Hoi dames, Ik heb even een vraagje of er onder jullie dames zijn die ervaring hebben met het inleiden van een bevalling door het breken van de vliezen. a.s. dinsdag willen ze bij mij de bevalling inleiden door alleen het breken van de vliezen. nu vraag ik me af of dit werkt, of dat je dan later als nog aan het infuus moet. hier ben ik bang voor omdat ik het vermoeden heb dat je dan heel erg in je vrijheid wordt beperkt m.b.t. het opvangen van de weeën. hoe is dit bij jullie gegaan? groetjes, krissa
Ik zou ingeleid worden met gel maar omdat ik al 2 cm ontsluiting had hebben ze geen gel gebruikt maar mijn vliezen gebroken. Echter deed dit helemaal niets bij mij dus kreeg ik een infuus en kreeg Nienke een draadje op het hoofdje. Je kan je wel wat bewegen, ik mocht zelfs alleen naar de wc lopen maar je moet dan wel voorzichtig zijn met je infuus en draadjes, Uiteindelijk deed het infuus ook niets bij mij en werd het een keizersnee.
Ze hebben bij mij niet eens gewacht om te kijken of het na het breken van de vliezen uit zichzelf ging beginnen...Mn vliezen werden gebroken & nog geen 5min later lag ik ook al aan het infuus Mijn meisje kreeg ook zo'n ding op haar hoofdje voor haar hartslag en ik kon ook zelf naar de wc etc. En tijdens de weeen heb ik nog op een stoel gezeten. Zo kon ik de weeen beter opvangen.
Ik lag tijdens mijn ingeleide bevalling aan eenzelfde draadje en infuus, maar helaas betekende het voor mij dat ik mijn bed niet meer uit kon. Plassen ging met hulp op de po en weeën opvangen mocht ik liggend doen (en ik voelde me ook nog eens beperkt in de houdingen die ik op bed kon aannemen). Een deel van de weeën heb ik overigens wel zittend kunnen doen, maar dat was vooral omdat er een ruggenprik gezet werd. Ik moest zitten... (En daarna boeide het me niet meer, toen voelde ik me pijnloos, dankbaar relaxed en heb ik zelfs nog even liggen slapen )
Een half uur nadat ze bij mij de vliezen hadden gebroken, ging ik alsnog aan het infuus. Meteen toen ze de vliezen braken kreeg Jesse een electrode op zijn hoofdje geplaatst. Ik ben nog onder de douche gegaan terwijl ik aan het infuus zat. Verder heb ik de weëen, liggend, zittend en hangend opgevangen. Je moet alleen overal dat infuus mee naartoe nemen.
Bij mij werden mn vliezen gebroken om de bevalling op te wekken, ik had toen ook al wat ontsluiting ( anders kan het ook niet). Vliezen prikken zelf daar voel je niks van, behalve dat t lijkt alsof je in je broek ligt te plassen . Vooraf had ik al wel wat menstruatie krampen ( die trouwens nog niet helemaal pijnlijk aanvoelde, had niet het idee dat ik al weeen had). Na het breken van de vliezen werden deze heftiger en sneller, ik hoefde dus niet aan het infuus!! Infuus doen ze alleen wanneer na bijv een uur nog geen vooruitgang is geboekt.
Ik zou ook van te voren zeggen dat ze je minimaal een uur de kans moeten geven om uit je zelf te beginnen na het breken van de vliezen. Volg hierin je eigen gevoel. Is heel belangrijk, het is jouw lijf! Ik ben ingeleid met gel op eigen verzoek, omdat ik 1,5 cm ontsluiting had kon ik ook gelijk aan het infuus. Maar ivm de reden die jij noemt heb ik dat geweigerd. Na 5 uur had ik 3 cm, ik vond het prima, had regelmatige krampen, dus wat mij betreft konden we zo door. De vk begon weer over het infuus, want ze vond het te langzaam gaan. Toen samen tot de compromis gekomen om de vliezen te breken en dat even af te wachten, dan evt alsnog aan het infuus. Op dat moment braken mn vliezen uit zichzelf en 1,5 uur weeenstorm later was mn dochter er. Dus het kan wel degelijk iets sneller gaan na het breken van de vliezen. Was overigens blij dat ik geen infuus gekregen had, ik had al genoeg aan mn eigen weeen haha.
Bij mij zijn ook de vliezen gebroken en toen hebben ze eerst een uur afgewacht wat er ging gebeuren. Geen infuus dus. Toen bleek dat het snel vorderde en heb uiteindelijk helemaal geen infuus gehad. Wel een draadje op het hoofd voor de hartslag en een band om mijn buik voor de weeenactiviteit. Vond ik wel minder prettig maar omdat het zo snel ging allemaal was dat meer bijzaak.. Succes!
Bij mij ook de vliezen gebroken, ze zouden een uur wachten of ik vanzelf weeën kreeg, maar had na 5 min al weeën die weggepuft moesten worden. Binnen 3,5 uur volledige ontsluiting zonder infuus!
Bij mij wouden ze dat niet doen naderhand, omdat ze dit schijnbaar in dit ZH nooit doen bij 1e kindjes, wel 2e enz. Ging dus gelijk aan het infuus na het breken.
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgenvroeg denk ik even overleggen met de gyn wat het verstandigste is. Bij de eerste hebben ze ingeleid met gel en heb ik geen infuus nodig gehad. Wil van te voren weten wat de kans op een infuus is bij alleen het breken van de vliezen en bij gel. Liever weer gel met een weeën storm dan een infuus en dan moeten blijven liggen. We zien het morgen wel en een dag later is het weer voorbij denk ik maar. Wat er ook gebeurd. Groetjes, Krissa
Succes Krissa, heel spannend dat ze je morgen de vliezen breken, ik ben benieuwd naar het verloop van je bevalling Ik wens je een makkelijke bevalling
Bij mij zijn ook de vliezen gebroken, helaas ging het volgens de verloskundige niet snel genoeg daarna. Dus na een uurtje alsnog aan het infuus gehangen. Je kunt gewoon nog van je bed af dan, moet alleen het infuus"karretje" meenemen.
Hoi dames, Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ben gisteren bevallen, uiteindelijk na het breken van de vliezen. Ze hebben eerst nog gel geprobeerd maar dat deed te weinig van zichzelf en teveel voor nog een poging. Na het breken van de vliezen bleef het eerst even hangen maar daarna zeer snel. Uiteindelijk ben ik zonder infuus bevallen al was het wel een zware bevalling. Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie info. Krissa
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!! Je verhaal geeft mij goede moed voor morgen. Ik word dan ook ingeleid, ook eerst dmv vliezen breken, uur afwachten en dan eventueel wel-niet aan het infuus...Ik hoop je na te gaan doen dat dat niet nodig is...
Hoi mvl, Hopelijk is alles goed gegaan. Alleen hoop ik dat je me niet helemaal achterna bent gegaan. Ymke is er in 9 minuten uitgekomen om het maar zo te zeggen en dat was zowel voor haar als voor mij veel te snel. In ieder geval zul je nu aan het genieten zijn van je kleintje. Gefeliciteerd, Krissa