Elke keer als ik bij haar ben dan ga ik naar hem of haar toe.
    Het is voor ons alweer 3 jaar geleden en er is nu een hele mooie plant gegroeid op het plekje waar hij of zij begraven is. Zo mooi.

    Nogmaals heel veel sterkte!!!
    -xxx-
     
  15. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Sterkte deze week, hopelijk heeft de 'gyn' vrijdag goed nieuws (nou ja... goed... je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik). En misschien een schrale troost als curretage toch nodig mocht zijn: mij is de curretage 100% meegevallen. Van tevoren zag ik er ontzettend tegenop, maar achteraf gezien was dat nog het minst erge van alles.

    De duimen draaien in ieder geval hier!

    Groetjes, Wendy
     
  16. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Kan dat ?

    Dat ik me nu wel weer een beetje zwanger voel?
    Ik plas me ineens weer een ongeluk, echt waar :confused:
    En sinds gisteravond doen mijn borsten ook weer zo'n pijn.
    Ik word hier niet goed van, houd mijn lichaam me nu dan alweer voor de gek????
    Deze verschijnselen waren een aantal dagen voor de miskraam namelijk wel verdwenen.
    pffff ik snap er niks meer van.
    Ja ik ga er wel vanuit dat alles weg is hoor, maar dit maakt me weer onzeker.
    Zo onzeker dat ik moeite heb met wachten tot vrijdag.

    Mijn baas belde net, ik had mij namelijk ziek gemeld,( maar nog niet gezegt dat mijn miskraam al geweest is, omdat ik dus nu ook nog niet weet of alles weg is) en nu moet ik wegens dit alles een zwangerschapsverklaring hebben.
    Hoe krom kan het allemaal zijn zeg.

    Dus maar achter zo'n verklaring aan vrijdag.

    Heeft iemand die terugkerende kwaaltjes ook gehad na een miskraam?
    Dat vraag ik mij af of dat normaal is.

    Liefs,
     
  17. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Jolanda,

    Bij mij is de pijn in de borsten gebleven, ook nu nog. Ik ben er vanuit gegaan dat dat pas over zou zijn als de hele miskraam achter de rug is. De dokter vond het ook niet vreemd. Alle andere kwaaltjes zijn bij mij wel weggebleven.
    Maarja, bij mij is er ook nog een piepkleine kans dat het tóch nog goed is gegaan, dus ik weet het ook niet zeker.

    Mriek
     
  18. muffy

    muffy Lid

    16 okt 2005
    44
    0
    0
    :oops: :oops: Jolanda, ik voel me nu zo dom dat ik het zo op mijn onderwerp geblerd heb, achteraf was ik dus ook bang voor wat als het mis is gegaan. Het spijt me echt enorm.

    Veel sterkte meid, wat kan ik meer zeggen!!!!!!!
     

Deel Deze Pagina