dat ik tóch Camila gelijk heb aangelegd toen ze werd geboren! Borstvoeding geven leek me zo eng vóór en tijdens mijn zwangerschap dat ik er niet eens over durfde te lezen.... Maar binnen een minuut na haar geboorte ging ik over stag en legde ik haar aan. Het is niet makkelijk geweest, vooral niet in het begin. Ik had een kraamhulp die met allerlei fabels kwam en in mijn directe omgeving wordt niet veel borstvoeding gegeven. Door de ongelofelijk heftige krampen in de eerste zes weken dacht ik echt dat mijn melk vergif was.... Toch zette ik door, want ik wist dat het uiteindelijk toch beter was dan kunstvoeding. Camila is niet makkelijk. Als het aan haar ligt dan drinkt ze wel vijftien keer op een dag (nee, geen regeldagen, want zo drinkt ze altijd) en ook al is het zo makkelijk haar aan te leggen, af en toe word ik er hol en dol van . Daarom drinkt ze nu 's nachts en 's ochtends tot een uurtje of twaalf aan de borst en de rest drinkt ze uit een flesje. En wil ze tussen de flesjes door toch stiekem wat meer of wil ze meer dan dat er in het flesje zit dan leg ik haar weer aan. Sowieso buitenshuis drinkt ze altijd live. Het kolven vind ik niet altijd leuk om te doen, maar toch doe ik het. En ik zal het, denk ik, nog wel lang blijven doen, want ze doet het zo fantastisch op mijn melk! Binnenkort is ze zes maanden, dan gaan we beginnen met wat hapjes. Natuurlijk hoop ik dat dat goed zal gaan, maar ik hoop dat mijn melk favoriet blijft! Zo, dit moest ik even kwijt ! Groetjes, Jacq
Heel erg goed. Het is echt genieten geblazen. Wij gaan binnenkort ook beginnen met het geven van hapjes. Ik vind het nu nog een heel abracadabra, maar we zullen er straks vast heel handig in worden. Met jou meisje ook alles goed? Buiten het hele voedingsgebeuren? (hihi, en daarna weer terug ontopic )
Het gaat fantastisch met haar, wat een heerlijk meisje is het! Ik ben zo trots op dat kind! On topic: drinken doet ze over het algemeen goed, alleen totaal geen schema (wat is dat?), ze doet lekker wat ze zelf wil, ze maakt er een potje van. De ene keer de borst, dan de fles in mijn armen, zo drinkt ze 180cc, dan maar 100 (ik moet dus ook regelmatig melk weggooien) en soms wil ze het alleen maar liggend drinken. Errug vermoeiend, hahaha! En door een ander laten geven is helemaal geen optie! Alles is zo vreselijk veel interessanter dan drinken! Toch wel raar, hè, binnenkort aan de hapjes?!? De Babycook heb ik al in huis, receptjes heb ik al in mijn hoofd, maar je sluit weer een periode af!
Leuke reacties, dankje! Echt, ik herken mezelf niet meer terug sinds ik mijn dochter heb. Als ik vroeger over kinderen dacht dan dacht ik aan: flesvoeding, laten huilen, op schema voeden, potjes, eigen kamertje.... En nu? Flesvoeding? Ja, afgekolfde melk en life (en zo lang mogelijk!)! Laten huilen? No way! Op schema voeden? Een kind heeft toch geen horloge?! Eigen kamer? Ja, een eigen kleedkamer, Camila ligt vanaf dag 1 naast ons. Nu dat ze bijna uit haar wieg groeit (nog een centimeter of 3) gaat ze over in een co-sleeper. Morgen bedje halen bij de Ikea en dan verbouwen. Sowieso slaapt ze vanaf dat ze 's morgens wakker wordt naast d'r moeder. Potjes? Ja, in uiterste nood, de Babycook staat al klaar. Lekker alles vers! Hahaha, wat kan een mens veranderen!