is het echt zo... er mee bezig zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rollebolle, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rollebolle

rollebolle Actief lid

10 dec 2009
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is het echt zo dat als je er veel mee bezig bent, het niet lukt?
    wat denken jullie?
    Mensen die met IVF bezig zijn, zijn er toch ook enorm mee bezig, en dan lukt het wel..x

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar..!

Je leest toch vaak dat mensen in een nieuwe ronde denken 'ach, het zal toch niet' dat het dan toch zo is!!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind het flauwekul. Ik ben zwanger geworden via hormonen. Moest dus geregelt na het ziekenhuis toe, dus ja dan ben je er zeker veel mee bezig.

Maaaaaaar... Moet zeggen dat ik zwanger ben geworden in een maand dat ik er dus helemaal niet mee bezig was omdat ik een auto ongeluk had gehad.

Maar goed ik geloof er niet in

4. music4life

music4life Niet meer actief

ja bij ons was het zo ,,, we zijn 12 maanden bezig geweest voordat ik zwanger was,,, de laatste maand hebben we ons heerlijk los gelaten van alles en gewoon maar gekeken en gevreen waneer we zin hadden ,,en toen was ik ineens overtijd ,zwanger,,

5. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

een meisje bij mij op het werk is 5 jaar bezig geweest in de medische molen. alle behandelingen gehad.
    toen was ze het allemaal zat en zei tegen haar vriend. we kappen met alle onderzoeken en behandelingen.

en ja hoor binnen 2 maanden spontaan zwanger.

spinnekop

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind het allemaal maar onzin. Alsof het beste medicijn is tegen vruchtbaarheidsproblemen "er niet mee bezig zijn". Dan kunnen vruchtbaarheidsklinieken beter mensen op vakantie sturen in plaats van hun eitjes bevruchten...

Sommige stellen worden nu eenmaal wat moeilijker zwanger en blijken verminderd vruchtbaar. Ik ga er vanuit dat dit grotendeels stellen zijn met lichamelijke problemen wat op te lossen is met behandelingen.
    Natuurlijk is teveel stress niet goed voor de vruchtbaarheid, net als roken, drinken etc., maar ik geloof niet dat het zo simpel is als "het lukt niet, omdat je er teveel mee bezig bent". Ik ben zelfs blij dat ik "ermee bezig ben", want had ontdekt dat we de eerste maanden helemaal niet op het goede moment in de maand hadden geklust! Geen seks, dat is pas een reden om niet zwanger te worden 8)

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Deze verhalen hoor je meer. En ik vraag me af hoe erg ze er dan "mee bezig waren". Er zitten vast gradaties in. Hoe gestressed zijn die mensen die "opeens" tijdens een vakantie o.i.d. zwanger worden??! :$

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik vind het ook grote onzin..

Wij liepen ook al enkele maanden ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Deze maand volgens de echo's geen eisprong gehad, en er dus ook niet mee bezig geweest. Amper sex gehad en een kuur provera, maar ben toch echt zwanger nu! Maar volgens mij komt dat gewoon omdat ik sinds een maand medicijnen heb voor m'n schildklier :p Tis en blijft wel toevallig..

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik geloof er ook niet in, maar noem het toeval...
    De maand dat ik zwanger werd, waren we dr echt niet mee bezig. We zaten midden in een verhuizing, werk aan het zoeken, huisje en alle rompeslomp die je maar kunt bedenken.
    Ineens was ik 4 dagen overtijd en ja... zwanger!
    Helaas is 't wel mis gegaan met 5,5 week.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het grote onzin en een ENORME BELEDIGING voor al die mensen waarbij het niet snel lukt. Wij hebben meer dan 1,5 jaar moeten wachten. Dat zou dan mijn schuld zijn omdat ik er geregeld aan dacht?? Echt niet hoor.

Als een zwangerschap uitblijft, ligt dit bij 1/3 van de stellen aan de vrouw, bij 1/3 ligt het aan de man en 1/3 aan beide.
    Dat betekent dat in 2/3 van de gevallen de mannen er in ieder geval iets mee te maken hebben. Nu weet ik dat veel vrouwen zeer goed zijn in het manipuleren van mannen. Maar ik geloof echt niet dat een vrouw haar partner onvruchtbaar kan maken door te denken!

11. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik geloof er niet erg in. Wij hebben maanden gehad dat we er veel mee bezig waren, en maanden dat ik opeens dacht `oh ja, morgen is mijn nod´, maar tot nu toe nog nooit zwanger geweest.

Nou denk ik wel dat heel veel stress niet erg goed is voor het functioneren van je gehele lichaam, dus ook niet zal helpen bij het zwanger raken. Maar wat is heel veel stress en wat is gezonde stress? Lijkt me logisch dat je er toch regelmatig bij stil staat waar je mee bezig bent.

Groetjes Pina

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wetenschappelijk onderzoek laat verschillende kanten zien. Ik kom een studie tegen die zegt dat er te weinig bewijs voor is, maar ook een studie die zegt dat vrouwen op het moment van zwanger raken een positievere mood hebben op dat moment dan vrouwen die niet zwanger raken. Ook lees ik een studie waarin staat dat therapie (en dan vooral dus ondersteuning) helpt bij verminderde vruchtbare vrouwen. Er is heel veel onderzoek gedaan naar dit onderwerp.

Ik denk persoonlijk wel dat het kan meespelen. Een hoge mate van stress is nooit goed. Het kan hele ernstige symptomen veroorzaken. Zo kan het tot een lager geboortegewicht leiden. Waarom zou het dan niet kunnen bijdragen aan het niet zwanger kunnen raken?

Edit: oh ik vergeet te vermelden dat ik denk dat te veel bezig zijn met zwanger raken, en dan vooral als het niet lukt, tot meer stress leidt ;)

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik geloof het ook niet. Als men niet zwanger zou worden als men er teveel mee bezig is.. dan zou dit hele forum vol zitten met mensen die niet zwanger werden.
    Ik blijf erbij dat mijn ei en zijn zaadje echt niet denken als ze elkaar tegenkomen van:
    hee hoi, leuk dat je er bent, maar ze denkt weer aan zwanger worden dus de mzzl.. tot volgende maand..

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ook wel een beetje naief als je denkt dat het zo zou werken ;)

@ pina: gezonde stress is kortdurende stress. Ongezonde stress is langdurige stress. Bijvoorbeeld een verhoogd stressniveau op het moment als je een tentamen gaat maken; dat is vaak positief. Maar als je maandenlang bezig bent met zwanger raken en je raakt daarvan (langdurig) in de stress, dat is niet goed.

15. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik zelf PCOS heb en graag nog een kindje wou was ik overgeleverd aan de MM.
    Dit betekende wekelijkse bezoeken aan de gyn, dagelijkse medicatie en sex op comando.
    Ik kon me dan vreselijk kwaad maken als er weer een ronde mislukt was en dat de mensen om mij heen zeiden dat ik er niet teveel mee bezig moest zijn!

Maar 2 dagen voor de kerst werd er bij mijn schoonmoeder longkanker met uitzaaiingen ontdekt. Haar levensverwachting is misschien nog maar een jaar.
    Dit vergde erg veel energie van ons en omdat we nog in een ronde zaten besloten we deze af te maken maar daarna te stoppen want we hadden wel wat anders aan ons hoofd.
    De dag dat we groen licht kregen voor sex is dan ook echt even een "vluggertje" geweest. Terwijl we normaal er 3 dagen lang van genoten! :D

Op de dag dat ik ongesteld moest worden er ook eigenlijk niet meer bij stil gestaan dat ik dit niet werd. Haalde ik normaal een week voor NOD al meerdere testen in huis, nu had ik niks....

En wat blijkt?????
    Dubbel geluk want we zijn in verwachting van een tweeling!!!

Ik wil hiermee dus absoluut niet zeggen dat je er niet mee bezig moet zijn maar laat het je leven niet beheersen.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ jizzy: ah wauw, wat een bijzonder verhaal. :) en nog een tweeling ook! :)

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Jizzy: Gefeliciteerd meid, tweelingen zijn leuk!!!!! Ik heb ook een tweeling!

Toch best wel apart om te lezen dan een aantal vrouwen toch zwanger zijn geworden terwijl ze juist die maand er minder mee bezig zijn geweest.

18. fafa

fafa Niet meer actief

ongetwijfeld speelt stress mee, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar ik kan me ook voorstellen dat de verhalen waarin het gebeurde terwijl men er niet aan dacht juist extra 'opvallen'. Iedereen kent wel een verhaal van iemand die zwanger raakte terwijl ze er even niet zo bewust mee bezig was, maar daar staan waarschijnlijk tig verhalen tegenover waarin mensen juist zwanger werden toen ze heel hard probeerden, maar die verhalen worden niet verteld; want het lijkt 'logischer' dat het zo gaat. Dus LIJKT het erop dat het vaker voorkomt dan het daadwerkelijk doet.. klinkt dat een beetje logisch?

19. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ben ik het mee eens!
    Dat is net als zo'n bericht van meiden die zwanger zijn geraakt door de pil heen.. Hoe vaak komt dat nou voor.. Heel weinig toch? Maar als je een bericht plaatst en vraagt wie dat hebben gehad, dan lijken het er ineens heel veel door de reacties.

20. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Helemaal mee eens Fafa!
    Eerlijk gezegd vind ik het echt %^&^#$@! Hoeveel vrouwen zullen zulke erge stress hebben over zwanger worden dat hun lichaam er fysiek op reageert? Dat hun eitjes daardoor niet goed rijpen of zo? Of elk ander probleem wat men kan hebben met zwanger worden.
    Wij zijn nu ruim anderhalf jaar bezig, ik ben een vrij relaxed persoon (al zeg ik het zelf :)) maar toch nog niet zwanger.
    En als iemand mij ooit gaat zeggen: misschien met je er minder mee bezig zijn, nou, die kan wat verwachten!!:x:p

groetjes Paultje

Deel Deze Pagina