graag jullie mening over mijn jongste zoon. - hij drinkt elke 3 uur zijn fles en drinkt dan tussen de 80 en de 120 ml per keer. na 3 uur wil hij ook echt weer wat hebben en soms na 2,5 uur al wel weer. soms s'nachts laat hij langer tussen tot 5 uur tussen de voeding. - hij laat veel scheetjes, onder het slapen maar tijdens de fles ook. - hij is soms erg onrustig in zijn slaap, jammert dan en beweegt veel met zijn armen. - trekt regelmatig vieze gezichten tijdens de fles maar ook in zijn slaap. we hebben sinds vorige week een dr. brown fles want hij dronk daarvoor erg snel( 100 ml in 10 minuten) nu doet hij 15 tot 20 minuten over een fles. hij krijgt hero baby flesvoeding. als ik wat rond kijk op internet en omgeving heeft hij naar mijn idee symptomen die passen bij reflux maar ook bij koemelkallergie. maar beide passen niet volledig bij hem. mijn oudste heeft een periode nutramigen gehad vanwege vermoeden kma, na een lange periode reageerde hij niet meer op koemelk voeding. nou kan hij idd gewoon gereageerd hebben op koemelk voeding maar hij is geboren met een open buikje dus kan ook gewoon zijn dat zijn darmen beter reageerden op de licht verteerbare voeding.
Qua flesvoeding kan ik je niet helpen. Heb daar geen ervaring in. Helpt de dr Brown fles wel iets? Langer over een voeding doen kan wel zorgen dat hij minder lucht mee hapt. Mijn zoontje trok ook vaak zure gezichten met 3 weken en nu nog met 4maanden. Soms helpt het al een hoop om zijn bedje en aankleedkussen beetje schuin te zetten. Dat helpt ook bij buikkrampjes. Baby's die ik ken met reflex huilde heel veel van de pijn. Als je twijfelt of hij er echt last van heeft of de klachten worden erger zou ik even naar de dokter gaan of het spreekuur van het cb.
Wb scheetjes, en om de 3u de fles..dit is volgens mij best wel normaal hoor?Onze dochter dronk toen 120ml om de 3uur, en in de nacht ook iets langer. En scheetjes, tja nog steeds En jammeren en bewegen in haar slaap deed onze dochter ook (inbakeren hielp hierbij) Vieze gezichten herken ik niet, maar zou reflux geen pijn moeten doen? Bij twijfel gewoon CB inschakelen!
Ik lees om eerlijk te zijn niets "vreemds" in je post, maar als het niet goed voelt altijd even laten checken!
Ik lees niets vreemds. Hoeveelheid en frequentie van drinken past bij leeftijd. Zolang hij niet veel huilt zou ik me geen zorgen maken. Als hij veel gast huilen kan dat inderdaad ban de pijn komen. Dr brown is fijne fles tegen darmkrampen, heeft hier goed geholpen.
Ik vind het klinken als lichte refluxklachten. Zolang hij wel voldoende slaapt en niet teveel huilt is dat niet erg. Bijna alle kindjes hebben dat in enige mate. Als hij echt last krijgt kun je er serieus wat aan doen. Kleine aanpassingen als bedje schuin en wat langer rechtop na de voeding, en helpen zo langzaam mogelijk te drinken kun je natuurlijk probleemloos uitproberen. KMA zou ook kunnen maar ik zou dan wel heftiger klachten verwachten. Mijn zoon heeft ook heel lang vieze windjes gelaten en kma zat in mijn achterhoofd. Maar nu de krampen eindelijk lijken op te lossen zijn ook de windjes grotendeels voorbij.
Je omschrijft mijn dochter in haar eerste weken, zij heeft op af en toe krampjes na, nergens last van.
ik denk toch aan reflux. ik heb net even bij hem staan kijken. hij is sinds de vorige voeding namelijk al wakker. we hebben hem 3x op de arm gehad en dan valt hij in slaap, leg hem weg en hij is binnen 3 minuten wakker. ik heb hem meerdere keren zien slikken waarbij hij rood aanloopt en vieze gezichten trekt. daarna begon hij ook erg te huilen. hij niest ook veel las dat dat ook past bij reflux