boos op mijn lichaam!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by eline82, Nov 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eline82

eline82 Lid

Nov 14, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik zo verschrikkelijk blij, de wereld kon voor mij niet meer stuk. Mijn man was minder uitbundig. Hij was al eens een zwangerschap verloren en wilde eerst zeker weten dat het goed zat voor hij zich ging verheugen. Toen we met 11 weken een echo lieten maken, bleek mijn man gelijk te hebben. Het vruchtje was al met 6/7 weken gestopt met groeien en er volgde een curettage.
    vrij snel daarna was ik weer zwanger. deze keer was ik ook niet meer zo blij als de vorige keer. Er pas achter komen met 11 weken zou me niet nog een keer gebeuren, dus de eerste echo was al met 7 weken. De gyn kon ons toen vertellen dat ik zwanger was van een tweeling. Een van de twee was echter al gestopt met groeien en het kon goed zijn dat mijn lichaam het zou gaan uitstoten. Dan kon het zijn dat het goede vruchtje ook mee naar buiten zou komen. de goede vrucht bleef gelukkig zitten. bij de twintig weken echo kon de echo mevrouw maar 2 adres in de navelstreng vinden terwijl dat er drie moesten zijn, dus wij alweer ongerust. Na een extra check in het ziekenhuis kon de gyn ons vertellen dat zij er inderdaad ook maar twee zag, maar ze kon aan de bloedstroom zien dat er wel drie zouden moeten zitten. dit bericht stelde wel iets gerust, maar was niet overtuigend genoeg.
    Uiteindelijk kwam bij de bevalling mijn weeën niet goed op gang en die bleven onregelmatig. Tijdens de bevalling had ik een totaalruptuur. om dit te hechten moest ik alsnog een ruggenprik. Dit hebben ze 4 keer geprobeerd, waarna ik flauwviel en toen moest ik alsnog volledig onder narcose. door de totaalruptuur heb ik nu twee jaar later nog dagelijks pijn en bloed bij de ontlasting. Ook vertelde de gyn ons toen al dat een volgende kindje met een keizersnede zou moeten komen, omdat nog een totaalruptuur teveel complicaties zou hebben.
    Nu ben ik weer zwanger. en weer zijn we met 7 weken voor de eerste echo gegaan. de gyn vertelde ons dat dit vruchtje zeker geen 7 weken zou zijn, hooguit 5 en dat terwijl ik drie weken daarvoor al positief testte. Ze durfde het niet met zekerheid af te keuren dus ik moest een week later terugkomen. Ik heb mij er toen helemaal op ingesteld dat het fout zou zijn en dat ik weer een curettage zou moeten. een week later bleek de vrucht toch echt een week verder te zijn gegroeid. en nu wist de gyn het eigenlijk ook niet meer. dit zou namelijk betekenen dat ik zo'n twee dagen na de bevruchting al een positieve test had. Ze wil me graag volgende week weer zien. vorige week was de kans groot dat het mis was, nu is de kans groter dat het toch goed zal gaan. Maar nu ben ik boos! boos op mijn eigen lichaam, dat het nooit een keer normaal kan! waarom moet het altijd zo moeilijk?! waarom mag ik niet gewoon genieten van mijn zwangerschap?! ik kan hier echt helemaal niks mee. het is niet dood, maar het leeft ook niet echt, ik durf haast niet te hopen, ik kan alleen maar wachten en hier mijn frustraties wegtikken, en dat doe ik dan ook maar.....

2. unknowable

unknowable Niet meer actief

Heftig verhaal Eline, kan me voorstellen dat je boos bent! Ontzettend frustrerend als je lichaam je zo in de steek laat. Probeer te ontspannen en blijven geloven :)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje wat een verhaal! Probeer te ontspannen en laat alles even op je afkomen! Ik hoop voor jullie dat het gewoon allemaal goed komt :)

4. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Vreselijk Eline!! Wat rot dat je terug door zo'n onrustige en onzekere periode moet gaan.
    Je mag hier altijd je frustraties wegtikken als je het even niet meer ziet zitten hoor. Er zijn genoeg luisterende oren en ogen hier.
    Ik hoop echt dat alles nog goed komt en dat je dan toch eens kan gaan genieten van je zwangerschap.
    Dikke knuffel.

5. Glamour

Glamour Actief lid

Nov 18, 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Jeetje!! Leven is soms ook oneerlijk!
    Dikke knuffel voor jou!!!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Jeetje wat heftig allemaal. Begrijpelijk dat je boos bent. Ik duim voor je dat je bij de volgende echo gewoon uitsluitsel krijgt en kan gaan genieten! Dikke knuffel voor jou.

7. eline82

eline82 Lid

Nov 14, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt allemaal. het helpt me. donderdag moet ik weer voor een echo. de ene dag ben ik positief, de andere negatief, maar ik wil vooral gewoon graag weten waar ik aan toe ben....

8. quinten2011

quinten2011 Actief lid

Sep 5, 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig zeg! Ik wens je heel veel sterkte en hoop echt dat je donderdag een goede echo hebt.
    Ik duim voor je

9. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Jeetje! Logisch dat je er geen vertrouwen in hebt! Je hebtbal tweemaal een behoorlijke deuk vanhet vertrouwen in je lichaam opgelopen!
    Ik duim voor je dat het deze keer gewoon goed mag gaan...en dat je lekker kan genieten van je zwangerschap! Succes donderdag en sterkte met aftellen!

10. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,722
    1
    38
    Overijssel
    Heftig meid!:(
    Hoe is het gegaan?

11. eline82

eline82 Lid

Nov 14, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom net bij de gyn vandaan. Het is definitief niet goed. Ik mag maandag voor een curettage.....
    bedankt allemaal voor jullie steun en goede wensen!

12. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Oh neen Eline82!!! Ik vind het heel erg voor jou, had echt gehoopt dat het nog goed kwam. Veel sterkte. Dikke digiknuffel!

13. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0
    Heel vervelend, als of je nog niet genoeg hebt mee gemaakt met je lichaam. Veel sterkte!

14. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    oh jakkes zeg.
    wat ontzettend erg.

heel veel sterkte en ik hoop dat je in de toekomst toch een keer mag genieten van een zwangerschap

15. Indiechick

Indiechick Actief lid

Oct 4, 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Oh, wat erg!
    Ik vind dit echt hartverscheurend en pink een traan weg. :(
    Heel veel sterkte!

16. Padmee

Padmee Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    2,051
    1,533
    113
    Om stil van te worden....:(
    Heel veel sterkte...

17. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

Sep 27, 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verdrietig bericht, Eline..wat krijg je veel voor je kiezen :(
    Ik wil je alles toewensen wat je nodig hebt, maar weet ook wel dat er nu niks is dat je kan helpen dit loodzware weekend, de tijd erna..pfff..heftig!!!

18. eline82

eline82 Lid

Nov 14, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel lief van jullie allemaal!

19. Julez

Julez Actief lid

Jul 20, 2013