Hartkloppingen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hai,

Heb er met regelmaat last van, hartkloppingen ( hart gaat ineens heel snel voor mn gevoel zonder overslaan) soms maar een paar x soms 10 minuutjes....heb al een ecg gehad (duurde 2 min ofzo) en dat was goed ( had er op dat moment ook geen last van, Maar dat za allemaal wel goed zijn, anders zien ze dat toch wel lijkt mij).

Maar zat nu te bedenken kan het misschien door de hooikoorts komen?
    Nu al paar x s ochtends na t opstaan last van, het geeft ook een gejaagd gevoel bij m'n rikketik...en het viel me op dat k nu ik zon last van hooikoorts heb, t wat meer heb....

Of is dit gewoon toeval?

Ps; iemand nog het wondermiddel voor hooikoorts? Gebruik al jaren niks meer omdat t allemaal niet hielp toentertijd...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    vraag je HA anders eens om een 24 uurs meting. Dan loop je een dag en een nacht met zo'n kastje. Wanneer je een klopping hebt/voelt dan moet je op een knopje drukken.

Ik heb vanaf oktober 2012 hartkloppingen gehad, zeker 6 maal per uur. Aangegeven bij de HA en deze wilde zo'n 24 uurs meting doen. Net daarvoor zijn we een weekend weggeweest en sindsdien zijn mn klachten aardig verminderd. Cardioloog maakte er verder weinig van, kon wel zien dat er wat onregelmatigheden waren, maar geen "spannende" zaken.
    Bij mij was het grotendeels stress.

3. Hermiena

Hermiena Lid

9 mei 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook met regelmaat periodes last van hartkloppingen. Bij mij heeft dit allemaal met spanning en vermoeidheid te maken (ben ook meerdere malen bij de huisarts geweest). Ik gebruikte rustgevende homeopatische tabletjes, en misschien zat het tussen m'n oren, maar dat hielp wel. Misschien put de hooikoorts je ook uit waardoor je hartkloppingen hebt? Hoop in ieder geval dat je er snel vanaf bent, t is zo verschrikkelijk irritant!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Kon ik vroeger nog tig bakken koffie/thee per dag drinken, tegenwoordig is dat nog maar 1 kop per dag, anders krijg ik er ook last van. Duurde ook even voor ik doorhad dat het daar van kwam, omdat ik daar eerst nooit last van had.
    Verder, misschien stress of medicatie?

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Jep, 24 uur holte aanvragen. Ik heb ook een ecg gehad en daar was niks op te zien. Naar fietstest en 24 uur kast was te zien dat ik hartritmestoornissen heb.

Kan ook met hooikoorts te maken hebben of hitte. Ik heb er nu ook wel meer last van.

Succes meid!

6. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik had ook ineens een periode met hartkloppingen,,eng!
    Ik gebrukte altijd extra magnesium en daar was ik door omstandigheden (lees: te druk om een potje te halen :p) even mee gestopt. Ik ben het weer gaan gebruiken en misschien toeval, of niet, maar ik heb geen hartkloppingen meer gehad!
    Wonderspul ;)

7. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hopmarjanneke: oei wat vervelend, gelukkig heb ik t niet zo vaak op een dag, ik heb t gemiddeld paar x per week...

Hermiena; heb ook ff gedacht dat t tussen me oren misschien zat en ik t zelf opwekte,maar dat is toch echt niet zo...ben ook de rust zelve als ik t heb ti's niet dat ik angstig wordt ofzo...

Jo thee drink ik idd wel veel, eigenlijk is dat t enigste wat ik drink....dat zou dan kunnen, zal eens overstappen op water ( slik dat wordt echt afkicken)

Woefje 85 : das dan schrikken zeg dat er wat uitkwam bij de fietstest! Merkte je er zelf ook wat van tijdens fietsen/ sporten? Is het nu een beetje onder controle of heb je er nog steeds last van?

Ik wacht t ff af , eerst maar die thee laten staan, en wat hooikoortsmedicijnen halen....mocht t niet uitmaken ga ik wel om die 24 ecg vragen

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb er ook last van. Is je bloeddruk wel goed? Mijn bloeddruk blijkt dus ook te hoog te zijn...

9. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik kreeg vanuit het niets hartkloppingen die soms ook onregelmatig waren... na een 24u en 48u holteronderzoek was er nog niets uitgekomen, enkel af en toe wat overslagen vanuit de boezems en een enkele keer vanuit de kamers.
    Later kreeg ik er ook pijnklachten bij, dat leverde me in 2 weken tijd 2x een ziekenhuisopname op. De 2e opnamen was voor een spoed-katheterisatie van het hart.
    Wat het nou veroorzaakte? Geen idee, maar sinds die katheterisatie heb ik die klachten niet meer gehad :)

Maar zou het wel even aankaarten bij je huisarts.

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor je hooikoorts een tip: Bij Lidl verkopen ze een doosje met pilletjes tegen hooikoorts. Goedkoop en werkt bij mij wel (eerder via huisarts werkte ook wel, maar uiteraard duurder). Het proberen waard, vond de tip ook hier op ZP.

Verder kunnen die hartkloppingen idd verschillende oorzaken hebben. Mijn partner had er laatst last van en die heeft de energiedrank laten staan, koffie en cola drastisch verminderd, tussendoor een tukkie bij vermoeidheid en gewoon minder stress proberen te hebben. Ik heb hem niet meer horen klagen :) .

11. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    gewoon naar de huisarts, deze zal je wellicht doorverwijzen voor een ecg of 24 uurs ecg of wellicht krijg je een fietstest in het zkh.
    dan kunnen ze bepaalde dingen uitsluiten.
    in de meeste gevallen is het onschuldig maar wel zeer irritant.

probeer wat anderen al zeggen cafeine te vermijden, net als alcohol en chocolade, redbull en stress.

12. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hier ook hartkloppingen. Maar vooral een onregelmatig hartritme, bij jullie ook?! Slaat dan over... Hoe meer ik erop let, hoe erger. Vooral als ik aan t voeden ben of rustig lig heb ik er last van. Schijnt idd door stress, cafeïne ed te komen masr ook door hormonen?! Met name ook door het hormoon wat wordt aangemaakt bij bv. Iemand dit ook na de zwangerschap over gehouden?!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hartkloppingen kunnen door stress verergeren, dus de hooikoorts zou dat kunnen triggeren.
    En ECG goed: bepaalde hartafwijkingen kun je zien op een hartfilpmje, ook als je hart op dat moment niet raar doet.

Tip voor hooikoorts: dagelijks een lepel honing van een imker uit je eigen omgeving.

14. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Yep, ze zijn bij mij nog precies aan het onderzoeken, maar waarschijnlijk naar mn zwangerschap onregelmatig hartritme gekregen.. Door stress voel ik me ook slechter. Ik heb nu medicatie en daardoor voel ik me stuk rustiger en beter.

Ik heb het vooral als ik sport, daardoor is het ook bekend geworden.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thee: thee zonder cafeine/theine (is hetzelfde) kun je rustig blijven drinken. Dan gaat het om kruidenthee zoals rooibos, kamille en de 'echte' kruidenthee.

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja idd, kastje vragen. Heb ik ook gehad en bleek pvc te zijn (voorslaande slag). Schrok me vaak rot van dat gebonk ineens, en door de schrik kreeg ik dan hyperventilatie, leuke combi. Inmiddels ben ik er zelf achter dat het met stress erger wordt.

17. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Thanks voor de hooikoorts ga ik naar de Lidl morgen:), honing heb ik idd weleens gehoord, maar zou hier in de buurt zou gauw niks weten, maar ik ga op zoek:)

Dat het ook door hormonen kon komen, had ik eigenlijk nog niet bedacht; dat verklaard misschien wel dat ik na de bevalling echt heeeel veel last heb gehad ervan (snachts overdag niet), Vond het toen ook wel beetje eng en gedacht dat t door de slechte nachten kwam.

Verder heb ik met het met sporten niet gehad, wel tintelend gezicht en handen, maar dat is denk ik een ander iets ( tot het uiterste willen gaan en denk te weinig zuurstof inademen,;))

Woefje: wat voor onderzoeken moet je allemaal nog ondergaan voor je weet wat je precies hebt? Spannend wel voor je, hopelijk heb je
    gauw meer duidelijkheid, helpen de medicijnen wel?

Scarabee, pvc is een extra hartslag toch? Moet je er mee leren omgaan of krijg je er iets tegen?

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hartkloppingen heeft bijna iedereen in meer of mindere mate. De een heeft er last van en de ander niet.
    Kan nu ook heel goed door de warmte komen.

Ik heb ook last van hartkloppingen, nu tijdens zwangerschap veel erger. Heb nooit onderzoeken gehad. Maar artsen hebben wel gezegd dat het vaak heel onschuldig is.

Mocht je het echt niet vertrouwen kan je altijd extra onderzoek vragen natuurlijk.

Enne dat tintelen van gezicht e.d. klinkt mij meer in de oren als hyperventilatie. Dus niet te weinig zuurstof, maar te veel eigenlijk. ;)

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja das gewoon iets wat altijd blijft, soms is het erger en soms amper last. Medicijnen geven ze niet ertegen omdat dat nadeliger was dan geen medicijnen. Het is ook iets onschuldigs, dus die diagnose gaf me wel geruststelling zeg maar! Voordat ik dat kastje had geleend dacht ik wel 10x per dag dat het gedaan was met me ;)

Voorslaande slag zeiden ze, dus hij tikt dan al voordat hij moet tikken en daarna gaat hij het proberen te corrigeren en dat voel je als hartkloppingen.

Maar met stress gaat mn hart wel veel sneller over de hele dag, das nog wel vervelender, krijg je zo'n vaag gejaagd gevoel van.

20. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @tinkerbell: hormonen hebben er zelfs enorm veel invloed op!
    hartkloppingen zijn een veelvoorkomend symptoom tijdens de zwangerschap en ook erna, helemaal als je ook borstvoeding geeft (het hormoon oxytocine zorgt voor onregelmatig hartritme/hartkloppingen).
    Wat scarabee zegt; vaak slaat je hart 1 slag even sneller, dan even niet waarop het vervolgens iets sneller gaat om te corrigeren (onregelmatig is maar lijkt op een versnelde hartslag wat je dan vaak in je keel voelt!).

Als je het dus voornamelijk tijdens en na je zwangerschap hebt gehad, kan je eigenlijk wel stellen dat het hormonaal is.

Stress (maakt hormoon adrenaline aan wat dus weer zorgt voor hartkloppingen) cafeine, wel of niet goede nachtrust hebben er dus ook allemaal invloed op!

Ik merk nu ik dit allemaal weet, ik me minder zorgen maak over die hartkloppingen en ik ze nu ook echt minder heb (minder gestresst erover dus :)).
    Ga het dus ook niet laten controleren, hoop dat als ik straks stop met borstvoeden het nog een stuk minder wordt!

Deel Deze Pagina