ik kreeg een brief van uwv waarin mijn zwangerschapsuitkering staat berekend. ik werkte 4x een middag per week en daar staat dat mijn dagloon 22.44 is en dat ze over de weekdagen maandag t/m vrijdag uitbetalen. dan zou dit bedrag per dag kloppen maar ik werkte maar 4 middagen in de week, dan zou mijn dagloon hoger moeten zijn. is het zo dat ze altijd per 5 dagen uitbetalen en dus niet per 4? wie weet dit toevallig?
ik heb na mijn laatste maandsalaris nog twee weken gewerkt op het bedrijf en toen nog een restje betaalt gekregen voor die overige twee weken die k had gewerkt daar. het is toch niet zo dat ze dan de helft van mn laatste maandsalaris pakken en de helft van dat restje geld van die twee weken? dan zou ik op veel minder uitkomen.. ik neem aan dat ze de laatste volle maand pakken? omdat ik hier ergens zag, laatste 4 weken.... kortom: pakken ze het laatste maandsalaris of het salaris van de laatste 4 weken(dus die 2 losse weekjes die ik nog heb gewerkt en de helft van mn maandsalaris daarvoor) snappen jullie t nog? uwv heb ik net gebeld maar kreeg na een kwartier nog niemand, dat kost me even teveel dat wachten, probeer t zo nog een x
Ik denk dat je je vraag beter kunt stellen bij het UWV topic op dit forum. Hoe een dagloon precies berekend wordt weet ik niet. Wel dat de berekeningen van het UWV ingewikkeld en niet erg transparant zijn. Waarschijnlijk krijg je daar snel een antwoord op je vraag.
hoi hoi ze betalen per 5 dagen uit. dus je weekloon is dagloon x 5 ik ziet nu in de ziektewet en heb mezelf verzekerd werk ook maar 3 dagen. Ze rekenen altijd 5 dagen. Mijn dagloon is 76 euro en dit krijg ik keer 5 per week uitbetaald.