Dames, Zouden jullie nu jullie ook bezig zijn om zwanger te worden ook solliciteren op een tijdelijke baan van 1 jaar? Ik heb een vaste baan en ben wat aan het rondkijken voor wat anders en zie een superleuke functie voor de duur van 1 jaar... het kan natuurlijk zijn dat ik in dat jaar zwanger word, maar dat hoeft natuurlijk niet... ik zit in dubio. Wat zouden jullie doen? Groetjes Visjes
Je weet nooit wanneer je zwanger wordt, dus als dat jouw droombaan is zou ik er gewoon voor gaan. Is het niet mogelijk dat die tijdelijke baan weer wordt omgezet in een baan van onbepaalde tijd?
voor gaan inderdaad! en mocht je zwanger worden in dat jaar is daar heus wel een oplossing voor! en je hoeft nie gelijk te stoppen met werken , dus mayb nog grote kans dat je dat jaartje nog kan afmaken ook? liefs
Ik weet niet of ik het zou doen. Wanneer je tijdens dat jaar zwanger raakt zullen ze je na het jaar er misschien wel uitgooien omdat je contract dan toch is afgelopen. ( dit mogen ze geloof ik niet tijdens je zwangerschapsverlof doen.) Bij je vaste baan kunnen ze dat natuurlijk niet doen en ben je na je zwangerschapsverlof nog steeds verzekerd van een baan en dus een inkomen.
Ik sluit me hier bij aan. Tenzij het natuurlijk echt zomaar 1 jaar is en je nu al weet dat het dan toch afgelopen is....ik weet natuurlijk niet wat je plannen zijn als er een kleine is, of je wilt blijven werken of niet.
Thanks voor jullie reacties. Ik zit zelf ook in dubio. Aan de ene kant is zekerheid heel prettig, maar aan de andere kant; waarom zou je geen gokje wagen... ik heb nu vastigheid maar wil eigenlijk wel wat anders. En de arbeidsmarkt werkt ook in gunstige zin mee; er komen steeds meer banen vrij... Ik denk dat ik gewoon reageer en dan zie ik wel! Als ik het word (dat moet eerst nog gebeuren!), kan ik altijd nog beslissen! Zijn er ook mensen met ervaring dat ze zijn overgestapt naar een tijdelijke functie?
Ik had een vaste baan bij een bedrijf maar ben overgegaan naar een andere baan. Heb ik inmiddels vast contract aangeboden gekregen maar ook begonnen om proberen een kleintje te krijgen. Spannend allemaal maar ja mijn klokje tikt nu eenmaal..... Als ik jou was zou ik het gewoon doen. Als het echt je droombaan is dan zal je jezelf echtw el bewijzen en zullen ze je daarin ook kunnen waarderen. Misschien kan je dan na dat jaar blijven of evt parttime in dinest komen als je zwanger bent. Succes met je keuze!
Ik heb nog met mijn dikke buik gesolliciteerd toen ik 5 maanden zwanger was. Ik heb ook nog eens de geluk dat ik na mijn bevalling bij hun mag werken.
Een vriendin van me had een jaarcontract en dat is niet verlengd toen ze zwanger werd. Ik zou het dus niet doen als ik jou was. Ik ben zelf wel aan het zoeken, maar dat komt omdat ik helaas ben weg gereorganiseerd na 10 jaar. Heb dus helaas weinig keus.
das denk ik wel anders. Dan kiezen ze er bewust voor. Maar als je pas zwanger wordt tijdens je contract is het heel onzeker.
euhhmm lastigg... kep zelf ook ff getwijfeld om naar een andere baan te gaan zoeken.. maar kep ut uiteindelijk tog maar niej gedaan...
Visjes, ik ben met precies hetzelfde bezig! En ik doe het wel! Ik heb nu een vaste baan maar vind mijn baan niet leuk meer. Ik heb nu een superbaan gezien, voor een jaar (maar wel een reele optie op verlenging, maar dat weet je natuurlijk nooit). Ik heb mijn brief al de deur uit gedaan! Toen ik mijn huidige baan kreeg, had ik ook eerst een jaarcontract (waar gebeurt het nog dat je meteen een vaste aanstelling krijgt), en ik was meteen zwanger, maar mijn contract werd wel gewoon verlengd hoor na mijn verlof!
Thnx voor jullie reacties...! Ik ga denk ik toch niet solliciteren. Het is ook nog bij een klant van ons, wel een ander filiaal maar toch... ik laat het deze keer voorbij gaan en de volgende keer schrijf ik als het geen klant is... dan kan ik altijd op gesprek gaan als ik wordt uitgenodigd en heb je geen vervelende situaties Maar ik blijf wel verder om me heen kijken!
Ik heb ook een tijdelijk contract voor een jaar en wij proberen zwanger te worden door middel van IVF - ICSI daar weet mijn werkgever vanaf dus ik hoop dat mijn contract gewoon verlengd wordt, ik ga hier niet mijn kans op een kindje voor op zij zetten. ik zou het gewoon doen. Greets Beeb